YouTube, kullanıcıların ne izlemek istediğine dair kapsamlı bir rapor olan Why We Watch 2.0‘ı yayınladı. Raporda insanların bugünlerde ne tür içerik aradığı ve içerik tüketmelerini sağlayan itici gücün ne olduğu ortaya koyuldu.
Rapora göre izleyicilerin çoğu, kendini iyi hissettiren ve aidiyet hissini en güçlü şekilde ortaya çıkaran videoları izleme eğiliminde. Genç izleyicilerin çoğu, YouTube’da kendilerinin farkında olunduğunu, duygularına en iyi seslenilen videoları izlemeyi tercih ediyor.
Televizyon yayınlarında izleyicilerde daha az aidiyet duygusu oluşuyor. Seyirciler, bunun yerine duygusal olarak bağ kurma ihtimalleri daha yüksek olan yeni medyadan video arıyor. Bu nedenle YouTube’da oldukça zaman geçiriyor.
İnsanlar YouTube’da Ne Tür İçerikler Arıyor?
İnsanlar, duygusal anlamda kitleye iyi hitap eden ve yüksek kaliteli videolar istiyor. Yüzde 91’i izledikleri içeriğin anlamlı olması gerektiğini düşünürken yüzde 93’ü ilgi çekici olmasının da gereklilik olduğuna inanıyor.
35 yaş üstü izleyiciler, YouTube’daki videolarda anlatım ve güvenilirliğe çok önem veriyor. Yüzde 86’sı içeriğin kendilerinde duygusal bağlamda yankı uyandırması gerektiğini, yüzde 90’ı izlediği içeriğin alakalı olması gerektiğini vurguluyor.
Çoğu insan, YouTube’da giderek yaygınlaşan üretken yapay zeka ile üretilmiş videolar yerine daha çok insansı dokunuşlar arıyor. Bir insan sesi duymaya ve insan yüzü görmeye ihtiyaçları var.
Onların gerek sesinden gerek duruşundan gerek bakışlarından aktarılan duygulara çok önem veriyorlar. Bir insan düşüncesinden hareketle kurulmuş cümleler onları zannedildiğinden daha fazla etkiliyor.
YouTube, görselliğe değer veren izleyicilerin azaldığını belirtirken artık önemli olanın duygusal bir bağ kurmaya çalışmak olduğunu ifade ediyor. Genç izleyiciler için yaratıcılık artık daha ön planda. Daha yaşlı izleyicilerde ise güvenilirlik ön planda.
Raporda izleyiciler eğer beğendiği bir videoyu izliyorsa reklamları sorun olarak görmüyor. İzleyicilere içerik eğer ilgi çekici geliyorsa reklamları umursamıyorlar.