Sosyal medya pazarlamasına yabancı mısınız? Takipçi kazanmak ve satış yapmakta zorlanıyor musunuz? O hâlde Instagram satış arttırma yöntemlerini mutlaka incelemeniz ve uygulamanız gerekiyor.
Hiç şüphe yok ki Instagram, dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biridir. Dünya çapında 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı vardır. Peki, bu platformun sadece fotoğraf paylaşmaktan ibaret olmadığını biliyor musunuz?
Instagram, işletmeler için mükemmel bir platformdur. Kullanıcıların yarısından fazlası, en az bir markanın hesabını takip eder ve yeni marka ya da ürünler keşfeder. Kullanıcıların yüzde 50’den fazlası, ürün ya da hizmet almaya karar verirken Instagram’dan yararlanır.
Ne var ki yeni keşfedilen markalardan biri olmak için sadece gönderi paylaşarak ürünlerinizi tanıtmanız yeterli değildir. Satışlarınızı arttıracak, insanların ilgisini çekecek daha farklı yaklaşımlar benimsemeye ihtiyacınız vardır.
Nereden başlayacağınız hakkında hiçbir fikriniz yoksa bu rehberdeki yöntemler size çok yardımcı olabilir.
Instagram Satış Arttırma Yolları
- Dikkat çekici görüntüler kullanın.
- Çekiliş düzenleyin.
- Videolar kullanın.
- Hikayeler paylaşın.
- Yorumlara ve mesajlara yanıt verin.
- Hashtag kullanın.
- Biyografinize web sitenizin bağlantısını ekleyin.
Instagram’da ürünlerinizin daha fazla insanın ilgisini çekmesini sağlayacak, bu sayede satışlarınızı arttıracak yöntemler bu şekildedir. Bu yöntemleri uygulamanın neden bu kadar önemli olduğunu aşağıdan öğrenebilirsiniz.
Dikkat Çekici Görüntüler Kullanma
Sıradanlık, sizi görünmez kılar. Hesabınızı ve paylaşımlarınızı daha dikkat çekici yapmak için tek yapmanız gereken özgün, yüksek kaliteli görüntülerdir. Bunu başarmak için şunlara dikkat etmelisiniz:
- Kitlenize hitap eden görseller kullanın. Örneğin gençlere hitap ediyorsanız onların ilgi alanları hakkında bilgi edinip ona göre görseller oluşturun. Buna renk kullanımı da dahildir.
- Doğal ışık kaynaklarını kullanın.
- Fotoğrafları farklı açılardan çekin.
- Görselleri doğru araçlarla düzenlediğinizden emin olun. Photoshop, bu iş için en iyisi olabilir ama telefon kullanıyorsanız işinizi daha basit tutacak Canva gibi araçları kullanabilirsiniz.
Çekiliş Düzenleme
Instagram’da çekiliş düzenlemek, etkileşim oranınızı arttırmanıza ve yeni potansiyel müşteriler kazanmanıza yardımcı olabilir. Çekilişe katılım sağlamanın şartlarını şu şekilde belirlerseniz sayfanızın etkileşim oranı daha da artacaktır:
- Beğenme, yorum yapma ve hesabı takip etme: Kullanıcılar gönderiyi beğenir, yorum bırakır ve hesabı takip eder.
- Bir arkadaşını etiketleme: Kullanıcılar, bir arkadaşını etiketleyerek gönderinin daha fazla kullanıcı tarafından keşfedilmesini sağlar.
Not: Bir çekiliş düzenlemeden önce bu konuda yapılan yasal düzenlemeyi gözden geçirmeniz önerilir.
Videolar Kullanma
Instagram’ın video içeriklere neden bu kadar ağırlık verdiğinizi biliyor musunuz? Platform, video içeriği öne çıkarıyor çünkü internette artık en çok tüketilen içerikler video formatına sahip içeriklerdir.
İyi bir video paylaştığınızdan emin olmak için şu adımları uyguladığınızdan emin olun:
- Videoları kısa tutun.
- Videonun başına izleyicinin dikkatini çeken unsurlar ekleyin.
- Alt yazı kullanın.
- Temel fotoğrafçılık kurallarına bağlı kalın.
- Videonuzu yapaylıktan arındırın.
Hikayeler Paylaşma
Instagram’da en çok tüketilen içeriklerden biri de hikayelerdir. Takipçilerinize sorular sorun, iç açıcı görüntüler paylaşın, duyuruları ve fırsatları hikayeler üzerinden paylaşın. Bağlantı ekleme özelliğini kullanarak kullanıcıları ürün sayfasına yönlendirin.
Yorumlara ve Mesajlara Yanıt Verme
Instagram, sonsuz kaydırma özelliği ile kullanıcılara istemeyecekleri kadar çok içerik ile karşı karşıya bırakıyor. Bu kadar çok gönderi arasından sizin gönderinize yorum yapıyorlarsa bu bir şeyleri başardığınız anlamına gelir ama unutmayın, bu sadece onlarla ilgilendiğiniz sürece devamlılığını korur.
Kullanıcılara özel mesaj ya da yorumlar üzerinden yanıt vermezseniz hesabınızla etkileşimde bulunmayı bırakabilir.
Hashtag Kullanma
Hashtagler, Instagram’da hedef kitlenize ulaşmanın mükemmel bir yoludur. Gönderide kullandığınız hashtagler, gönderinizin türünü belirlemenize yardımcı olur. Yaptığınız paylaşım hangi kullanıcının ilgi alanına giriyorsa o kullanıcının keşfet sayfasında yer alacaktır.
Biyografiye Web Sitesinin Bağlantısını Ekleme
Instagram, biyografi kısmına birden fazla bağlantı eklemenize olanak tanır. Ürününüzle ilgilenen ve daha fazlasına ulaşmak isteyen bir kişi, web sitenizi ziyaret etmek isteyecektir. Web sitenizin bağlantısını eklediğinizden emin olun.
Yorum Yap