The New York Times’ın Şubat ayında bildirdiğine göre Facebook‘un, Clubhouse uygulamasına rakip bir uygulama inşa ediyor. Ancak bu ürünün neye benzeyeceği veya nasıl çalışacağı soruları cevapsız kaldı. Halen geliştirilmekte olan bir Facebook ses ürününün yeni ekran görüntüleri, bağımsız bir uygulama deneyiminden ziyade Facebook’un mevcut Messenger Odalarının bir uzantısı olan canlı bir ses yayını deneyimi gibi görünen bir uygulama olacağını gösteriyor. Facebook, TechCrunch ile görüntülerin gerçekten şirketin “keşif amaçlı ses çalışmalarının” örnekleri olduğunu doğruladı. Ancak şu anda canlı bir ürünü temsil etmedikleri konusunda bilgilendirdi.
FACEBOOK CLUBHOUSE BENZERİ UYGULAMA İÇİN SİNYALİ VERDİ
Şirket ayrıca bu görüntülere dayanarak yeni uygulamanın bu görüntüler için kesin bir durumun olmadığını ve bu durumu kesin bir dille ifade etmenin yanlış olacağını söyledi. Elbette, geliştirme aşamasındaki özelliklerin canlı ürünlerden çok farklı olduğu uyarısıyla bunları yine de yayınlamaya karar verdik. Uygulamanın tanıtılmasına kadar birçok şey değişebilir ama o zamana kadar elimizde bu görüntüler mevcut ve ortaya çıkan görüntüler de Clubhouse’a benzediğini gösteriyor.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G ile Kendini Özgürleştir!
Görüntüler, en azından Facebook’un canlı ses hakkında nasıl düşündüğünü ve böyle bir sosyal deneyimin Facebook’un mevcut uygulamasına nerelere sığabileceğini göstermeye yardımcı oluyor. Bu da mevcut görüntülerin görülmesine değer…
Fotoğraflar, Facebook’un canlı ses geliştirmelerine ve Facebook Android uygulamasının kodundaki kullanıcı arayüzü deneylerine rastlayan mobil geliştirici ve tersine mühendis Alessandro Paluzzi tarafından paylaşıldı. Diğer tersine mühendisler gibi, Paluzzi de çeşitli geliştirme aşamalarında piyasaya sürülmemiş ürünleri ortaya çıkarmak için kodu araştırıyor. Bulduğu ürünlerden bazıları test edilip hurdaya çıkarılırken, bazılarının da sonunda pazara çıktığı görülüyor.
Facebook örneğinde, paylaştığı görüntülerde Facebook’un ilk olarak geçen Mayıs ayında piyasaya sürülen ve Zoom uygulamasına rakip olan Messenger Rooms için bir “Canlı Ses” seçeneği gösteriliyor. Pandemi başlarında insanlar evlerinde oldukları için görüntülü sohbet seçeneklerine açlardı. Şimdi hepimiz ekranlarımızı kapatmak ve bunun yerine Clubhouse uygulamasında takılmak istiyoruz.
FACEBOOK ROOMS İLE CANLI SES ODASI NASIL OLACAK?
Şu anda, bir Facebook kullanıcısı, Messenger’dan veya Facebook’taki durum kutusundan yapabileceğiniz bir Messenger Rooms oluşturduğunda görüntülü bir görüşmeye geçiş yapılıyor. Burada arkadaşlarınız ve aileniz sanal olarak takılabilir ve hatta birlikte Facebook videolarını izleyebilirsiniz.
Yeni görüntüler, üç farklı oda türünden birini seçebileceğiniz bir oda genişlemesini gösteriyor. Ya özel bir video odası (bugün mevcut olana çok benziyor) ya genel ya da özel bir ses odası. Özel ses odası, bir grup arkadaşınızla sesli sohbet edebileceğiniz bir yer iken, “Canlı Ses” odası bunun yerine daha geniş bir dinleyici grubuna yayın yapabileceğiniz yalnızca sesli bir oda olacaktır.
İkincisine, konuşmacıların daha sonra Facebook Messenger’da, bir Facebook gönderisi aracılığıyla veya bir Facebook Grubu içinde ya da sosyal medyada ve web’de başka herhangi bir yerde tanıtım yapabilecekleri kendi oda bağlatısı verilecekti.
FACEBOOK’UN ÇALIŞMASI CLUBHOUSE UYGULAMASINA ÇOK BENZİYOR
Bu arada, kullanıcıların profillerini temsil etmek için Mark Zuckerberg’in yüzünün resimleriyle modellenen Facebook’un ‘Canlı Ses Odası’ deneyimi, Clubhouse uygulamasına çok benziyor. Ayrıca, yine Clubhouse gibi, kitle bölümünü yönlendiren bir “ardından gelen konuşmacılar” bölümü de var.
FACEBOOK ROOMS’A HERKES ERİŞEBİLECEK
Paluzzi, canlı ses odaları ürününün geliştirilme şeklinin, Facebook’taki herkesin katılabileceği odalara izin vereceğini ve bu odalara Facebook’un kendisinden erişilebileceğini söylüyor. Bu, bir odaya katılmak için Messenger’a geçmek zorunda kalmayacağınız anlamına geliyor. Tam ekrana genişletilmediğinde, oda başlığını, konuşmacı sayısını ve toplam dinleyiciyi görüntüler, böylece odanın popülerliği hakkında bir fikir edinebilirsiniz.
Elbette, Paluzzi’nin karşılaştığı şey nihai bir ürün değil – sadece koda gömülü bir kullanıcı arayüzü ve arka uçların hiçbiri çalışmıyor. Facebook ayrıca yukarıda belirtildiği gibi görüntülerin sadece ses deneyleri olduğunu vurguladı.
Görüntülerin hepsi gerçek ve Facebook’un inşa ettiği bir şeyi temsil ediyor. Önemlerini küçümseme girişimlerine rağmen incelemeye değer.
Yorum Yap