Meta’nın yeni piyasaya sürdüğü video düzenleme uygulaması Edits, en büyük rakibi ByteDance’in CapCut’ından daha büyük bir çıkış yaptı. Sadece Instagram Reels videoları oluşturmak için değil, diğer platformlarda da yayınlanabilecek videolar yapmaya yardımcı olan uygulama, inanılmaz sayılara ulaştı.
Instagram Edits, piyasaya sürüldüğü ilk iki günde iOS cihazlara tahminen 702 bin 900 kez indirildi. Appfigures verilerine göre bu, CapCut’ın piyasaya sürüldüğü ilk iki günde ulaştığı sayıdan yaklaşık 37 kat daha fazla indirme anlamına geliyor.
Instagram Edits, İlk Haftadan 7 Milyon Kullanıcıya Ulaştı
Edits uygulaması, iOS’te 1,2 milyon, Andorid’de 5,9 milyon indirmeye ulaşarak toplamda 7,1 milyon indirme elde etti. CapCut ilk üç gününde iOS ve Android’de sadece 83,5 bin indirme elde etmişti.
Edits sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde ilk üç günde 381 bin kez indirildi. CapCut, ABD’de ilk kez piyasaya sürüldüğünde 3 bin 400 kez indirilmişti. Arada inanılmaz bir uçurum olduğu görülüyor.
Appfigures, Edits’ın bu kadar hızlı yaygınlaşmasının uygulamanın ilk piyasaya sürüldüğünde yüksek sıralama elde etmesine de yardımcı olduğunu belirtti. Bu da indirme sayısının artmasına ve platformun rekabette daha avantajlı başlangıç yapmasını sağladı.
Bu sayılar ayrıca Meta’nın yeni uygulamaları piyasaya sürdüğünde geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmadaki başarısını da yansıtıyor. 22 Nisan’da piyasaya sürülen uygulama, en iyi genel uygulamalar ve en iyi uygulamalar listelerinde birinci sıraya yerleşti. İkinci gün her iki listede de ikinci sıraya geriledi. Cuma günü üçüncü sıraya düşene kadar orada kalmaya devam etti.
Tabii ki CapCut’ın mevcut durumunu da gözden kaçırmamak gerekiyor. Nisan 2020’de piyasaya sürülen CapCut, dünya çapında 1,22 milyar kez indirildi. Bu başarı, Meta için önemli ama Edits’in CapCut’ın kullanıcı kitlesinin dikkatini çekmek için önünde hâlâ uzun bir yol var.
Yorum Yap