Amazon, işletmelerin ve küçük satıcıların reklam oluşturma sürecine büyük katkı sağlayacak üretken yapay zeka destekli reklamlar oluşturma aracını yayınladı. Geçen yıl beta sürümünde tanıtılan Amazon Ad’s Video Generator, şimdi bazı yeni özelliklere sahip ve satıcıların gerçekçi videoları beş dakika veya daha kısa sürede oluşturmasına olanak tanıyor.
Yeni özellikler arasında Amazon’un oyuncaklar, aletler ve giyilen aksesuarlar gibi ürünleri sergilemek için en iyisi olduğunu söylediği ve hareket iyileştirmeleri yer alıyor. Örneğin video üreticisi artık saati bir masanın üzerinde göstermek yerine bileğine saat takan ve saati kontrol eden birini gösteren videolar oluşturabiliyor.
Amazon’un Video Üreticisi 6 Farklı Video Oluşturuyor
Araç aralarından seçim yapabileceğiniz altı farklı video üretiyor ve markaların bitmiş sonuçlara logolarını eklemeleri bile mümkün. Araçla artık insanlar, evci hayvanlar, yazılar, arka plan müziği içeren birden fazla bağlantılı sahneye sahip reklamlar da üretilebiliyor.
Amazon’un duyuru videosunda gösterilen zaman çizelgesi, reklamların en fazla 21 saniye olduğunu gösteriyor. Ortaya çıkan reklamlar, OpenAI’ın Sora’sı ya da Adobe Firefly gibi video yapay zeka araçlarıyla oluşturulan videolara kıyasla TV ya da dijital içerik izlerken görmeye alıştığımız geleneksel reklamlara daha yakın.
Yeni video özetleme özelliğiyle demo, tutorial, sosyal medya içeriği ve benzeri mevcut görüntülerden video reklamlar da elde edilebiliyor. Amazon, video üreticisinin videodaki önemli anları otomatik olarak tespit edip çıkaracağını ve bunları yeni reklam kampanyalarına uygun şekilde formatlayarak video haline getireceğini belirtiyor.
Ürünleri çalışırken göstermek için GIF tarzı kısa görüntüler oluşturan tek tıklamayla image-to-video özelliği de mevcut. Araç şu anda ABD’de kullanıma sunulmuş durumda. Yakında yapay zeka tarafından oluşturulmuş bu tür video reklamları yaygın olarak görmek mümkün.
Yorum Yap