Apple, AB antitröst şefi Margrethe Vestager tarafından reklamlar konusunda uyarıldı. Yeni reklam izleme şeffaflık özelliğini baharın başlarında bir ara piyasaya süreceka ncak resmi lansmanından önce, özellikle sosyal medya devi Facebook’tan gelen yeni gizlilik değişiklikleri için şimdiden tepkiyle karşılaştı. Şimdi, AB antitröst şefi Margrethe Vestager de şirketi adil oynaması konusunda uyardı.
AB ANTİTRÖST ŞEFİ APPLE ŞİRKETİNİ UYARDI
Bir 9To5Mac raporuna göre, AB antitröst şefi, yeni reklam izleme özelliğinin Avrupa’da önerilen bazı yasalara uyduğunu söyledi. Hatta bu yaklaşan reklam izleme şeffaflık değişiklikleri ile ilgili henüz resmi bir şikayet almadığını da sözlerine ekledi. Bu, iPad ve iPhone kullanıcılarını, uygulamalar ve web siteleri onları izlediğinde bilgilendirecek ve hatta kolay bir vazgeçme seçeneği sunacak. Vestager, özelliğin aslında yakın zamanda önerilen AB Dijital Hizmetler / Piyasalar Yasası mevzuatına uygun olduğunu söyledi.
E3 2021, Dijital platformda olacak
“Net bir vazgeçme seçeneğine sahip olmak çok iyi bir şey. Dijital Hizmetler Yasası, Dijital Piyasalar Yasası’na bakarsanız, bunlar orada aradığımız çözümlerden bazıları. ” Ancak AB antitröst şefi, özelliğin gizlilik odağının ötesine geçebileceği ve rekabete aykırı uygulamalara da sınır verebileceği konusunda yine de uyardı. Vestager, bu haftanın başlarında bir röportajda, “Apple’ın kendi uygulamalarına aynı şekilde davranmadığı gösterilirse rekabet olabilir” dedi.
Margrethe Vestager, “Net bir devre dışı bırakma seçeneğine sahip olmak çok iyi bir şey. Dijital Hizmetler Yasası, Dijital Piyasalar Yasası’na bakarsanız, bunlar orada aradığımız çözümlerden bazıları.” diyerek sözlerine ekleme yaptı.
REKABETE AYKIRI UYGULAMALARDA APPLE ŞİRKETİNE SINIR
Ancak AB antitröst şefi, özelliğin gizlilik odağının ötesine geçebileceği ve rekabete aykırı uygulamalara da sınır verebileceği konusunda yine de uyardı. Vestager, bu haftanın başlarında bir röportajda, “Apple’ın kendi uygulamalarına aynı şekilde davranmadığı gösterilirse rekabet olabilir” dedi.
Daha önce de belirtildiği gibi, Facebook bunun en büyük eleştirmenlerinden biri ve ATT özelliği üzerinden Apple’a karşı bir antitröst davası açıyor. Apple, bu özelliğin üçüncü taraf geliştiricilerle birlikte kendisi için de geçerli olacağını iddia etti. Dolayısıyla, reklam izleme özelliğiyle ilgili davanın nasıl işleyeceği görülmeye devam ediyor.
Yorum Yap