Google arama mobil cihazlarda yenileniyor

Google, Cuma günü yaptığı bir blog göndersinde, Google’ın arama sonuçlarının mobil cihazlarda nasıl görüneceğini yeniden tasarladığını duyurdu. Google arama özelliğinin yeniden tasarımını yöneten Aileen Cheng blogda “İnsanların aradıklarını daha hızlı ve daha kolay bulabilmeleri için biraz basitleştirmek için bir adım geri atmak istedik” dedi.

Yeniden tasarım, daha hızlı taranması daha kolay olması amaçlanan daha büyük ve daha kalın metne sahip olacak. Sonuçlarda daha fazla Google yazı tipi göreceksiniz. Kısmen azaltılmış gölgeler sayesinde, arama sonuçları ekranınızın genişliğini daha fazla kaplayacaktır. Google ayrıca, yeniden tasarımın dikkati dağıtmadan önemli bilgileri vurgulamaya yardımcı olmak için rengi “daha bilinçli olarak” kullanacağını söylüyor.

Apple iPhone 12 Pro üretimini artırdı

GOOGLE ARAMA ÖRNEĞİ

Yeniden tasarımın mevcut deneyimden nasıl farklı olduğuna dair bir fikir edinmek için, yeniden tasarımın bu görüntüsünü iPhone 12 mini’den alınan mevcut arama deneyiminin bir ekran görüntüsü ile karşılaştırın.

Görünüşe göre yeni tasarım, sayfanın üst kısmına daha fazla bilgi koyuyor ve bazı görsel karmaşayı azaltıyor. Bu da umarız aradığınızı bulmak için sizi çok aşağı kaydırmaya zorlamadan sonuçların ayrıştırılmasını kolaylaştırır.

Arama alanının artık görsel olarak şirket logosu, profil avatar ve diğer öğelerden yükseltildiği ekranın üstünden başlar. Bu ek derinlik, çubuğun daha önce soluk gri ana hatları nasıl kullandığını değiştirir. Altta görünen arama filtreleri artık büyük harfle yazılmazken, görünümdeki geçerli kategori yalnızca mavi yerine dar bir siyahla işaretlenir.

TASARIMI İLE İLGİLİ DİĞER DETAYLAR

Bilgi Panelleri şu anda adı, kategoriyi ve atlı karıncayı içeren büyük bir başlık ile ayırt edilirken, arka plan hafif bir temaya sahiptir. Yeni tasarım, bu ayrı üst bölümü bırakıyor ve onu aşağıda gösterilen – şimdi yuvarlak köşelere sahip – bilgi ve resim galerisi ile bir hale getiriyor.

Bu yeniden tasarımın bir yönü, “ezici veya dikkat dağıtıcı olmadan gözü önemli bilgilere yönlendirmek için daha bilinçli olarak” kullanılan renkleri görüyor. Örneğin, artık her bölümü ayrı çiplerde görüntüleyen alt konular atlı karıncasına vurgu yapıyor. Bu yeniden tasarım için sessizden koyuya doğru bir ton yelpazesi keşfedildi. Ancak Google içeriğe odaklanmayı sürdürmek için sağlam bir arka plan seçti.

Google, yeniden tasarımın önümüzdeki günlerde kullanıma sunulacağını söylüyor.

 

Exit mobile version