Ana sayfa Haber Facebook, Clubhouse’u kopyalıyor!

Facebook, Clubhouse’u kopyalıyor!

Facebook, Clubhouse'a rakip olacak bir sesli sohbet ürünü yaratıyor. Şirket, canlı sesli sohbet için çoğunluğa atlamak için en son sosyal ağdır.

0

Facebook, sesli sohbetlere dayanan heyecanlı sosyal uygulama Clubhouse’u rekabet etmek için aynı özelliklerde yeni bir uygulama çıkarmaya hazırlanıyor.

The New York Times’ın Çarşamba günkü haberine göre, sosyal medya devinin çalışanlarına, şirket içinde Fireside olarak bilinen, Clubhouse’a benzer bir ürün geliştirmeleri emredildi. Konuyla ilgili bilgisi olan iki kişiye atıfta bulunuldu. Yalnızca davetle kullanılabilen bir sosyal medya uygulaması olan Clubhouse’u, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg ve Tesla CEO’su Elon Musk gibi yüksek profilli teknoloji yöneticilerinin uygulamada sürpriz görünümler vermesinin ardından daha fazla ilgi çekmeye başladı. Clubhouse, çeşitli konular hakkında birden fazla kişiyle grup sohbeti yapmak için çevrimiçi alanlar oluşturmanıza olanak tanır.

Epic’in yeni aracı MetaHuman ile gerçekçi yüzler oluşturun

FACEBOOK CLUBHOUSE GİBİ DAHA ÖNCE POPÜLER UYGULAMALARDAKİ BAZI ÖZELLİKLERİ KOPYALAMIŞTI

Facebook, popüler ürünleri klonlama veya rakiplerini satın alma geçmişine sahiptir. Şirket, geçen yıl koronavirüs salgını sırasında video uygulaması Zoom ile rekabet etmek için Messenger Rooms’u yayınladı. Facebook’un sahip olduğu Instagram, kısa biçimli video uygulaması TikTok’a rakip olan bir özelliğe sahiptir. Reels adı verilen araç, kullanıcıların 15 saniyelik videolar yayınlamasına olanak tanır. Facebook ayrıca kullanıcıların ana sosyal ağında, fotoğraf hizmeti Instagram’da ve Facebook’un kaybolan mesaj uygulaması Snapchat’tan kopyaladığı bir biçim olan mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta 24 saat içinde kaybolan içeriği yayınlamasına izin veriyor.

Bir Facebook sözcüsü, Times haberi hakkında bir açıklama yaparak şunları söyledi: “Yıllardır insanları ses ve video teknolojileri aracılığıyla birbirine bağlıyoruz ve bu deneyimi insanlar için iyileştirmenin yeni yollarını her zaman araştırıyoruz.” Şirketin her zaman deneyler yaptığını, ancak Facebook’un duyuracak yeni bir şeyi olmadığını da sözlerine ekledi.

TWITTER DA CLUBHOUSE GİBİ ÖZELLİK GETİRMEYE HAZIRLANIYOR

Diğer şirketler de canlı ses ile deneyler yapıyor. Twitter, Spaces adlı bir sesli grup sohbeti özelliğini test ediyor. The Verge Pazartesi günü bildirdiğine göre, girişimci Mark Cuban, Clubhouse ile rekabet eden bir canlı sesli sohbet uygulaması üzerinde de çalışıyor.

Facebook’un ses içeriğine girmesi, halihazırda yanlış bilgileri ve diğer saldırgan içeriği yumuşatmak için mücadele eden sosyal ağ için de zorluklar yaratabilir. Başkan Yardımcısı Çarşamba günü, koronavirüs ile ilgili yanlış bilgilerin Clubhouse’da moderasyona girmeden yayıldığını bildirdi. Clubhouse, yorum talebine hemen yanıt vermedi, ancak sitesi, nefret söylemine ve diğer saldırgan içeriğe karşı kuralları olduğundan bahsediyor.

Clubhouse, Alpha Exploration’ın kurucu ortağı Paul Davison ve eski Google çalışanı Rohan Seth tarafından 2020 yılında açıldı.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here