2018 Los Angeles Auto Show

Los Angeles Otomobil Fuarı, otomotiv takvimindeki en önemli etkinliklerden biri olarak göze çarpıyor. 2018 etkinliği normalden daha büyüktü çünkü anormal derecede sessiz bir Paris şovunun ardından geldi. Spektrumun her yanından otomobil şirketleri, önemli modellerini ve fütüristik konsept otomobillerini sergilemek için Los Angeles’ı seçtiler.

Los Angeles fuarı, araçların parlak ışıkların altında parladığı lüks odaklı bir etkinlik. Bu yıl, her şeyden biraz vardı. Lüks segment iyi temsil edildi, fakat aynı zamanda yeni kamyonetler, SUV’ler ve hatta ekonomik otomobiller sergilendi. İşte Los Angeles’ta Jeep, Kia, Mazda, Porsche ve Toyota gibi markaların yaptığı ana ürün duyuruları.

Audi E-Tron GT konsept

Batarya ile çalışan Audi Sport modelinin söylentilerini sık sık duyduk, işte o bu model. Tasarım açısından E-Tron GT, Audi’nin diğer yüksek performanslı elektrikli otomobillerinin izleyeceği yolu aydınlatıyor. İçi Audi Moby gibi %100 vegan ve onunla gurur duyuyor. Audi dört koltuğu geri dönüşümlü bezle kaplamış ve paspasları atılan balık ağları ile yaparak gezegenin okyanuslarını temizliyor.

E-Tron GT, çıkacak olan Porsche Taycan ile kaportanın altındakiler açısından yakından ilgili. İki sedan, temel bir platformu, 96-kWh’lik lityum-iyon batarya paketini, yaklaşık 600 beygir gücü sağlayan iki elektrik motorunu ve çok sayıda şasi bileşenini paylaşıyorlar. Bu özellikler etkileyici, ancak GT’nin en iyi yanı, zaten üretime giden yolda olması.

2020 Jeep Gladiator

Jeep, çeyrek asır önce bıraktığı kamyonet işine geri döndü. Gladiator dördüncü kuşak Wrangler’a dayanıyor, ancak dingil mesafesi daha uzun ve ekipmanları taşımak için beş ayaklı bir kargo aracını çekiyor. Doğal yaşam alanı bir yerleşim yeri değil en yakın asfalt yoldan kilometrelerce uzakta bulunan kötü bir yoldur. Tam Gladiator deneyimini yaşamak isteyen maceracılar tepesini açabilir, kapıları çıkarabilir ve ön camı katlayabilirler. Convertible olan tek kamyonettir.

Lansman sırasında mevcut olan tek motor, standart altı ileri manuel vites veya isteğe bağlı sekiz ileri otomatik vites ile kullanılan, 285 beygir gücünde 3.6 litrelik bir V6. Dört teker çekişi standart olarak geliyor. Sonuçta bu Wrangler’ın dönüşmüş bir hali. Jeep, 2020’de serisine 3.0 litrelik bir turbo dizel V6 da ekleyecek. Düzgün bir şekilde donatılmış olan Gladiator, 3.5 ton çekme ve 725 kg taşına kapasitesine sahip.

2020 Kia Soul

Üçüncü nesil Soul, daha gelişmiş bir tasarıma ve daha akıllı, daha kullanıcı dostu bir iç tasarıma sahip olarak Los Angeles’a geldi. Model, orijinal versiyonun 2008’de piyasaya sürülmesinden bu yana karakterize edilen kutu oranlarını koruyor. Tasarımcılar, ön ucu daha agresif bir yönde ele alıp arka uca neredeyse arka camın etrafını tamamen dolanan ışıklar yerleştirmişler. Kuşkusuz bu kazanılmış bir tat niteliğinde.

Kia her zaman Soul ile nispeten genç bir izleyici kitlesini hedeflemiştir. Alıcıların ilgisini çekmek için, modeli yıllar boyunca taze tutacak iç tasarım ve teknoloji güncellemelerini yaptı. Kia’nın en son bilgi-eğlence sistemi, ortam aydınlatması ve bir dizi elektronik sürüş yardımı için mevcut 10,25 inçlik dokunmatik bir ekranı var. Benzinli ve elektrikle çalışan aktarma organları seçenekleri geri dönüyor, elektriklinin menzilini ve kullanılabilirliğini artıran önemli gelişmeler elde edilmiş.

