Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Her 10 Türk’ten 8’i Mobil Oyun Oynuyor

Her 10 Türk’ten 8’i Mobil Oyun Oynuyor

Özellikle akıllı telefonların yaygınlaşmasından sonra tüm birçok oyun yapımcısı mobil versiyonlarını da çıkardı. Bu durum artık konsollardan, pc'den oynanan oyunları mobile getirdi. Böylece mobilde oynanan oyunlarda artış gözlendi. İşte Türk kullanıcıların mobil oyuna olan ilgisini gösteren rakamlar...

Onur Erdem Yazar: Onur Erdem
24 Kasım 2022
Kategori: Mobil, Oyun
0 0
0
Her 10 Türk’ten 8’i Mobil Oyun Oynuyor
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Mobil oyun, özellikle pandeminin yaşanması sonrasında akıllı telefonlarda daha da yaygınlaşmaya başladı. Bu durum tabii ki insanların multiplayer başta olmak üzere birçok oyun kategorisindeki oyunları indirip belli bir vakit geçirmelerini sağladı.

Oyunseverler, PC’den ve oyun konsollarından oynadıkları oyunları artık rahatlıkla mobil cihazlarından oynayabildikleri için, bu alanda gerçekleşen etkinlikler artmaya başladı.

Türk Kullanıcıları Mobil Oyunu Seviyor

Kolay erişilebilir ve eğlenceli oluşuyla pandemide popülerliği artan mobil oyunda dünyada 116 milyar dolar, Türkiye’de ise 450 milyon dolarlık hacme ulaştı. Digital Turbine’in araştırmasına göre Türkiye’de her 10 kişiden 8’si mobilde oyun oynuyor.

Her yerden ulaşılabilir olması, kolay ve eğlenceli oluşuyla son 3 yıldır ‘altın çağı’nı yaşayan mobil pazarı Türkiye ve dünyada katlanarak büyüyor. 2021 yılında tüm dünyadaki kullanıcılar akıllı telefonlarına 83 milyara yakın oyun indirirken, bu oyunlara yapılan harcama miktarı ise 116 milyar doları buldu. App Annie’nin Mobil Raporu’na göre 2021 yıl sonu itibariyle Türk kullanıcılar mobilde oyun uygulamalarında 5.3 milyar saat vakit geçirdi. Mobil oyunların Türkiye’deki indirilme oranı geçen yıl 1.8 milyara ulaşırken mobil oyunlar içerisindeki harcamalar ise 450 milyon dolara ulaştı. Son birkaç yılda oyun ekosisteminin kazandığı hızlı ivmeyle Türkiye, bu alanda potansiyeli açısından dikkat çeken ülkelerden biri oldu.

10 Kişiden 8’i Mobil Oyun Tutkunu

Digital Turbine, mobil pazarının ve mobil oyun reklam gelirlerinin rekorlar kırmasıyla Türkiye’deki kullanıcıların mobilde oyun ve reklamlara yaklaşımlarını analiz eden bir araştırmaya imza attı. Mobile Marketing Assosiation (MMA) işbirliğiyle gerçekleştirilen “Türkiye’deki Mobil Oyuncular” araştırmasına göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 81’i mobilde oyun oynadığını belirtiyor. Mobilde oyun oynayanların yüzde 51’inin erkek, yüzde 49’unun kadın olması ise ‘mobil oyunları yalnızca erkekler oynar’ tabusunu yıkıyor. Türk mobil oyuncuların yüzde 41’i haftada 10 saatten fazla mobilde oyun oynuyor. Kullanıcıların yüzde 51’i günde 2-3 kez mobilde oyun oynadığını belirtirken, yüzde 72’si ise gün içerisinde mutlaka mobilde oyun oynadığını ifade ediyor.

İlginizi çekebilir;  Apple Arcade Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Yüzde 59’u “Stresi Azaltıyor” Diyor

Araştırmaya göre Türkiye’de en çok tercih edilen mobil oyunların yüzde 54’le ‘Puzzle/Trivia/Kelime Oyunları’, yüzde 52 ile ‘Kart Oyunları’, yüzde 46 ile ‘Aksiyon/Macera Oyunları’, yüzde 38 ile ‘Strateji Oyunları’ oldu. Ankete katılanların yüzde 81’i mobilde oyun indirirken ve oynarken kendilerini güvende hissettiğini belirtirken, yüzde 65’i eğlenceli vakit geçirmek için mobilde oyun oynadığını, yüzde 59’u ise kendilerini rahatlatıp, streslerini azalttığı için mobilde oyun oynadığını dile getiriyor. Aynı zamanda kullanıcıların yüzde 90’ı mobilde oyun oynarken kendilerini iyi hissettiklerini söylüyor.

Ödüllü Reklamların Önemi Artıyor

Bu kadar popüler olan ve hızlı büyüyen bir sektörde markalar için hedef kitlelerini yakalamaları büyük önem taşıyor. Digital Turbine’ün araştırmasında kullanıcıların yüzde 55’inin video reklamları akıllı telefonlarında gördüklerinde daha iyi hatırladıklarını söylemesi de bu durumu kanıtlar nitelikte. Ayrıca ankete katılanların yüzde 75’i, bir oyunda ilerlemek veya ödül kazanmak için para ödemek yerine ödüllü video reklamları izlemeyi tercih ederken, yüzde 81’i ödüllü video reklamlarını ödülsüz geleneksel video reklamlardan daha fazla sevdiğini belirtiyor. Bu durum da ödüllü reklamların önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Gelirde Çin Zirvede

Sensor Tower’ın raporuna göre ise 2025 yılına kadar App Store gelirinin yüzde 42’sinin, Google Play gelirinin ise yüzde 71’inin yalnızca mobil oyunlardan gelmesi bekleniyor. Geçen yıl mobil oyunları gelirlerinde Çin 56 milyar dolarla başı çekerken, onu 43 milyar dolarla ABD, 20 milyar dolarla Japonya takip ediyor. Mobil oyun indirmelerinde ise Çin 98 milyarlık rakamla yine zirvede yer alırken, 26 milyarla Hindistan ikinci 12 milyarla ABD üçüncü sırada yer alıyor. Araştırmalara göre 2025 yılında kadar dünyadaki mobil oyun harcamalarının 138 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

Onur Erdem

Onur Erdem

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

Copilot Vision Kullanıma Sunuldu
Teknoloji Haberleri

Gördüklerinizi Gören Copilot Vision Kullanıma Sunuldu

15 Haziran 2025
CS2 Konsol Komutları
Oyun

Counter-Strike 2 (CS2) Konsol Komutları

19 Haziran 2025
Google, Gemini 2.5 Flash Lite'ı Tanıttı: Özellikleri Neler?
Teknoloji Haberleri

Google, Gemini 2.5 Flash Lite’ı Tanıttı: Özellikleri Neler?

18 Haziran 2025
Sam Altman Duyurdu: GPT-5 Yolda, ChatGPT'ye Reklam Gelebilir
Teknoloji Haberleri

Sam Altman Duyurdu: GPT-5 Yolda, ChatGPT’ye Reklam Gelebilir

19 Haziran 2025
NVIDIA Sovereign AI
Teknoloji Haberleri

NVIDIA’nın Sovereign AI Vizyonu, AB Liderlerinden Destek Aldı

16 Haziran 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Microsoft, Google Chrome'u Engelledi

Microsoft, Google Chrome’u Engelledi

21 Haziran 2025
X Money Fiziksel Kart Bulguları

X Money Dijitalin Ötesine Geçecek: Fiziksel Kartla Geliyor

21 Haziran 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.