Minimalist tasarımı ve sağlamlığı ile kullanıcıların daha fazlasını keşfetmesi için tasarlanan akıllı saat, dış mekan sporlarında bile çizilmeye karşı dayanıklı safir cam saat kadranına sahip. Saat gövdesi ise hafif ve sağlam titanyumdan üretildi. Böylece kullanıcılar, en macera dolu gezilerde bile HUAWEI WATCH GT 2 Pro’yu güvenle yanlarına alabilecekler.
Türkiye akıllı saat tüketici araştırması
HUAWEI Tüketici Elektroniği Grubu ve bağımsız araştırma şirketi Nielsen’in Türkiye’deki tüketiciler özelinde gerçekleştirdikleri online anket formatındaki araştırma, akıllı saat kullanıcılarının ve akıllı saat satın almayı düşünenlerin tercihlerini ve kullanım alışkanlıklarını paylaşıyor.
Kullanıcıların akıllı saat satın alma sebepleri arasında yüzde 63 oranla spor aktivitelerini takip etmek, yüzde 54 oranda fiziksel sağlığı hakkında bilgi sahibi olmak ve yüzde 49 oranında anlık bildirim ile mesajları alıp telefon görüşmesi yapabilmek yer alıyor. Akıllı saat almayı düşünen grupta ise telefon görüşmesi yapıp bildirim alabilmek, fiziksel sağlık takibinin önüne geçiyor.
Tercih sebebi olan akıllı saat özelliklerine bakıldığında ise akıllı saatin işlevlerinin çokluğu, pil ömrü ve genel görüntüsünün ön planda tutulduğu görülüyor. Akıllı saat almayı düşünen kesimde de bu sıralama değişmiyor.
Türkiye’deki kullanıcıların üzerinde durdukları akıllı saat fonksiyonları arasında nabız ve yakılan kalorinin takibi öne çıkıyor. Buna ek olarak akıllı saat sahibi olmak isteyen grup, uyku takibi ve kan basıncı ölçümüne de ayrıca önem veriyor. Araştırma sonuçlarına göre, her iki grup için de en sık takip edilen akıllı saat göstergeleri adım sayısı, kat edilen mesafe ve hız olarak görülüyor. Bunlar haricinde en çok kullanılan ve bir akıllı saatten beklenen işlev ise navigasyon özellikleri.
Kullanıcıların akıllı saatlerde memnun olmadıkları durumlar incelendiğinde ise yüzde 26 ile pil ömrünün kısa olması başı çekerken, saat ekranında parmak izi kalması ise yüzde 25 oran ile ikinci sıraya yerleşiyor.
Akıllı Saat Verileri
Akıllı saat kullanımı ile ilgili istatistikler, Türkiye’deki kullanıcıların haftada 4,2 gün spor yaptıklarını gösteriyor. Bu istatistik, akıllı saat sahibi olmak isteyen kitlenin de spor istatistikleri ile neredeyse aynı. Her iki grubun da en çok yaptıkları ve akıllı saatlerinden takip etmek istedikleri sporlar yürüyüş ve hafif koşu. Bu iki sporu yine her iki grupta da bisiklet, yüzme ve doğa yürüyüşü sporları takip ediyor.
Akıllı saat sahiplerinin yüzde 46’sı her gün 11 saat akıllı saat kullanıyor. Türk tüketicilerin ortalama yüzde 47’si iş vesilesiyle ağırlıklı olarak akıllı saatler kullanıyor. Genel akıllı saat kullanımı ise haftada ortalama 5,7 gün civarında.
Yorum Yap