Facebook, yaratıcıları uygulama ekosistemine bağlı tutmak için tasarlanan yeni bonus programları aracılığıyla içerik oluşturuculara gelecek yılın sonuna kadar 1 milyar dolardan fazla ödeme yapmayı planladığını duyurdu. Facebook’un kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg, Facebook sayfasında konuyla ilgili paylaşım yaptı. Zuckenberg “harika içerik için içerik oluşturucuları ödüllendirmek” sözleriyle yeni fonu ilk kez duyurdu.
İlginizi Çekebilir: Facebook, Clubhouse Rakibi Özelliğini Duyurdu
Şirket, içerik oluşturuculara Facebook ve Instagram‘da “mevsimsel, gelişen ve zaman içinde genişleyen” bir dizi yeni bonus girişimi aracılığıyla ödeme yapacak. Bonus programları, bu yaz sonunda Instagram uygulamasında olacak. Ayrıca bu yıl içinde Facebook uygulamasında özel bir merkeze sahip olacak.
FACEBOOK VİDEO OLUŞTURUCULARINA İLK BONUS ÖDEMELERİNİ VERECEK
Şirket, yayın içi reklamları etkinleştirecek Facebook’ta video yapan içerik oluşturuculara ilk yeni bonusları verecek. Şirket ayrıca, izleyicileri takipçi avantajları karşılığında yayıncı ipuçları göndermeye davet eden “Yıldız” sistemi aracılığıyla bonusları genişletiyor. Video yapan veya canlı oyun yayınlayan içerik oluşturucular, Ekim ayına kadar Stars aracılığıyla kaç izleyicinin kendilerine ödeme gönderdiğine bağlı olarak aylık bonuslar alacak.
Instagram, başlangıçta yalnızca davetli olacak olan kendi bonuslarını tanıtacak. Önümüzdeki birkaç hafta içinde, ABD’li içerik oluşturucular IGTV reklamlarını etkinleştirmek için tek seferlik bir bonus toplayacak. Diğer bonuslar, yaratıcıların Reels yapmalarını teşvik edecek. Ayrıca Instagram Live’da belirli kilometre taşlarına ulaşmaları için ödüllendirecek.
DİĞER UYGULAMALAR DA BONUS DAĞITIYOR
Snapchat, kısa biçimli video ürünü Spotlight’ta en popüler videolara her gün 1 milyon dolar dağıtıyor. YouTube, şirketin kendi TikTok klonu olan YouTube Shorts için 100 milyon dolarlık kendi fonuna sahip.
TikTok, geçen yıl 200 milyon dolarlık bir içerik oluşturucu fonu başlattı. Ancak uygulamanın endişe edilecek bir şeyi yok. SensorTower’ın verilerine göre TikTok, 3 milyar küresel indirmeyi aştı. Bu dönüm noktasını geçen diğer uygulamalar WhatsApp, Messenger, Facebook ve Instagram’dır. Tüm bu diğer uygulamalar Facebook’a aittir.
Yorum Yap