Anneler Günü için geri sayım başladı. Gözlerimizi açtığımız ilk andan beri yanımızda olan annelerimizi mutlu ve özel hissettirmek isteyen herkesin aklında ise o soru belirdi: Anneme nasıl bir hediye alabilirim?
Anneler Günü’nde onlara dünyaları vermiş gibi mutlu edecek hediye arayışınız devam ederken Digital Turbine ise hem kullanıcılara hem marka ve ajanslara yardımcı olabilecek Anneler Günü araştırmasını yayınladı.
Digital Turbine Anneler Günü Araştırması Neleri Ortaya Çıkardı?
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GWI ile Türkiye’deki tüketicilerin bu özel dönemdeki satın alma alışkanlıklarını ve tercihlerini analiz etmek üzere gerçekleştirdiği Anneler Günü Alışveriş Tercihleri araştırması, mobil uygulamaların yükselişini gözler önüne serdi.
Bu yıl EMEA bölgesinde 1.2 milyardan fazla tüketici Anneler Günü’nü kutlamaya hazırlanıyor. Bu, markaların bu özel günde bir hamlede bulunması için son derece önemli bir dönem. 2024 yılında sadece Anneler Günü hediyelerine 22 milyar doların üzerinde harcama yapıldı ki bu, pazarda öne çıkmak isteyen markalar için nasıl önemli bir fırsat olduğunun en önemli göstergelerinden biri.
2024 verilerine göre mobil uygulamalardan alışveriş yapma oranı yüzde 52’yi aştı. Tüketicilerin yüzde 50’si indirimli ya da promosyonlu ürünleri tercih etti.
Mobil Oyunlar, Markalar İçin Eşsiz Bir Fırsat
Tüketiciler mobil oyunlarda günde ortalama 52 dakikadan fazla zaman geçiriyor. Bu, markaların reklamlar aracılığı ile duygusal bağ kurmaları ve kampanya mesajlarını etkili bir şekilde iletebilmeleri için iyi bir alan olduğunu gösteriyor.
Mobil oyunlar, Anneler Günü kampanyaları için markaların görünürlüğünü muazzam bir biçimde arttırıyor. Her ay 56 milyon benzersiz kullanıcıya erişen mobil oyun kanallarında dikkat süresi de oldukça yüksek:
- Mobil oyunlar: 22 saniye reklam dikkat süresi
- YouTube: 5.6 saniye
- Meta (Instagram / Facebook): 3 saniye
- TikTok: 2.6 saniye
Bu veriler, mobil oyunlar üzerinden yapılan reklamların 4 ila 8 kat daha fazla dikkat çektiğini gösteriyor.
“Mobil oyunlar, Anneler Günü gibi duygusal yoğunluğu yüksek dönemlerde sadece bir eğlence aracı değil, aynı zamanda reklam verenler için altın değerinde bir temas noktası. 22 saniyeye varan reklam dikkat süresi, markalar için hikâyelerini anlatmak adına benzersiz bir alan sunuyor.”
— Nur Cephanecigil, EMEA Satış Direktörü Direktörü, Digital Turbine
Yorum Yap