iPhone etkin değil sorunu, birçok Apple kullanıcısının karşılaştığı yaygın bir sorundur. Apple, cihazını satın alan kullanıcıların herhangi bir sorun yaşamaması için elinden geleni yapsa da ne yazık ki bu tür sorunlar yaygın bir şekilde var olmaya devam ediyor.
Sorun, kullanıcıların cihazı kullanamamasına neden olduğu için oldukça büyük bir sorun olarak görülür. Çözülmeyecek bir sorun olmasa da çözüm yolları sizi oldukça uğraştırabilir. Dilerseniz daha fazla zaman kaybetmeden önce sorun hakkında bilgi sahibi olalım, daha sonra sorunun nasıl çözüleceğini öğrenelim.
iPhone Etkin Değil Ne Demek?
Bu, etkinleştirme sunucularına ulaşılamamasından ya da SIM kartından kaynaklı bir sorundur. iPhone kullanıcıları birden fazla kez yanlış şifre girdiğinde bu sorunla karşılaşabiliyor.
Sorunu çözmek imkânsız değil ama sorunun kaynağına bağlı olarak çözüm kısmında biraz zorlanabilirsiniz. Öte yandan daha ilk yöntemde sorunu çözüme kavuşturmanız daha olasıdır.
iPhone Etkin Değil Sorunu İçin Çözüm Yolları
- SIM kartını çıkarıp temizleyin, yeniden takın.
- Telefonu yeniden başlatın.
- Wi-Fi ağını kontrol edin.
- iPhone’u iTunes ile etkinleştirin.
- iPhone kurtarma modunu kullanın.
- GSM operatörü ile iletişime geçin.
1. SIM Kartını Temizleme
Bu sorun genellikle SIM kartından kaynaklanır. Başlangıç olarak SIM kartını çıkarın ve üzerindeki toz ve kiri temizleyin. Bu işlemin ardından kartı yeniden takın. Sorun devam ederse kartın telefonunuz ile uyumlu olup olmadığını kontrol edin. Örneğin kartı başka bir telefonda kullanmayı deneyebilirsiniz.
2. Telefonu Yeniden Başlatma
Yeniden başlatma işlemi genellikle gereksiz bir işlem olarak görülse de birçok sorunun çözülmesini sağlar. Cihazınızı kapatıp SIM kartını çıkarın, 15-30 saniye kadar bir sürenin ardından kartı takıp telefonunuzu yeniden açın.
3. Wi-Fi Ağını Kontrol Etme
Zayıf bir internet bağlantısına sahip olmak, iPhone’un etkinleştirilmesinin önünde engel oluşturabilir. Ev ağına bağlanıyorsanız cihazınızı modeme biraz daha yaklaştırmayı deneyebilirsiniz.
4. iTunes ile Etkinleştirme
- iPhone’unuzu USB kablosu ile bilgisayarınıza bağlayın.
- iTunes’u açın, cihazınızı seçin.
- Bir süre bekledikten sonra yedekten geri yükleme seçeneğini göreceksinizdir. Bu, iPhone’unuzun etkinleştiği anlamına gelir.
5. iPhone Kurtarma Modunu Kullanma
- iPhone’u USB kablosu kullanarak bilgisayara bağlayın.
- Ses açma düğmesine basın.
- Ses kısma düğmesine basın.
- Kurtarma modu açılana kadar yan düğmeye basılı tutun.
- iTunes’u açın.
- Cihazınızı seçin.
- “Güncelle” seçeneğine tıklayın.
- İşlem sona erene kadar bekleyin.
6. GSM Operatörü ile İletişim Kurun
Yukarıdaki tüm yöntemleri denemenize rağmen olumlu bir sonuç alamadıysanız son olarak GSM operatörünüz ile iletişime geçebilirsiniz.
Yorum Yap