2020 Mazda3

Mazda nispeten uygun fiyatlı bir otomobilin fırsat ürünü gibi görünmek  zorunda olmadığını kanıtlıyor. Tasarım açısından bakıldığında, yeni Mazda3 başarılı bir tasarıma sahip. Hatchback modeli, 2017’de gösterilen baş döndüren Kai konseptinden stilist ipuçlarını ödünç alıyor; bu da, bu segmentte sıkça görülen kullanışlı siluetten sert bir ayrılığa işaret eden eğimli, neredeyse fastback benzeri bir tavan çizgisi alması anlamına geliyor. Sedan daha muhafazakar; modelin zarif bir evrimi niteliğinde. Umarız 3’ün sürüşü göründüğü kadar iyi olur.

Sürprizler düzgün saclarda bitmiyor. Yeni nesil Mazda3, SkyActiv-X adlı motor teknolojisinde yakıt tasarrufu sağlayan bir buluşu başlattı. Esasen bu, normalde dizelde bulunan sıkıştırma ateşlemeli teknolojiye dayanan benzinle çalışan bir motor. Birçok otomobil şirketi bu çözümü denedi ancak başarısız oldu. Mazda, kodu kırdığını düşünüyor ve benzeri görülmemiş bir performans ve yakıt ekonomisi karışımını vaat ediyor. Diğer aktarma organları seçenekleri arasında benzinli ve dizel motorlar bulunuyor ve alıcılar dört teker çekişi ilk defa sipariş edebiliyorlar.

2020 Porsche 911

2020 Porsche 911’in Los Angeles fuarından önce neye benzediği hakkında daha iyi bir fikrimiz vardı. Bu model bu şekilde sembolik hale geldi. Farlar hala oval – orada bir sürpriz yok. Porsche, 996 nesil 911 ile bu arketipsel stil ipucundan uzaklaşmaya çalıştı ve o modeli sevenler isyan etti. Yine de 911 gibi gözüküyor, ancak arka lambalar şimdi bir ışık çubuğuyla birbirine bağlı ve bagaj kapağındaki havalandırma delikleri üçüncü fren lambasını birleştiren yeni bir tasarıma sahip. Değişimler en iyi ihtimalle evrimsel olabilirler ve bu başka bir şekilde olmazdı.

Daha büyük değişiklikler, Porsche’un kabini her zamankinden daha dijital hale getirdiği yerde. Bilgi-eğlence sistemi için yeni bir ekran var ve Porsche gösterge panelini analog bir takometrenin her iki tarafına yerleştirilmiş sürücünün yapılandırabildiği bir çift ekranla yenilemiş. Piyasaya sürülen tek model, turboşarjlı, 3,0 litrelik olan 911 Carrera S olacak, ancak önümüzdeki aylarda birçok ek model ürün grubuna katılacak.

2019 Toyota Corolla

Onlarca yıldır Toyota Corolla basit, güvenilir ve uygun fiyatlı bir araba isteyen sürücülere yönelik bir otomobil olmuştur. Ayrıca, bir sürüş keyfi arayan herkes için oldukça güçlü bir yatıştırıcı olduğu kanıtlanmıştır. Toyota’ya göre her şey değişmek üzere. En yeni Corolla, şirketin sadece akla değil, kalbe hitap eden araba üretme girişimi ile aynı çizgide. Sonuçta her zamankinden daha cesur görünüyor ve firma var olan modele göre bunun daha zevkli olacağını vurguluyor.

İlginçtir, Toyota, Los Angeles’ta iki Corolla çeşidini tanıttı. Birincisi, nasıl yapılandırıldığına bağlı olarak 1.8 veya 2.0 litrelik dört silindirli bir motora sahipken, ikincisi yakıtı damla damla tüketen bir benzin-elektrikli hibrid güç aktarma organına sahip.

2019 BMW 8 Series convertible

BMW’nin amiral gemisi olan 8 Series, 1990’lardan gelen öyküsü olan bir isim ekliyor. Ancak orijinal 8 Serisi model sadece bir coupe olarak mevcuttu. Bu, 2019 BMW 8 Series türünün ilk örneği bir convertible. İlk defa 2018 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı.

Yeni 8 Series coupe gibi, 2019 8 Series convertible da  M850i xDrive formunda piyasaya sürülecek. Bu, 4.4 litrelik çift turboşarjlı V8, sekiz ileri otomatik vites ve dört tekerden çekiş (BMW-dilinde “xDrive” ın anlamı bu) anlamına geliyor. V8, 523 beygir gücü ve 553 pound feet tork üretiyor – M850i xDrive coupe ile aynı. BMW, convertible aracın 3.8 saniyede 0’dan 100 km/saate ulaşacağını, bunun coupe’dan 0,2 saniye daha yavaş olacağını belirtiyor. Her iki versiyon da en yüksek 250 kms hıza sahip.

