FIFA 21, 2020’de Avrupa’nın en çok satan oyunu oldu

GfK Entertainment’ın yeni bir raporuna göre, EA Games‘in oyunu FIFA 21, Avrupa’nın büyük çoğunluğunda en çok satan fiziksel oyun oldu. Değerlendirmede, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Macaristan, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Rusya, Slovakya, İspanya, İsveç, İsviçre ve Birleşik Krallık’taki fiziksel oyun satışlarına bakılarak gerçekleştirildi. FIFA 21 2017’den bu yana zirvede…

Pubg Mobile Royale Pass Sezon 17

Rapora göre, İngiltere, İspanya, Almanya ve İtalya da dahil olmak üzere ankete katılan 19 ülkenin 16’sında geçen yılın en çok satan oyunu FIFA 21 oldu.

Tek istisnalar şunlardı: The Last of Us: Part 2’nin hüküm sürdüğü Rusya; Minecraft’ın en üst sırada yer aldığı Finlandiya; ve Animal Crossing: New Horizons’ın en büyük hit olduğu Fransa.

FIFA 21 İLE DE ZİRVEDE YER ALDI

FIFA 21, 2019, 2018 ve 2017’de FIFA’nın Avrupa perakende pazarına hakim olmasının ardından serinin başarısını sürdürüyor.

Daha çok ilgi çeken, geçen yıl Avrupa’da hem ikinci hem de üçüncü en çok satan oyunları – sırasıyla Animal Crossing: New Horizons ve Mario Kart 8 Deluxe – düzenleyen Nintendo’nun performansıydı.

Animal Crossing’in başarısı, Mart 2020’de piyasaya sürüldüğünden bu yana ne kadar iyi performans gösterdiğine bakılırsa, belki de şaşırtıcı değildir. Oyun, öne çıkan ülkelerin neredeyse yarısında ilk üçe ulaştı. Ancak, Nisan 2017’ye kadar piyasaya sürülmesine rağmen, Mario Kart 8 Deluxe perakendede büyük bir satıcı olmaya devam ediyor. Yedi bölgede ilk üç sırada yer alıyor.

GfK sıralamasının üst kademelerinde uzun süredir devam eden tek unvan değildi. GTA V ve Minecraft da büyük satıcılar olarak öne çıktı.

GTA V, Polonya, Rusya, Çek ve Macaristan dahil olmak üzere Doğu Avrupa’da özellikle iyi performans gösterdi. Bu arada Minecraft, İtalya, Portekiz ve İspanya da dahil olmak üzere Güney Avrupa’da popülerdi.

Bahsedilen diğer tek 2020 sürümü Finlandiya, Çekçe, Slovakya ve İsveç’te ilk üçe giren The Last Of Us: Part 2’dir.

Belirtildiği gibi, bu yalnızca fiziksel satışları hesaba katar. GamesIndustry.biz şu anda hem kutulu hem de dijital satışları etkileyen önemli pazarlar için bir dizi yıllık rapor üzerinde çalışıyor.

İngiltere ve Avustralya’yı kapsayan ilk iki rapor çoktan yayınlandı.

Exit mobile version