Google, iPhone, iPad ve Mac’te varsayılan arama motoru olarak kalmasını sağlamak için Apple’a her yıl yüklü bir meblağ ödediği uzun zamandır biliniyordu. Şimdi, Bernstein’daki analistlerden gelen yeni bir rapor Google’dan Apple’a yapılan ödemenin 2020’de 10 milyar dolar olduğunu ortaya çıkardı. Bu rakamın 2021’de 15 milyar dolar olacağı ifade ediliyor.
İlginizi Çekebilir: Facebook Apple cihazlarında bulut oyunlarını çıkarıyor
Ped30 tarafından görülen yatırımcı notunda Bernstein analistleri, Google’ın Apple’a yapacağı ödemenin 2021’de 15 milyar dolara, 2022’de ise 18 milyar ila 20 milyar dolara çıkacağını tahmin ediyor. Veriler, “Apple’ın halka açık dosyalamalarındaki açıklamalara ve Google’ın TAC (trafik edinme maliyetleri) ödemelerinin aşağıdan yukarıya analizine” dayanmaktadır.
Bernstein analisti Toni Sacconaghi, Google’ın muhtemelen “Microsoft’un bunu aşmamasını sağlamak için ödeme yaptığını” söylüyor. Analistler, Google’ın Apple’a ödeme yapmasına ilişkin, düzenleyici risk ve Google’ın anlaşmanın artık buna değmeyeceğine karar vermesi de dahil olmak üzere iki potansiyel riskin ana hatlarını çiziyor:
BERNSTEIN ANALİSTLERİ GOOGLE ŞİRKETİNİN APPLE’A YAPTIĞI ÖDEMEDEKİ RİSKİ ORTAYA ÇIKARDI
GOOG’un AAPL’ye yaptığı ödemelerde iki potansiyel risk görüyoruz:
1- Gerçek olduğuna inandığımız, ancak muhtemelen yıllar sonra olan düzenleme riskinde; olumsuz bir kararın Apple’ın brüt kârı üzerinde %4-5’lik bir potansiyel etki görüyoruz.
2- Google’ın Apple’a varsayılan arama motoru olması için ödeme yapmayı tamamen durdurmayı seçmesi… Ayrıca şartları yeniden müzakere edip daha az ödemeyi tercih etmesi. Daha önceki araştırmalarda GOOG’un muhtemelen Microsoft’un bunu aşmamasını sağlamak için ödeme yaptığını belirtmiştik. Bununla birlikte, 2022’de 18–20 milyar dolara yaklaşması muhtemel ödemelerle; Google’ın stratejisini tekrar gözden geçirmesi gerektiğini gösteriyor.
Apple’ın Google’ı iPhone, iPad ve Mac’te varsayılan arama motoru olarak tutma kararı, yıllar içinde artan eleştirilere neden oldu. Apple’ın küresel gizlilik kıdemli direktörü Jane Horvath, gizlilik endişelerine rağmen anlaşmanın gerekçesini sundu:
Şu anda, Google en popüler arama motorudur. Google’ı destekliyoruz, ancak DuckDuckGo için yerleşik desteğimiz de var. Yakın zamanda Ecosia desteğini de kullanıma sunduk.
Google’dan Apple’a yapılan ödeme, Apple’ın her zaman önemli olan “Hizmetler” segmentinin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Apple, yatırımcılara donanım satışlarının ötesinde gelir. Kâr artırmanın başka yolları olduğunu göstermek için yıllar içinde “Hizmetler”e vurgu yaptı.
Yorum Yap