Ford, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, 2030 yılına kadar Avrupa’da yalnızca elektrikli araç satacağını söyledi. Otomobil üreticisi, Almanya’nın Köln kentindeki fabrikasını kıtadaki ilk elektrikli araç üretim hattına dönüştürmek için 1 milyar dolar harcayacağını söyledi.
Haber, Ford’un elektrikli ve otonom araçlara yaptığı yatırımı 29 milyar dolara çıkaracağını açıklamasının hemen ardından geliyor. Otomobil üreticisi daha önce 2022 yılına kadar araç serisini elektriklendirmek için 11,5 milyar dolar harcamayı taahhüt etmişti. Şimdi, zaman çizelgesini 2025’e uzatırken bu miktarın iki katını harcayacak.
2019 yılında şirket, Alman otomobil devinin elektrikli araç modüler elektrikli araç (MEB) platformunu kullanmak için Volkswagen ile bir anlaşma yaptı. Volkswagen’in MEB platformu, otomobil üreticisinin satmayı hedeflediği 15 milyon elektrikli otomobil için bir temel oluşturacak. Ford, platformu 2023’ten itibaren Avrupa’da en az bir yüksek hacimli tamamen elektrikli araç tasarlamak ve üretmek için kullanacağını söyledi.
Ford, altı yıl içinde MEB mimarisini kullanan 600.000‘den fazla Avrupalı aracı, görüşülmekte olan Avrupalı müşterileri için tamamen yeni ikinci bir Ford modeli ile sunmayı hedefliyor. Hareket, Ford’un elektrikli araçları ve katı emisyon standartlarını zorlayan Avrupa hükümetinin kurallarına uymasına yardımcı olacak.
50 yıl içerisinde araçlarda kökten değişeceğiz
Çok sayıda Avrupa ülkesi, geleneksel sıvı yakıtla çalışan otomobilleri ve kamyonetleri yasaklamak için hedefler belirledi. Norveç, sırasıyla 2025 ve İngiltere ve Fransa, 2040 ve 2050’yi hedefliyor. (Kabul edildi, yasakları gerçekten zorunlu kılan mevzuat çok geride kalıyor.) ABD‘deki bazı eyaletler de agresif hedefler koyuyor, California sürüye liderlik ediyor ve 2035 yılına kadar gazla çalışan araçların satışını yasaklayacağına söz veriyor.
Ford’un elektrifikasyon planlarını hızlandırma çabası, Wall Street’te son birkaç yıldır başarılı bir şekilde bir elektrikli araç işletmesi kuran tek otomobil üreticisi olan Tesla’yı yakalama becerisi konusunda gergin olanları ikna etmeyi amaçlıyor. Ford, merakla beklenen Mustang, Mach-E’sini geçen yılın sonlarında müşterilerine teslim etmeye başlayan GM ve Volkswagen gibi diğer eski otomobil üreticilerine ayak uyduruyor.
Şirket ayrıca geçen yıl tamamen elektrikli bir Transit minibüsünü tanıttı ve bu yılın sonlarında en çok satan F-150 kamyonetinin elektrikli bir versiyonunu çıkarmayı planlıyor.
Ford, elektrik konusundaki iddiasını büyük ölçüde artıran tek otomobil üreticisi bile değil. Geçen yılın sonlarında GM, 2025 yılına kadar elektrikli ve otonom araçlara 27 milyar dolar harcayacağını söyledi. COVID-19 salgını öncesinde duyurduğu 20 milyar dolardan daha fazla. GM, elektrikli araçlara ancak 2040 yılına kadar geçeceğini de söyledi.