Oyun endüstrisindeki diğer birçok dev gibi, Activision Blizzard da konsol ve PC etkinliklerinin yanı sıra mobil video oyunlarına da güveniyor. Grup özellikle amiral gemisi oyunu Call of Duty‘nin mobil versiyonunu sunuyor. Bu da şirketin birkaç milyon ek dolar kazanmasına izin veriyor. Oyun son zamanlarda 300 milyon indirmeyi aştı. Yakın tarihli bir toplantıda, yatırımcılara Activision Blizzard evreninin tamamının yakında iOS ve Android’de mevcut olabileceği söylendi.
ACTIVISION BLIZZARD EVRENİ YAKINDA TAMAMİYLE MOBİL CİHAZLARDA
Activision Blizzard başkanı Alegre’nin sözleri şunlardı:
Franchise’larımızın şu anda mevcut olan milyarlarca cihazda oynanabilmesini sağlamak istiyoruz. Şimdiye kadar sahip olduğumuz en büyük fırsat kuşkusuzdur ve bu olasılıktan yararlanmak ve tüm serilerimizi zaman içinde mobil ortama taşımak için önemli miktarlarda yatırım yapıyoruz.
Gran Turismo 7 2021’in ilk yarısında çıkacak
Akışın ortaya çıkmasına ve yaklaşan yeni konsol yinelemesine rağmen, piyasadaki akıllı telefonların sayısı konsol ve PC’lerin toplamını bile çok aştığı için mobil oyun hala kazançlı bir pazar olarak görülüyor. Daha önce büyük yayıncılar ve geliştiriciler tarafından dışlanan birçok şirket, ister bağlantı ister bağlantı noktası olsun, mobil oyunlardan elde edilebilecek karları gördü. Böyle bir dev olan Activision Blizzard, sadece birkaçını değil, neredeyse tüm oyun özelliklerini en azından gelecekte bir gün akıllı telefonlara getiriyor.
Activision, oyun dünyasının en ikonik franchise’larından bazılarına sahip olduğu için hem biliniyor hem de kötü şöhretli. Blizzard aracılığıyla, Diablo’nun sahibi ve geliştiricisi ve StarCraft ve WarCraft’ın “yeniden yapımları”, aynı zamanda Call of Duty, Crash Bandicoot ve daha yeni Overwatch gibi mülklere sahip.
ACTIVISION MOBİLE YABANCI DEĞİL
Bağımlılık yaratan zaman ve para kaybının bir zamanlar yaratıcısı olan Candy Crush’ın yaratıcısı olan King’in sahibi olduğu için mobil oyunlara da yabancı değil. Ayrıca Call of Duty Mobile ve biraz tartışmalı Diablo Mobile spin, Diablo Immortal gibi kendine ait birkaç mobil oyunla da uğraştı.
Ancak şirket burada bitmiyor. Bir yatırımcı çağrısında, COO Daniel Alegre’nin sayısız franchise’ının her birinin mobil versiyonunu yayınlama arzusunu ifade ettiği aktarıldı. Doğal olarak, bu yakın zamanda olmayacak ve fikrini değiştirmesi için bolca yer ve zaman bırakıyor.
ACTIVISION ENDİŞELİ DEĞİL
Bu yön, Nintendo’nun son zamanlarda aldığı yönün tam tersidir. IP’lerini mobile getirme çabalarını gerçekten bırakmaya karar verdiler. Sonra yine, bazıları Nintendo’nun bir ya da iki aykırı değer dışında hiçbir zaman gerçekten doğru bir şekilde hareket edemeyeceğini ve iş kültürünün, Activision’ın mobil pazarı istismar etmesini engellediğini iddia edebilir. Ancak Activision’ın hiçbir endişesi olmayabilir.
Bir sonraki oyunların akıllı telefonlarımıza ne kadar ulaşacağını hâlâ bilmiyoruz. Ancak şu an için, Activision’ın terk etmeyeceği COD Mobile’ı Çin pazarında yakın zamanda gerçekleşecek genişleme sayesinde oynamaya devam edebiliriz.
Yorum Yap