Apple’ın iPhone 16 ile birlikte tanıttığı yapay zekâ paketi Apple Intelligence, “şimdi erişilebilir” ifadesi nedeniyle yasal bir incelemeye takıldı. Bu ifadeyi web sitesinden kaldırmak zorunda kalan şirket, bazı özelliklerin henüz kullanılamadığı gerekçesiyle “yanıltıcı reklam” eleştirilerine maruz kaldı. Rekabet ve doğru bilgilendirme standartlarını denetleyen National Advertising Division (NAD), Apple’ın pazarlama dilinin açık ve kesin olmadığını vurguladı.
Apple Intelligence Sözüne Sadık Kalmadı
Apple Intelligence tanıtımlarında sunulan bazı yapay zekâ özellikleri –örneğin öncelikli bildirimler ve ChatGPT entegrasyonu– gerçekten aktif durumda. Ancak yenilenmiş Siri gibi dikkat çeken başlıklar hâlâ kullanıcılara sunulmadı. Web sayfasındaki “şimdi erişilebilir” notu ise tüm özelliklerin anında kullanılabildiği izlenimi yarattı. NAD, Apple’ın bu ifadeyi yeterince açık bir şekilde sınırlamadığını, dipnotlar ve küçük yazıların da durumu netleştirmekte yetersiz kaldığını belirtti.
Apple, NAD’ın önerisini kabul ederek ilgili metni kaldırdı. Ancak şirket yaptığı açıklamada bazı özelliklerin hâlihazırda aktif olduğunu savundu ve farklı görüşte olduğunu da belirtti. Kullanıcılar ise Siri entegrasyonu gibi temel vaatlerin hâlâ aktif olmamasından dolayı hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtiyor. Hatta bazı kullanıcılar, Apple Intelligence’ın sunduğu metin özetleme gibi işlevleri yetersiz bularak devre dışı bıraktıklarını söylüyor.
Şirket içinden gelen bilgilere göre, yapay zekâ destekli Siri’nin 2026’ya kadar ertelenebileceği konuşuluyor. Bu gecikmeler Apple içinde yönetim seviyesinde değişimlere neden olurken, Apple Intelligence’ın başlangıçtaki beklentileri karşılayamadığı da açıkça görülüyor. Şirketin, bu teknolojiyi pazarlarken daha dikkatli davranması gerektiği artık netleşmiş durumda.
Yorum Yap