YouTube’da Her Üç Kısa Videodan Biri Yapay Zeka

Yapay zeka kullanımı, internetteki içerik kalitesini hızla düşürüyor. Yeni YouTube kullanıcılarının karşısına çıkan Shorts videolarının üçte biri (%33) yapay zeka tarafından üretilmiş dijital çöplerden oluşuyor. videolar sanatsal bir değer taşımadığı gibi, tuhaf görseller ve seslerle izleyicinin dikkatini sömürmeyi de hedefliyor.

Gerçek içerik üreticileri emek verirken bu otomatik “çöp” içerikler üzerinden kolay yoldan para kazanılması sektörü zorlaştırıyor. Eskiden bir videoyu hazırlamak haftalar sürerken şimdi algoritmalar saniyeler içinde binlerce kalitesiz içerik üreterek platformları dolduruyor.

Yapay Zeka Çöpünün Arkasında Büyük Para Var

Kapwing ekibi, bu verileri elde etmek için sıfır bir hesap oluşturdu. Karşısına çıkan ilk 500 Shorts videosunu tek tek inceledi. Her ülkede en çok izlenen 100 kanalı mercek altına aldı ve bu kanalların ne kadar para kazandığını belirlemek için Social Blade gibi analiz araçlarını kullandı.

Bu kanalların başarısı, sarf edilen çabanın minimum seviyede olmasıyla tam bir tezat oluşturuyor. Hindistan merkezli Bandar Apna Dost adlı kanal, yapay zekayla üretilmiş tuhaf maymun videoları paylaşıyor. Bu videolar 2,4 milyardan fazla izlendi ve kanalın yıllık geliri yaklaşık 4,25 milyon dolar. Cuentos Fascinantes kanalı ise 6 milyon aboneye ulaşarak dünyanın en büyük komedi kanallarından biri oldu. ABD genelindeki benzer yapay zeka kanalları toplamda 3,39 milyar izlenmeyi geçmiş durumda.

Bu içerikler karşısında YouTube da ikilemde kaldı. Bir yandan yapay zekayı teknolojinin geleceği olarak görüp desteklerken diğer yandan bu teknolojinin getirdiği dijital çöpler ile savaşıyor. Bu çöp içeriklerin ciddi sorun hâline gelmesi aslında birçok nedenden kaynaklanıyor. Şirketler, reklamlarının anlamsız veya kalitesiz videoların yanında görünmesini istemez. Eğer çöp içerik sayısı artarsa reklamverenler platformdan kaçabilir.

İnternetteki her şeyin yapay olduğunu düşünen izleyiciler, dijital medyaya olan güvenini kaybedebilir. Bu da gerçek bilgiye ulaşmayı zorlaştırabilir. Saniyeler içinde üretilen binlerce otomatik video, gerçek insanların haftalarca emek vererek hazırladığı videoların önüne geçebilir. Eğer bu çöp içeriklerden platform arındırılmazsa gerçek insan emeği ile üretilen içerikler zamanla yok olabilir.

YouTube, bu içeriklerle para kazanılmasını engellemek için yeni kurallar getirdi fakat bu, yapay zeka ile oluşturulan videoların yayılmasını önlemek için yeterli değil. Bundan sonraki süreçte nasıl bir yol izleneceği ise oldukça merak ediliyor.

Exit mobile version