Dünyada bilişim teknolojileri alanında büyük bir dönüşüm yaşanıyor. Bu dönüşüm sadece Bilişim Teknolojileri (IT) yöneticilerini değil, aynı zamanda şirketlerin farklı departmanlarını da etkiliyor. Pazarlama departmanları bu süreçten belki de en çok etkilenen bölüm, zira hızla değişen IT dünyasındaki taleplere cevap verebilmek ve müşterilere daha iyi deneyimler sunmak pek de kolay değil. Geleneksel araştırma yöntemlerinin gerçek müşteri içgörüsünü açığa çıkarmakta yetersiz kaldığının farkında olan şirketler yeni nesil araştırma yöntemlerine yönelmeye başladı.
#BrainIT Nöropazarlama Projesi
Dell Technologies ve Tech Data tam da bu bağlamda müşterilerini daha iyi anlamak için farklı bir yöntem izleyerek #brainIT projesini hayata geçirme kararı aldı. Proje kapsamı itibarıyla B2B alanda yürütülmüş ilk nöropazarlama projesi olarak kayıtlara geçti.
Projenin nöropazarlama danışmanı ve moderatörü Seda Genç projenin detaylarını technotoday için paylaştı: “Bu projede amacımız her gün birçok riskle karşı karşıya kalan ve iş sürekliliğinden taviz vermeyen IT yöneticilerini daha iyi anlamak ve sunulan çözümlerin IT yöneticilerinde nasıl bir etki bıraktığını görmekti. Proje kapsamında, Türkiye’nin farklı şehirlerinde faaliyet gösteren IT yöneticilerini seçerek, onları derinlemesine anlamak ve iş süreçlerini iyileştirmek amacıyla Neurons ekibi ile birlikte EEG, eye-tracking gibi gelişmiş yöntemleri araştırmamızda kullandık. IT yöneticilerinin yeni çıkan VxRail ürününe ve IT dünyasının günlük hayatta karşılaştığı zorluklardan yola çıkarak kurguladığımız oyun senaryolarına olan tepkilerini ölçümledik. Bu sunumlar ve oyunlar sırasındaki duygusal ilgilenim, motivasyon ve dikkat değerlerini saniye saniye gözlemledik. Böylece, yeni bir teknolojik ürüne IT yöneticilerinin verdiği zihinsel tepkileri anlamlandırarak gerçek motivasyonlarını açığa çıkardık ve doğru içgörülere ulaştık.
VxRail
Artık biliyoruz ki, günümüzde yaygın olarak kullanılan anket, bire bir görüşme gibi klasik araştırma yöntemleri gerçek içgörüyü açığa çıkarmada çoğu zaman yetersiz kalıyor. Yazılı ve sözel olarak elde ettiğimiz cevaplar bilinçli cevaplar olduğu için yanıltıcı olabiliyor. Bu cevaplar yanıltıcı olsa da beynimizin verdiği cevaplar gerçektir ve yanıltmaz. Nöropazarlamanın devreye girdiği girdiği nokta tam da burası. Biz nöropazarlama araştırmalarımızla müşterilerin zihninde olup biteni anlayarak gerçek içgörüye ulaşıyoruz. Geleneksel yöntemleri de araştırmamızın tamamlayıcısı olarak kullanıyoruz. BrainIT projesi bu bağlamda en güzel örneklerden biri oldu.”
Sonuçları itibariyle araştırma gösteriyor ki, klasik IT mimarisi sunumuyla karşılaştırıldığında VxRail ürün sunumu dikkat, motivasyon ve yarattığı duygusal ilgi açısından daha pozitif bir etki yaratıyor.
Dünya’nın en prestijli iş ödüllerinden Stevie Awards’da Altın ödüle layık görülen BrainIT projesinin nöropazarlama danışmanı Seda Genç, “Bu proje, B2B alanda da nöropazarlamanın kullanabileceğini ve iş süreçlerini iyileştirebileceğini göstermek adına güzel bir örnek oldu. 2020 Middle East Stevie Awards’da “Innovation In Science” kategorisinde kazandığımız Altın Stevie Ödülü ile Türkiye’ye nöropazarlama alanında dünya çapında bir ödül getirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bundan sonrasında da ülkemizde nöropazarlama alanının gelişimine katkıda bulunmak ve bu alanda dünyaya örnek olacak nice projelere imza atmak için sabırsızlanıyoruz.” dedi.