Instagram En Çok Neyi Gösteriyor?

Adam Mosseri, Instagram'ın geçen yıl insanlara çok fazla video gösterdiğini kabul ediyor. 2022'de Reels'te tam gaz gittikten sonra Instagram, platformda fotoğraf görmekten hala keyif alan kullanıcılar için daha iyi bir denge üzerinde çalışıyor.

Instagram başkanı Adam Mosseri bile, platformun geçen yıl videolara ve Reels‘e orantısız bir vurgu yaptığına inanıyor. Bu nedenle geleneksel fotoğraf paylaşımları daha kötü durumda.

Bugün kullanıcılarla yaptığı haftalık Soru-Cevap yanıtlarından birinde, “Bence 2022’de videoya aşırı odaklandık ve sıralamayı çok ileri götürdük. Temelde çok fazla video ve yetersiz fotoğraf gösterdik.” dedi.

Mosseri, Instagram’ın o zamandan beri daha eşit bir denge sağlamak için perde arkasında çalıştığını ve dahili ölçümlerin işe yaradığını gösterdiğini söyledi.

Mosseri “Birinin fotoğrafları ve videoları ne sıklıkta beğendiği ve birinin fotoğraflara karşı videolara ne sıklıkta yorum yaptığı gibi şeyler kabaca eşittir. Bu da her şeyin dengeli olduğuna dair iyi bir işarettir. Zamanla Instagram’da daha fazla video olması, genel etkileşimi daha fazla artırdığı için olacak. Ancak fotoğraflar her zaman yaptığımız işin önemli bir parçası olacak.” dedi.

Instagram Tiktok Benzeri Tasarımından Vazgeçti

Fotoğrafçıların çalışmalarını sergilemek için bir platform olarak Instagram’a “inançlarını kaybetmeleri” hakkında bir soruyu yanıtlıyordu. Bu, Instagram’ın geçen yıl tam ekran video deneyimiyle TikTok tarzı bir uygulama yeniden tasarımını test etmeye başladığından beri devam eden bir duygu.

Deney iyi gitmedi ve Instagram’ın büyük revizyondan vazgeçmesine yol açtı. Ancak video gönderme devam etti. Temmuz ayında şirket , platformdaki tüm videoları Reels olarak birleştirdi. Şimdi Mosseri’nin kendisinin de kabul ettiği gibi, akış ve Keşfet sayfasının sıralama algoritmalarında açıkça tercih ediliyorlar.

Instagram’ın şefi, daha önce platformun “artık kare bir fotoğraf paylaşım uygulaması olmadığını” iddia ederek, zaman zaman geri tepmenin bir kısmına kendisi neden oldu. Bazı fotoğrafçıların pek iyi karşılamadığı bir beyan. Instagram’ın Hikayeler, Reels ve doğrudan mesajlar gibi diğer çabalarının fotoğrafların yanı sıra oldukça popüler hale geldiğini iletmek istedi, ancak bu yardımcı olmadı.

Bot Hesaplar Hakkında Açıklama

Soru-Cevap sırasında, Instagram’da her zaman var olan bir baş belası olmaya devam eden spam’i de ele aldı. “Instagram’da kesinlikle spam ve botlarımız var. Bunu azaltmak için elimizden geleni yapıyoruz. Şu anda özellikle yorumlar konusunda endişeliyim. Bu, aslında aktif olarak araştırdığımız ve yıl boyunca iyileştirmeyi umduğumuz bir şey.” dedi.

Bu haftanın başlarında Instagram, Sessiz Mod ve Keşfet sayfasında ilgilenmediğiniz birden fazla gönderiyi işaretleme; ikincisi, gördüğünüz önerilerin ayarlanmasına ve iyileştirilmesine yardımcı olacaktır. Bu adımı atmasanız bile, platformda ilerleyen zamanlarda videolar ve fotoğraf gönderileri arasında daha eşit bir ayrım olduğunu fark edeceksiniz.

 

Exit mobile version