Araştırma ve analiz firması Canalys’in yeni raporuna göre, Huawei ilk kez dünya çapında dörtte birinden daha fazla akıllı telefon satışı yaptı. Huawei, Samsung’u dünyanın en büyük akıllı telefon satıcısı olarak geçme tutkusunu uzun zamandır barındırıyor ve Canalys’in sayılarına göre, bu yıl Nisan-Haziran döneminde olan şey de tam olarak bu.
Pandemi krizinin devam ediyor olmasından dolayı bu rakamların hep böyle gideceği de kesin değil tabi. Yani bu analiz Huawei’nin sürekli en üst sırada kalacağı anlamına gelmiyor. Canalys’in raporuna göre 55.8 milyon Huawei akıllı telefonun fiyatı yıllık %5 düşerken, Samsung %30 düşüşle 53.7 milyona geriledi. Huawei’nin cihazlarının yüzde 70’inden fazlası şu anda Çin’de satılıyor, bu da işinin Samsung’dan daha kolay olduğu anlamı da taşır. Samsung, Çin’de küçük bir oyuncu. Satış yaptığı diğer ülkelerde de şuan COVID-19 krizi hala devam ediyor.
Huawei’den yapılan bir açıklamada da aynen şunlar söylenmişti: “İşimiz bu zor zamanlarda olağanüstü direnç gösterdi. Eşi görülmemiş bir küresel ekonomik durgunluk ve zorlukların olduğu bir dönemde, tüketicilere yenilikçi ürünler ve deneyim sağlayarak büyümeye ve liderlik konumumuzu sürdürmeye devam ettik.”
Canalys kıdemli analisti Ben Stanton, “Bu, bir yıl önce az sayıda insanın tahmin edeceği dikkate değer bir sonuçtur” diyor. “COVID-19 olmasaydı, olmazdı. Huawei, akıllı telefon işini yeniden yönetmek için Çin’in ekonomik toparlanmasından tam olarak faydalandı.” Yani krizde öyle iyi çalıştılar ki, dünya birinciliğini şimdilik de olsa kazandılar. Bundan sonra yapmaları gereken ise konumlarını koruyabilmek. Ancak herkes biliyor ki Samsung hiç de küçümsenecek bir üretici değil. Pandemi sonrasında kaybettiği pazar payını yakaladığında, tekrar eski gücünü kazanabilir.
Etkileyici donanıma rağmen, Huawei telefonları artık Google hizmetlerini kullanmaları engellendikleri için Çin dışındaki çoğu tüketiciye zor satılıyor. Global akıllı telefon talebi düzeldiğinde şirketin 1 numaralı sırada kaldığını görmek zor; Samsung, yeni amiral gemisi telefon lansmanları nedeniyle önümüzdeki çeyrekte daha iyi satışlar beklediğini söylüyor. Ancak Huawei’nin Çin’de devam eden gücü, dış baskıların henüz tüketici işlerine varoluşsal bir tehdit oluşturmadığını gösteriyor. Hep birlikte bekleyip göreceğiz bu kıyasıya güzel tatlı çekişmeyi.