Ana sayfa Yazılım YÜZEY DEVRİYESİ

YÜZEY DEVRİYESİ

0

çöl gezegeni yapıyoruz.

  Bu sefer fotoğraf ve boyamadan çok bir 3D arazi programı olan Vue’yu kullanacağız. Genel olarak bu program ile Hollywood filmlerinde çok başarılı sahneler yapıldığını görüyoruz (Karayip Korsanları yada Indiana Jones gibi) ama ev kullanıcısı olarak Vue’nun kötü bir şöhreti mevcut. (resim1)
 

Bunun nedeni program çok basit gibi görünmesine rağmen ileri seviye özelliklerinin bilinmemesi ve ortaya gerçekçi olmayan işlerin çıkması ama buna rağmen render sürelerinin aşırı uzunluğu. Malesef render süresi için yapacak birşey yok, daha iyi bir bilgisayarda render etmek dışında ama ilk sorun için sanırım bu sayıda birkaç ipucu verebilirim.

öncelikle bir procedural terrain yapıyoruz. Bu araziyi şimdi büyütüp detaylandıracağız. (resim2)

 

 


 

 

Araziyi yaptıktan sonra kenarından tutarak bayağı bir büyütelim. Ardından iki kere tıklayarak Terrain Editor’ü açalım. (resim3)

Arazi şu anda detay bakımından pek iç açıcı görünmüyor. çünkü çok düşük çözünürlüklü. İlk başta çözünürlüğünü arttırmak gerek. Bunun için hemen yukarısında 256*256 yazan yerdeki düğmelerle tek tuşla iki katını yapabileceğiniz gibi ordaki kutucuğa tıklayarak aklınızdaki rakamı da girebilirsiniz. Ben 2048*2048 değerlerini girdim. Eğer arazinin çok içerisine gireceğiniz aşırı yüksek detay bir arazi istiyorsanız 4000 piksele kadar bile çıkarabilirsiniz isterseniz ama bu size ağır çalışma alanı ve süper yavaş bir render olarak geri dönecektir.
 
 

Gördüğünüz gibi arazimiz şimdi çok daha detaylı ve gerçekçi görünüyor. Ama arazi şekilleri oldukça yapay gibi. O yüzden vue’nun bump arşivinden bir bump seçip bu araziye uygulayacağız ve daha gerçekçi bir arazi şekli oluşturacağız. (resim4)
 

 

 
Yanda altitude production yazan yere çift tıklayıp bir tane bump layer seçelim. Gördüğünüz gibi burda birsürü seçenek var. Size göre olan uygun araziyi seçmek için en iyisi bunların hepsini teker teker denemek. Böylece başka bir zamanda istediğiniz araziyi çok rahatlıkla hatırlayıp uygulayabilirsiniz. Ben bu ders için Fractals menüsündeki Stones in Dirt’ü seçiyorum. (resim5)

Eğer çözünürlüğünüz düştüyse gene ilk adımdaki yoldan çözünürlüğü arttırın. (resim6)

Terrain Editor’deki fırça seçenekleri sayesinde istediğiniz yerleri yükseltip alçaltabilirsiniz bu tamamen sizin hayalgücünüze kalmış. Bu derslik araziyi olduğu gibi bırakıp ışıklandırmaya geçiyoruz.
Resim7’deki tuş sayesinde sahnenize istediğiniz gökyüzünü ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz gökyüzünün öğlen yada günbatımı olması çok da önemli değil aslında çünkü güneşi istediğiniz gibi ayarlayarak günün zamanını rahatça ayarlayabilirsiniz. önemli olan sonradan uğraşmamak için, havanın pus, güneş ışığının sertliği vs. gibi atmosferik özellikleri aklınızdakine benzeyen bir ayarı seçmeniz. Zaten sonra deneme yanılma yoluyla atmosphere editor’ü kurcalayarak kendi istediğiniz havayı üretirsiniz kolayca. (resim7)
 

 

Vue’da güzel, gerçekçi bir resim elde etmek için ışığı çok iyi ayarlamanız lazım. Yüzeyine sert birşekilde direk ışık vuran yerler genelde çok yapay görünür. Güneşi önden vurmak yerine yandan gönderirseniz  daha dengeli ve gerçekçi bir ışık ayarına sahip olursunuz. (resim8)
Ayrıca gölgeleri ne çok açık ne de çok koyu göstermek lazım. Eğer ışık görüntünüzden memnun ama gölge değerinizden memnun değilseniz Atmosphere Editor’deki Light sekmesinde Light Balance’tan ışığın güneşten çok genelden dağılmasını (ambient) ayarlayabilirsiniz. (resim9)
 

 
Ayrıca tek bir araziye de bağımlı kalmak zorunda değilsiniz. Ayrı özelliklere sahip değişik arazileri birbirine karıştırarak kendi kompozisyonunuzu oluşturabilirsiniz. Ben mesela çöl arazisi ile kayalık bir araziyi birleştirerek bir kompozisyon yaptım. Cruel Eye oyunu için (www.crueleye.com) yaptığım bir uzay gemisini de sahneye yerleştirerek kompozisyonu zenginleştirdim.
 
Kısaca özetlemek gerekirse. Vue, mattepainterlar için son derece kullanışlı bir program. Ama basit gibi görünmesinin yanı sıra çok gelişmiş özellikleri de var. 7.5 versiyonunda camera mapping özelliği de geldi. Böylece geçen yaz yazdığım Gates of Inferno yazısındaki Maya Camera Projection olayını direk Vue’nun içerisinde yapabiliyorsunuz. Buna ileriki sayılarımızdan birinde değineceğiz. Şimdilik görüşmek üzere.. (resim10)
 
 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here