Facebook ve Ray-Ban, 9 Eylül’de yaklaşmakta olan akıllı gözlükleri hakkında bir duyuru yapıyor. Ray-Ban, bir gözlük silueti, “09.09 2021” tarihi ve “sürüm bildiriminizi almak için şimdi kaydolun” metnini içeren bir tanıtım sayfası yayınladı. Ancak bunun sürümle ilgili bir haber mi olduğunu belirtmiyor. Ray-Ban’in ana sayfası aynı zamanda “Bu, takip etmek isteyeceğiniz bir hikaye” ifadelerine yer veriyor. Muhtemelen Facebook Hikayelerine atıf yaptılar.
Duyuru, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg ve sanal ve artırılmış gerçeklik başkanı Andrew Bosworth’un bazı belirgin tanıtım videolarıyla çakışıyor.
Yayınlar, Bosworth’un golf oynaması ve Zuckerberg’in bir teknede kürek çekmesi de dahil olmak üzere Bosworth ve Zuckerberg’den bakış açısı video kliplerini gösteriyor. Bunların hepsi görünüşte fiziksel olarak aktif. Tüm hava senaryolarını vurgulamak için tasarımı gerçekleşti.
Facebook, Ray-Ban’in ana şirketi EssilorLuxottica ile ortaklaşa geliştirdiği gözlüklerini “tam AR gözlüklerine” doğru bir adım…
FACEBOOK VE RAY-BAN ORTAK ÇALIŞMASI OLAN GÖZLÜKLERİ ZUCKERBERG TEMMUZ AYINDA DOĞRULAMIŞTI
Zuckerberg, Temmuz ayında gözlüğün Facebook’un bir sonraki donanım lansmanı olacağını doğruladı. Ancak o zaman bir tarih açıklamadı. Ayrıca gözlüklerin “Ray-Ban’in ikonik form faktörüne sahip olacağını ve oldukça düzgün şeyler yapmanıza izin verdiğini” olarak belirtti.
Gözlükler, dünyayı görsel ve işitsel olarak zenginleştiren gözlükler oluşturmaya yönelik Facebook girişiminin parçası. Ancak, görüntüleri çevreye yansıtma yeteneği gibi AR gözlükleriyle yaygın olarak ilişkilendirilen özelliklere sahip olmayacaklar. Facebook, AR etkileşiminin geleceği olarak gördüğü nöral bileklik teknolojisini sonraki sürüm için saklıyor.
Yorum Yap