Meta, Facebook’ta özgün olmayan içerik paylaşan yani başkasının yazılarını, fotoğraflarını ve videolarını tekrar tekrar kullanan hesaplara karşı ek önlemler alacağını duyurdu. Şirket, bu yıl büyük içerik üreticilerini taklit eden yaklaşık 10 milyon hesabı kapattığını belirtti.
Platform, buna ek olarak spam içerikleri ve sahte etkileşimleri önlemek adına 500 bin hesaba karşı harekete geçti. Bunlar, hesapların para kazanmasını önlemek üzere yorumlarını çekme ve içeriklerinin daha sınırlı bir kitleye ulaşmasını sağlama gibi şeyleri içerdi.
YouTube’un yapay zekanın yardımıyla üretilmesi daha kolay hâle gelen seri üretim ve tekrarlayan videolar da dahil olmak üzere özgün olmayan içeriklerle ilgili politikasını netleştirdiğini açıklamasından sadece birkaç gün sonra Meta da benzer bir değişikliğe gitti.
Facebook’ta Özgün Olmayan İçeriklere Geçit Yok
YouTube gibi Meta da başkalarının içerikleriyle etkileşime girilen videolar, tepki videoları, bir akıma katılma ya da kendi yorumlarını ekleme gibi şeyler yapan kullanıcıların bu politika değişikliğinden etkilenmeyeceğini ifade etti. Meta, bunun yerine spam içeriklerin önünü kesmek, başkalarının içeriğinin yeniden yayınlanmasını engelleme gibi konuları odak noktası hâline getiriyor.
Şirket, bir başkasının içeriğini tekrar tekrar kullanarak sistemi kötüye kullanan hesapların bir süre için Facebook para kazanma programlarına erişimini kaybedeceğini, gönderilerinin daha az kitleye ulaşacağını söyledi.
Şirket, tekrar eden videolara izleyicileri orijinal içeriğe yönlendiren bağlantılar eklemeyi de test ediyor. Bu bağlantıya dokunulduğunda orijinal içeriğe gitmek mümkün olacak.








Yorum Yap