Mobil oyun, özellikle pandeminin yaşanması sonrasında akıllı telefonlarda daha da yaygınlaşmaya başladı. Bu durum tabii ki insanların multiplayer başta olmak üzere birçok oyun kategorisindeki oyunları indirip belli bir vakit geçirmelerini sağladı.
Oyunseverler, PC’den ve oyun konsollarından oynadıkları oyunları artık rahatlıkla mobil cihazlarından oynayabildikleri için, bu alanda gerçekleşen etkinlikler artmaya başladı.
Türk Kullanıcıları Mobil Oyunu Seviyor
Kolay erişilebilir ve eğlenceli oluşuyla pandemide popülerliği artan mobil oyunda dünyada 116 milyar dolar, Türkiye’de ise 450 milyon dolarlık hacme ulaştı. Digital Turbine’in araştırmasına göre Türkiye’de her 10 kişiden 8’si mobilde oyun oynuyor.
Her yerden ulaşılabilir olması, kolay ve eğlenceli oluşuyla son 3 yıldır ‘altın çağı’nı yaşayan mobil pazarı Türkiye ve dünyada katlanarak büyüyor. 2021 yılında tüm dünyadaki kullanıcılar akıllı telefonlarına 83 milyara yakın oyun indirirken, bu oyunlara yapılan harcama miktarı ise 116 milyar doları buldu. App Annie’nin Mobil Raporu’na göre 2021 yıl sonu itibariyle Türk kullanıcılar mobilde oyun uygulamalarında 5.3 milyar saat vakit geçirdi. Mobil oyunların Türkiye’deki indirilme oranı geçen yıl 1.8 milyara ulaşırken mobil oyunlar içerisindeki harcamalar ise 450 milyon dolara ulaştı. Son birkaç yılda oyun ekosisteminin kazandığı hızlı ivmeyle Türkiye, bu alanda potansiyeli açısından dikkat çeken ülkelerden biri oldu.
10 Kişiden 8’i Mobil Oyun Tutkunu
Digital Turbine, mobil pazarının ve mobil oyun reklam gelirlerinin rekorlar kırmasıyla Türkiye’deki kullanıcıların mobilde oyun ve reklamlara yaklaşımlarını analiz eden bir araştırmaya imza attı. Mobile Marketing Assosiation (MMA) işbirliğiyle gerçekleştirilen “Türkiye’deki Mobil Oyuncular” araştırmasına göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 81’i mobilde oyun oynadığını belirtiyor. Mobilde oyun oynayanların yüzde 51’inin erkek, yüzde 49’unun kadın olması ise ‘mobil oyunları yalnızca erkekler oynar’ tabusunu yıkıyor. Türk mobil oyuncuların yüzde 41’i haftada 10 saatten fazla mobilde oyun oynuyor. Kullanıcıların yüzde 51’i günde 2-3 kez mobilde oyun oynadığını belirtirken, yüzde 72’si ise gün içerisinde mutlaka mobilde oyun oynadığını ifade ediyor.
Yüzde 59’u “Stresi Azaltıyor” Diyor
Araştırmaya göre Türkiye’de en çok tercih edilen mobil oyunların yüzde 54’le ‘Puzzle/Trivia/Kelime Oyunları’, yüzde 52 ile ‘Kart Oyunları’, yüzde 46 ile ‘Aksiyon/Macera Oyunları’, yüzde 38 ile ‘Strateji Oyunları’ oldu. Ankete katılanların yüzde 81’i mobilde oyun indirirken ve oynarken kendilerini güvende hissettiğini belirtirken, yüzde 65’i eğlenceli vakit geçirmek için mobilde oyun oynadığını, yüzde 59’u ise kendilerini rahatlatıp, streslerini azalttığı için mobilde oyun oynadığını dile getiriyor. Aynı zamanda kullanıcıların yüzde 90’ı mobilde oyun oynarken kendilerini iyi hissettiklerini söylüyor.
Ödüllü Reklamların Önemi Artıyor
Bu kadar popüler olan ve hızlı büyüyen bir sektörde markalar için hedef kitlelerini yakalamaları büyük önem taşıyor. Digital Turbine’ün araştırmasında kullanıcıların yüzde 55’inin video reklamları akıllı telefonlarında gördüklerinde daha iyi hatırladıklarını söylemesi de bu durumu kanıtlar nitelikte. Ayrıca ankete katılanların yüzde 75’i, bir oyunda ilerlemek veya ödül kazanmak için para ödemek yerine ödüllü video reklamları izlemeyi tercih ederken, yüzde 81’i ödüllü video reklamlarını ödülsüz geleneksel video reklamlardan daha fazla sevdiğini belirtiyor. Bu durum da ödüllü reklamların önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Gelirde Çin Zirvede
Sensor Tower’ın raporuna göre ise 2025 yılına kadar App Store gelirinin yüzde 42’sinin, Google Play gelirinin ise yüzde 71’inin yalnızca mobil oyunlardan gelmesi bekleniyor. Geçen yıl mobil oyunları gelirlerinde Çin 56 milyar dolarla başı çekerken, onu 43 milyar dolarla ABD, 20 milyar dolarla Japonya takip ediyor. Mobil oyun indirmelerinde ise Çin 98 milyarlık rakamla yine zirvede yer alırken, 26 milyarla Hindistan ikinci 12 milyarla ABD üçüncü sırada yer alıyor. Araştırmalara göre 2025 yılında kadar dünyadaki mobil oyun harcamalarının 138 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.
Yorum Yap