Ziraat Kartım Kayboldu, Ne Yapmalıyım?

Ziraat kartım kayboldu, nasıl bir yol izlemem gerekiyor diye merak ediyorsanız bu rehberi inceleyip hızlıca aksiyon alabilirsiniz.

Ziraat Kartım Kayboldu, Ne Yapmalıyım?

Bir banka kartını kaybetmek sizi son derece stresli hissettirebilir. Kartınızın çalınmış olma ihtimalini düşünerek kendinizi huzursuz ve çaresiz bir şekilde çözüm yolu aramaya başlamış hâlde bulabilirsiniz ama Ziraat kartım kayboldu diyenlere yönelik hazırladığımız bu rehberi incelediğinizde siz de göreceksiniz ki kısa süre içinde aksiyon aldıktan sonra korkacak hiçbir durum yoktur.

Bu durum herkesin başına gelebilir. Kartınızı bir yere koyup unutabilirsiniz, ATM’den para çekerken zihninizi çeşitli düşüncelerin kaplamasından ötürü kartı almadan gidebilirsiniz. Bunlar önemli değildir. Asıl üzerinde durulması gereken, kötü amaçlı bir kişinin gelip kartınızı unuttuğunuz yerden almasıdır ki hızlıca aksiyon aldıktan sonra bu çok büyütülmemesi gereken bir şeydir.

Ziraat Kartı Kaybolduğunda Ne Yapılmalıdır?

Ziraat banka kartınızın kaybolması durumunda atmanız gereken ilk adım mutlaka banka ile iletişime geçmek ve durumu bildirmek olmalıdır. Kartın kötü amaçlı bir kişinin eline geçmesi ihtimalini göz önünde bulundurarak kartınızın kaybolduğunu mümkün olan en kısa süre içinde bankaya bildirmelisiniz.

Bu, ATM’de eğer bir işlem gerçekleştirdikten sonra kartınızı belirli bir sürenin içinde almamanız hâlinde kartınızın yutulması ile aynı nedene dayanır.

Kartınızın başka bir kişinin eline geçme ihtimaline karşı güvenlik önlemi olarak kartınıza el konulur. Bu durum daha sonra size SMS yolu ile bildirilir. Yeni kart ise otomatik olarak basım ve dağıtıma hazırlanır. Burada önemli olan kartınızın güvenliğidir.

Bu sadece kartınızın yutulması hâlinde geçerlidir. Siz bildirmediğiniz sürece kartınız kaybolsa bile aktif olarak kullanılabilir. Ziraat Bankası’nı arayıp kartınızın kaybolduğunu bildirdikten sonra banka kartınız direkt iptal edilir. Kartınızın üzerindeki bilgiler yeni basılacak olan kartla birlikte değişir. Eski kart başkasının eline geçse bile o kartla artık bir işlem gerçekleştirilemez.

Kısacası kartınızın kaybolduğunu bildirdikten sonra ortada endişelenecek bir durum kalmaz, sizin yapmanız gerekenler sadece yeni kartınızın uygulama içinde belirttiğiniz adrese gelmesini beklemekle sınırlı olur.

Ziraat Kartım Kayboldu, Nasıl Yeni Kart Alırım?

Kartınızın kaybolduğunu bildirdikten sonra yeni kart çıkarmak için talepte bulunmalısınız. Bunu iki şekilde yapabilirsiniz: Müşteri hizmetlerini arayabilir ya da bankaya gidebilirsiniz.

Kaybolan kartı iptal ettirmek için müşteri hizmetlerini aramayı tercih ederseniz Ziraat Bankası’nın 444 00 00 ve 0850 220 00 00 numaralarından herhangi birini arayabilirsiniz. Yeni kart talebinde bulunurken sizden birkaç adımı gerçekleştirmeniz istenebilir. Kart talebinde bulunduktan sonra 1 ya da 2 hafta içinde kartınız belirtilen adrese teslim edilir.

Bu işlemi dilerseniz bankaya giderek yapmanız da mümkündür ancak bankada kimliğinizin yanınızda olduğundan emin olun.

Exit mobile version