OpenAI’ın ChatGPT’sinin hâlihazırda çok sayıda rakibi var: Gemini, Claude, Grok… Bunların arasına bir de Atari 2600’ü de eklemek isteyebilirsiniz. 1977 yılında piyasaya sürülen bu oyun konsolu, bir mühendisin yapay zeka destkeli sohbet botuna karşı satranç oynarken nasıl performans sergileyeceğini görmek için yaptığı bir deneyde kullanıldı.
Citrix mühendisi Robert Caruso, Atari’nin Video Chess (1979) oyununu çalıştırmak için bir emülatör kullanarak ChatGPT ile 46 yıllık oyun arasında bir satranç turnuvası düzenledi. Karşılaşmada işler ChatGPT’nin lehine gitmedi.
Caruso, bir LinkedIn gönderisinde ChatGPT’nin kale ve fil gibi bazı satranç taşlarını karıştırdığını, tuzakları gözden kaçırdığını ve taşların yerini sürekli kaybettiğini belirtti. ChatGPT, ilk başta bu hataları Atari ikonlarının çok soyut olduğunu söyleyerek kendini haklı çıkarmaya çalıştı fakat standart satranç notasyonuna geçtiğinde bile aynı hatalara yapmaya devam etti.
Caruso, maçın 90 dakika boyunca kötü devam ettiğini ve yapay zeka destekli sohbet botunun defalarca kez maçın yeniden başlamasını talep ettiğini yazdı.
ChatGPT Neden Satrançta İyi Performans Sergilemedi?
Bilgisayarların satrançta insanları yenebilmesi, onların ne kadar gelişmiş olduğunun bir göstergesi olarak görülüyor. 1997 yılında IBM, Deep Blue teknolojisinin satranç ustası Garry Kasparov’u birkaç maçta yenmesiyle döneme damga vurmuştu.
Caruso’nun deneyi, ChatGPT’nin satrançta pek iyi olmadığını gösterse de tamamen işe yaramaz olduğu anlamına gelmiyor. Bir süper bilgisayardan ziyade dil modeli. Dolayısıyla bu alanda iyi olma ihtimali daha düşük. OpenAI’ın sohbet botu ile satranç hakkında konuşmak, ona karşı oynamaya çalışmaktan veya onu bir teste tabi tutmaktan daha iyi olabilir.
Yorum Yap