Bugün yapılan açıklamada, Facebook, Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Kurumu’nun (CMA) başka bir müdahalesinin ardından, platformunda sahte yorum ticareti yapan 16.000 grubu kaldırdığını söyledi.
CMA, 2018’de konuyu araştırmaya başladığından beri platformlarının sahte yorumlar satmak için gelişen pazar yerleri olarak kullanılmasını önlemek için teknoloji devlerine yaslandı. Hem eBay hem de Facebook’u 2019’da sahte yorum satıcılarına karşı harekete geçmeye zorladı.
Spotify’da “Hey Spotify” dönemi başlıyor
İki şirket, düzenleyiciden daha fazla baskı gördükten sonra, geçen yıl yorum ticaretiyle mücadele etmek için daha fazlasını yapmaya söz verdi. Bu, Facebook’un sahip olduğu Instagram’ın aynı zamanda sahte yorum ticaretlerinin de gelişen bir merkezi olduğunu ortaya çıkardı.
FACEBOOK ÇOK FAZLA GRUBU KALDIRDI
Teknoloji devinin bu sefer kaç hesabı yasakladığı ve / veya askıya aldığı belli olmasa da, çok daha fazla grup sayfasını kaldırdı.
Düzenleyicinin, bireysel hesaplar yerine yanıltıcı / sahte yorum ticareti yapan grupların kaldırılmasına odaklandığını anlıyoruz. Çünkü yasaklanmış veya askıya alınmış kullanıcılar yeni profiller oluşturabilirken, sahte yorumların alınıp satıldığı grubu kaldırmanın bir etkinliği etkilemek ve caydırmak için daha etkili bir yol olduğu görülüyor.
Facebook’a bu konuyla ilgili sorular soruldu ancak sorulan sorulara doğrudan yanıt verilmedi, bunun yerine şu ifade ile cevap geldi:
“Bu sorunu çözmek için CMA ile yoğun bir şekilde iletişim kurduk. Platformlarımızda sahte incelemeler sunmak veya alıp satmak da dahil olmak üzere hileli ve yanıltıcı faaliyetlere izin verilmez. Emniyet ve güvenlik ekiplerimiz bu uygulamaların önlenmesine yardımcı olmak için sürekli olarak çalışıyor. ”
FACEBOOK YORUM TİCARETİ ENGELİ İÇİN HAMLE YAPMAKTA GECİKTİ
CMA sahte yorum ticareti konusunu gündeme getirdiğinden beri Facebook, platformlarını temizlemek için yeterince hamle yapmadığı için defalarca eleştirildi.
Bugün düzenleyici, sosyal medya devinin “önceki taahhütlerini yerine getirmesini sağlamak için platformlarında sahte ve / veya yanıltıcı yorumların ticaretini belirlemek, kaldırmak ve önlemek” için kullandığı sistemlerde daha fazla değişiklik yaptığını söyledi.
Sahte incelemeler ticaretine karşı harekete geçmek için Facebook’un neden bir yıldan fazla süredir beklediği henüz belli değil. Ancak şirket, sorunu çözmek için elindeki kaynakların COVID-19 salgını ve evde çalışma gibi buna bağlı etkiler nedeniyle zorlandığını öne sürdü. (Facebook’un tüm yıl geliri 2020’de arttı, ancak harcamaları da arttı.)
Facebook’un sahte yorum tacirleriyle mücadele için sisteminde yaptığı CMA değişikliklerine göre:
-Sahte ve yanıltıcı incelemeleri teşvik eden, teşvik eden veya kolaylaştıran Facebook grupları ve Instagram profilleri tekrar tekrar oluşturan kullanıcıları askıya almak veya yasaklamak.
-Bu içeriğin algılanmasını ve kaldırılmasını iyileştirecek yeni otomatik süreçler sunmak.
-İnsanların Facebook ve Instagram’da sahte ve yanıltıcı yorum grupları ve profilleri bulmak için Facebook’un arama araçlarını kullanmasını zorlaştırıyor.
-Bu değişikliklerin etkili bir şekilde çalışmaya devam etmesini sağlamak ve sorunların yeniden ortaya çıkmasını önlemek için özel süreçler koymak.
Yorum Yap