Kısa videolar, sosyal medyaya giderek hâkim oluyor. TikTok gibi sosyal medya platformlarının yarattığı bu popülariteden YouTube da etkilendi ve YouTube Shorts isimli yeni formatını kullanıma sundu. YouTube Shorts izlenme arttırma bakımından uzun videolara göre daha kolay görülür.
Bu, YouTube’da yıllardır içerik üreten ve başarıya ulaşmış içerik oluşturucularına göre doğru sayılabilir ama YouTube’da yeni içerik üretmeye başladıysanız aynısını sizin için söylemek pek mümkün olmayacaktır.
Çok sayıda yeni içerik üreticisi, sıfırdan bir kanal oluşturup birkaç gün Shorts paylaştığını ancak neredeyse hiç görüntüleme alamadığını dile getiriyor. Siz de eğer bu kişilerden biriyseniz muhtemelen bir yerlerde yanlış yapma olasılığınız oldukça yüksektir.
Bu yazıda yer alan yöntemleri uygularsanız hatanızı bulabilir ve bunu düzelterek Shorts videolarınızın daha çok izlenmesini sağlayabilirsiniz.
YouTube Shorts İzlenme Arttırma Yöntemleri
- Hedef kitlenizi belirleyin.
- Çarpıcı bir giriş yapın.
- Videonun uzunluğunu doğru ayarlayın.
- Döngü video oluşturun.
- Altyazı ekleyin.
YouTube Shorts videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlayacak yöntemler bu şekildedir. Dilerseniz gelin, bunları daha yakından inceleyelim.
Hedef Kitle Belirleme
YouTube’da oluşturduğunuz yeni bir kanalda birkaç Shorts videosu paylaştıktan sonra biraz görüntüleme aldığınızı ama zaman geçtikçe bunun sürekliliğini korumadığını fark edeceksinizdir. Peki, ne oluyor da videolar başta görüntülenirken sonradan hiç görüntülenmiyor?
Bunun sebebi algoritmadır. YouTube’un algoritması, videonuzun hangi kitle için uygun olduğunu anlamak için ilk başta videonuzu küçük kullanıcı gruplarına gösterir. Bu Shorts videonuzun görüntüleme sayısında başta biraz dalgalanma yaratabilir ama hedef kitlesini iyi belirlemediyseniz süreklilik söz konusu olmaz.
YouTube’da uzun videolarda olduğu gibi Shorts videolarında da hedef kitleyi iyi belirlemek gerekiyor. Rastgele videolar paylaşarak görüntüleme alamazsınız. Algoritmanın içeriğinizin hangi kitle için uygun olduğunu belirleyebilmesi için belirli bir kitleye yönelik videolar paylaşmalısınız.
O yüzden kendinize şu soruyu sormalısınız: Ben kim için içerik üretiyorum?
Bu soruya vereceğiniz iyi bir cevabınız varsa zaten hedef kitlenize uygun videolar üreteceksinizdir. Aksi takdirde ise rastgele videolar paylaşmayı bırakıp belirli bir hedef kitleye odaklanın.
Çarpıcı Bir Giriş Yapma
YouTube’da çok sayıda Shorts videosu bulunuyor. İzleyicinin bir diğer videoya geçmesi sadece bir kaydırma hareketine bakıyor. Onu tutmak için gerçekten etkileyici bir giriş yapmak zorundasınız.
Bir video yapacaksanız ve sesinize yer verecekseniz ilgi çekici ve iddialı konuşun. Örneğin Photoshop’la ilgili bir nasıl yapılır videosu üzerinde çalışıyorsanız önce sonucu gösterin. Bu, izleyiciyi videonun sonuna kadar tutmanıza yardımcı olacaktır.
Videonun Uzunluğunu Doğru Ayarlama
Ne olursa olsun, video uzunluğuna çok dikkat etmelisiniz. Shorts videosu 60 saniyenin altında olmalıdır. Bu, 60 saniyenin tamamını kullanabileceğiniz anlamına geliyor ama videonun uzunluğunu 60 saniye yapmadan önce hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
Kitleniz eğer dikkati çabuk dağılan, videonun tamamını izlemekten yana olmayan kişilerden oluşuyorsa videonuzu daha kısa tutun.
Not: Videoda eğer konuşuyorsanız duraklamaları mutlaka kesin. Shorts izleyicileri, uzun video izleyicileri gibi değildir. Onları videoda tutmak daha zordur. Nefes alıp verdiğiniz yerleri videodan atın ve aktarmak istediğinizi hızlıca aktarın.
Döngü Video Oluşturma
Döngü video, izleyicinin farkında bile olmadan videoyu tekrar tekrar izlediği videolardır. Bu videoların başı ve sonu belli değildir. Bu yüzden kullanıcının farkında olmadan videoyu ikinci hatta üçüncü kez izleme ihtimali yüksektir.
Altyazı Ekleme
YouTube Shorts izleyicilerinin tamamı videoları sessiz şekilde izliyor. Videoda eğer ses varsa seyircinin bunu anlaması için altyazı eklemek isteyebilirsiniz. Hatta izleyici sesi de merak edip videonun sesini açabilir ve bunu yapana kadar videonuzu -uzunluğuna da bağlı olarak- birkaç kez daha izlemiş olur.