Alphabet Inc’in sahibi olduğu YouTube, Pazartesi günü reklam politikasıyla ilgili açıklama yaptı. Açıklamada sitenin ana sayfasının en üstündeki gıptayla bakılan masthead noktası için bazı reklamları yasakladı. Buna göre şirket artık siyasi, seçim reklamlarına veya alkol, kumar ile reçeteli ilaçlara yönelik reklamlara izin vermeyecek.
YOUTUBE REKLAMVERENLERE E-POSTA GÖNDERDİ
Reklamverenlere gönderilen bir e-postada YouTube, geçen yılki hareket sonrası plan değiştirdi. İnşa edilen değişikliğin tam günlük masthead reklamlarını kullanımdan kaldıracağını söyledi. Bu tam günlük rezervasyonları, o zamanki Başkan Donald Trump’ın 2020 Seçim Günü’nde ana sayfasına hükmetmek için ayırdığı gibi bitirdiğini belirtti. Ayrıca daha hedefli biçimlerle değiştirdiğini söyledi.
İlginizi Çekebilir: YouTube Yeni Tam Ekran Özelliğini Test Ediyor
Bugünden önce, YouTube web sitesini her ziyaret ettiğinizde ekranınızın üst kısmında bir reklam çıkıyordu. Gördüğünüz dev afiş reklamı diğer tüm Google ve YouTube reklamlarıyla aynı standartlarda yer alıyordu. Bir Google sözcüsü, şirketin YouTube sitesini incelediklerinde kullanıcılara duyurdu. Ayrıca “daha iyi bir deneyim” sunmak için bu gereksinimleri yenilediğini söyledi. Sözcü şirketin “hem reklamverenlerin hem de kullanıcıların ihtiyaçlarını dengelemelerini sağlamak için reklamcılık gereksinimlerini düzenli olarak gözden geçirdiğini” ekledi.
DONALD TRUMP ETKİSİ
Geçen seçim sezonunda YouTube’u kullandıysanız, muhtemelen Trump’ın kampanyalarına maruz kalmışsınızdır. Bu kampanyalar ana sayfada haftalarca yer aldı. Şirket tüm reklamverenlerin masthead yuvalarında yayınlanmak üzere tam gün reklam satın almalarını yasaklayacaktı.
YouTube, bu slotların, herhangi bir Google mülkünde reklamverenler için mevcut olan “en belirgin yerleşim” olduğunu ifade etti. Ayrıca bu da onları birinci sınıf gayrimenkul haline getirdiğini söyledi. Hatta dahası slotların bazen milyonlarca dolara gittiği için inanılmaz derecede pahalı olduğuna dikkat çekti.
Ancak şirket, bu gıptayla bakılan reklam gayrimenkulü konusunda titiz davrandı. Buna rağmen masthead reklamı için reddedilen reklamların “Google’ın sahip olduğu ve işlettiği diğer mülklerde yayınlanmaya devam edebileceğini” belirtiyor. Bu “diğer mülkler”deki reklamların geçmişte ne kadar kötü bir şekilde denetlendiğini düşündürdü. Reddedilen bu reklamların hiçbirimize ulaşmakta herhangi bir sorun yaşamayacağını varsaymaya değer.
GÜNCELLEME HEMEN ETKİLİ OLDU
Google, Axios tarafından bildirilen reklam biriminde yapılan değişikliğin hemen etkili olduğunu söyledi.
Google, hassas olaylarla ilgili politikasını gerekçe gösterdi. ABD başkanlık seçimleri çevresinde ve Başkan Joe Biden’ın bu yıl Ocak ayında göreve geldi. Bu görev öncesinde siyasi reklamları tamamen durdurdu.
Yorum Yap