Ana sayfa Haber Bir milyarderin Instagram”a alternatifi olan Vero”nun popüler olmasının nedeni

Bir milyarderin Instagram”a alternatifi olan Vero”nun popüler olmasının nedeni

103
0

2015 yılında hayata geçen bir foto paylaşım uygulaması olan Vero, Instagram’ın tepki çeken algoritmasından hoşnut olmayanların faydalanabilecekleri en yeni uygulamalardan biri haline geldi. 

Uygulama geçtiğimiz hafta o denli sönüktü ki, App Store’da listelenen ilk 1.500 uygulama arasında bile yer almıyordu. Fakat dün itibariyle App Store’un en popüler uygulaması haline geldi. Hatta öyle ki, uygulamanın sunucuları aşırı yüklendiği için bir çok kullanıcı mesaj gönderemedi, ya da yeni bir hesap açmak mümkün olmadı. 

Uygulama analitikleri alanında uzman bir firma olan Sensor Tower’ın sağladığı verilere göre sadece Amerika’da ve yalnızca iOS platformda 24 saat içerisinde 500.000’den fazla kullanıcı kazandı Vero. 

Vero Nedir ?

2015 yılında kullanıma giren Vero kendisini reklamların yer almadığı ‘kendiniz gibi olmanıza ortam sağlayan bir sosyal ağ’ olarak tanımlıyor. Bu uygulama, eski Lübnan Başbakanı Refik Hariri’nin oğlu milyarder işadamı Ayman Hariri’nin icadı. Forbes’in verilerine göre 1.33 milyar dolarlık servetin sahibi olan Ayman Hariri CNBC’ye verdiği röportajda reklama dayalı sosyal ağların kişisel gizliliği ihlal etmelerinden endişe duyduğu için bu uygulamayı çıkardığını söyledi. 

Pratikte Instagram’a oldukça benzeyen uygulama, sadece bir kaç önemli noktada ayrışıyor Instagram’la. Her ne kadar kullanıcıların çoğu fotoğraf paylaşıyor olsalar da, uygulama ile aynı zamanda metin ya da URL yanında kitap, TV programı ve film paylaşımı da yapabiliyorsunuz. 

Bu uygulamanın mevcut sosyal ağlardan en büyük farkı belki de gönderilen mesajları algoritmik olarak değil, tersine kronolojik sıralama ile yapıyor olması. Aynı zamanda bağlantıda olduğunuz kullanıcıların mesajlarını çeşidine göre tarayabiliyor, ya da popüler etiketleri inceleyebiliyorsunuz. 

Aynı zamanda bağlantılarınızı, sizinle ilişki derecelerine göre sınıflandırıyor. İnsanları yakın arkadaşlar, arkadaşlar, tanıdıklar ya da takipçiler şeklinde tasarlayabiliyor, özellikle bu gruplardan gelen postaları paylaşmak için ayarlama yapabiliyorsunuz. 

Vero aynı zamanda gizlilik politikalarına da vurgu yapıyor. Uygulamanın açıklamasında sadece kullanıcı adı, kişi isimleri, eposta adesleri ve telefon numaraları gibi temel seviyede bilgilerin toplandığı, toplanan bilgilerin reklam firmalarıyla ya da üçüncü taraflarla paylaşılmadığı belirtiliyor. 

Peki parayı nerden kazanıyor?

Kısaca söylemek gerekirse kazanmıyor, en azından şimdilik. çünkü platformda reklam yok. Vero, kazanç noktasında abonelik ücretlerine dayalı olarak işlev göreceğini söylüyor. 

Firma abonelik uygulamasını henüz başlatmadı. İlk bir milyon kullanıcıdan kalıcı olarak ücret alınmayacağını söyleyen firma, bununla birlikte bu kullanıcılardan yıllık olarak küçük miktarda ücret alınacağını da belirtiyor (CNBC’nin söylediğine göre bu ücret, yıllık bir kaç dolar olacak).

Vero aynı zamanda diğer firmaların uygulama içinde yaptıkları satışlardan da bir miktar kesinti yapıyor.

Neden Şimdi ?

Vero App Store’da 2015 yılında ilk yayınlandığında çok az ilgi çekmişti. App Annie’nin verilerine göre uygulama 2015 yılı Aralık ayında App Store’un sosyal ağ kategorisinde 45. sıralamaya ulaşmıştı. Kısa bir süre sonra ise listelerden bütünüyle düşmüştü (App Store her kategoride sadece ilk 1.500 uygulamayı listeliyor).

Fakat bu durum son bir kaç gün içerisinde değişti. Geçtiğimiz hafta aniden sıçrama yaşayan uygulama, 4 gün içinde 566. sıradan 1. sıraya oturmayı başardı. Sensor Tower’ın verilerine göre çıktığı tarihten bu yana App Store ve Google Play’de toplamda 600.000 kez indirilen uygulama, bir günde 500.000’den fazla kez indirildi. 

Vero’nun bu ani sıçrayışının nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte, olası nedenin Instagram’ın son aylarda iyiden iyiye abarttığı algoritmaya olan hoşnutsuzluğun olduğu düşünülüyor. 

Instagramcılar geçtiğimiz yıl uygulamaya konulduğundan bu yana uygulamanın algoritmasından hiç memnun değiller. Kullanıcılar bazı değişikliklere zamanla alışırlarken, bu değişiklik karşısında yaşanan memnuniyetsizlik ise zamanla yoğunluk kazanmaya başladı. 

Şimdi ise Instagram kullanıcıları takipçilerine Vero hesaplarının reklamını yapıyorlar. Şu anda #Vero etiketiyle gönderilen 500.000’den fazla Instagram mesajı var platformda. Profillerinin ekran görüntüsünü çekip, takipçilerinden kendilerine katılmalarını isteyenlerden oluşuyor bunların büyük bölümü. 

Uygulamanın popülaritesinin devam edip etmeyeceği başka bir soru. Ello, Peach ve Sarahah gibi sosyal medya uygulamaları Internette kısa zamanda viral hale gelmeyi başarmış, fakat nihai aşamada Facebook ve Instagram’a karşı tutunabilecek gücü kaybetmişlerdi.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here