2020 Mercedes AMG GT

Mercedes-AMG’nin spor otomobil segmentine girişi daha da akıllılaştı. Mercedes-Benz, dinamizmi unutmadan birkaç yeni teknoloji püf noktası öğrenen güncellenmiş bir GT’yi sunmak için 2018 Los Angeles Otomobil Fuarı’na gitti. Ve GT R Pro adındaki yarışa hazır, sınırlı sayıda bir model ile serisini genişletti.

GT, 2014’te ilk kez sahneye çıkmıştı ve AMG dünyanın dört bir yanında yarıştıktan sonra çok şey öğrendi. Bu deneyimi, bir cadde otomobili ile bir yarış otomobili arasındaki sınırı harmanlayan GT R Pro’ya aktarıyor. Pro R modeli, mekanik olarak GT R ile aynı olmasına rağmen, tamamen ayarlanabilir bir yay takımı (karbon fiber ile yapılan ayarlanabilir bir ön torsion çubuğunu içerir) ve güçlü, kararmayan karbon seramik frenler gibi standart ağırlık tasarrufu sağlayan bileşenlerden yararlanıyor. Çatı paneli de karbon fiberden yapılmış.

Hyundai Palisade SUV

Hyundai, yeni 2020 Palisade SUV’un lansmanıyla birlikte L.A. Auto Show’da SUV hareketine katılıyor.

Palisade, Santa Fe XL de dahil olmak üzere Hyundai serisinde mevcut olan herhangi bir SUV’dan daha büyük. Orta ölçekli bir SUV olarak kabul edilebilir ve Ford Explorer, Honda Pilot, Subaru Ascent ve diğer benzer araçlar ile rekabet edebilir. Hyundai, diğer orta ölçülere kıyasla daha küçük olması nedeniyle alıcıları çekmeyi hedefliyor. Palisade, gerçek bir sekiz kişilik oturma düzeninde olabilir, ancak kaptanın ikinci sıra koltuk seçeneği onu yedi kişilik hale getirebilir.

Tüm ekstra ağırlıkla hareket etmek için Hyundai, şimdi Atkinson döngüsünde çalışan güncellenmiş 3.8 litrelik bir V6 motorunu kullanıyor. Kullanım ve çekme amaçlı büyük bir araç için ilginç bir seçim, ancak motor 291 beygir gücü ve 262 pound feet tork üretiyor.

2019 Honda Passport

Honda bir sürü SUV satıyordu. Eksikliği, orta büyüklükte bir SUV olan 2019 Honda Passport’un eklenmesiyle giderdi. L.A. Auto Show’da açıklanan Passport, biraz daha cazip bir şeyler isteyen insanlar için bir bebek Pilot.

Passport, uzun süredir bu segmentte yer alan oldukça büyük rakiplerin bulunduğu bir alana giriyor. İnsanlar bugünlerde suya olan ihtiyaçlarına benzer bir şekilde SUV’lara ihtiyaç duyuyor gibi görünüyor, bu yüzden Honda bu potansiyel nakit sağlama aracını  pazara sunmakta akıllılık ediyor. Yapabilecekleri konusunda özellikle devrim niteliğinde veya segment değiştiren hiçbir şey yok, ancak o bir Honda, bu yüzden insanların onu istemesi bekleniyor.

Bentley Continental GT Convertible

Bentley kısa süre önce tamamen yenilenmiş bir Continental GT sunmuştu ve şimdi onun havadar ikizi olan Continental GT Convertible’ı sunuyor. Los Angeles Auto Show’da lansmanı yapılan üstsüz Bentley, yeniden tasarlanan Conti ile ilgili yeni ve iyi olan her şeyi içeriyor. Aynen coupe gibi 626 beygir gücü ve 664 pound-feet tork üreten 6.0 litrelik çift turbo W12 motorla geliyor. 100 km’ye kadar hızlanma 3.7 saniyede gerçekleşiyor. Bir convertible, ama bu yüzden yavaşlamayacağına eminiz.

2019 Fiat 500X

Fiat, 2019 500X dört teker çekişli kompakt crossover’ın ABD versiyonunu Los Angeles’ta sundu ve bu modelin Ağustos ayında Avrupa‘da tanıtılan önceki sürümlerinden farkı, yeni bir motor ve standart dört teker çekişi.

ABD’deki tüketiciler bununla birlikte, 177 beygir gücü ve sınıfının en iyisi 210 pound-tork üreten standart bir 1.3-litrelik, direkt enjeksiyonlu turboşarjlı motor alacaklar. Bunlar, Avrupa’daki 1.3 litre veya 1.4 litreden daha yüksek rakamlar ve 2.4 litrelik Tigershark motorunun sunduğu 180 beygir gücü ve 175 lb-ft ile kıyaslanabilir.


Bu yazı, Newtech dergisinini, Ocak ayı sayısından alınmıştır.

Exit mobile version