YouTube, diğer sosyal medya şirketlerinin izini takip ederek ve insanlara saldırgan olabilecek bir şey yayınlamadan önce sorarak videoların altında görünen saldırgan yorumlarla mücadele etmeye çalışıyor: “Bu gerçekten paylaşmak istediğiniz bir şey mi?”
Şirket, “başkalarına karşı rahatsız edici olabileceği” tahmin edilen bir yorum yayınlayacakları zaman insanları uyaracak yeni bir ürün özelliğini başlatıyor ve onlara iletiyi yayınlamadan önce düşünme seçeneği veriyor. Araç aslında insanların söz konusu yorumları göndermesini engellemiyor. Bu uyarılar her yorumdan önce görünmeyecek, ancak YouTube sisteminin saldırgan olarak gördüğü yorumlar için tekrar tekrar bildirilen içeriğe dayanıyor olacak. Uyarı göründüğünde, insanlar yorumu ilk halindeki gibi gönderebilir ya da yorumu düzenlemek için tekrar düşünebilir.
Şirket, içerik oluşturucular için ayrıca YouTube Studio‘da (içerik oluşturucuların kanallarını yönettiği uygulama) daha iyi içerik filtreleme sistemleri sunuyor. Yeni filtre, otomatik olarak işaretlenen ve incelenmek üzere bekletilen uygunsuz veya incitici yorumları arayacak ve kişilerin okuması gerekmemesi için bunları kuyruktan kaldıracak. Yeni özellik, önce Android’de ve İngilizce olarak sunulacak.
YouTube‘un sitedeki incitici yorumlarla ilgili bir sorunu olduğuna şüphe yok, ancak daha büyük sorunlardan biri nefret dolu yorumlar. Otomatik filtreleme sayesinde şirket, YouTube‘a göre 2019‘dan bu yana günlük 46 kat daha fazla nefret söylemi yorumunu kaldırdı. Sonra videolar var. YouTube, geçen çeyrekte kapatılan 1,8 milyon kanaldan 54.000‘den fazlasının nefret söyleminden kaynaklandığını iddia ediyor. Bunlar, YouTube‘un gördüğü tek bir çeyrekte en çok nefret söylemi içeriği yasaklarıydı ve yeni nefret söylemi politikalarının yürürlüğe girdiği 2019’un başlarından üç kat daha yüksekti.
NEFRET SÖYLEMİ VE İNCİTİCİ YORUMLAR, İÇERİK ÜRETİCİLERİNİ BÜYÜK ŞEKİLDE ETKİLEYEN SORUNLARDAN SADECE BAZILARI
YouTube ayrıca para kazanma, önyargı, tükenmişlik ve kanal büyütme endişeleri gibi içerik oluşturucuları etkileyen diğer sorunlarla da mücadele etmeye çalışıyor. Şirket, farklı toplulukların nasıl etkilendiğini daha iyi anlamak için 2021’den itibaren YouTuber‘lardan cinsiyetleri, cinsel yönelimleri, ırkları ve etnik kökenleri hakkında gönüllü olarak bilgi sağlamalarını istemeye başlayacak.
Amaç, verileri hem platformda keşif hem de para kazanma söz konusu olduğunda farklı topluluklara nasıl davrandığını belirlemek için kullanmak. LGBTQ içerik oluşturucu topluluğu, sürekli olarak YouTube’un sistemlerinin içeriklerini otomatik olarak para kazandırdığını veya videolarını gizlediğini ve gördükleri muameleye karşı halka açık bir şekilde savaştıklarını söyledi. YouTube ekipleri, verileri “olası nefret, taciz ve ayrımcılık kalıplarını” bulmak için de kullanmak istiyor.
En büyük sorulardan biri ise bu verilerin toplandıktan sonra nasıl kullanılacağı ve depolanacağı. YouTube’un blog gönderisinde, anketin bilgilerin şirketin araştırmalarına nasıl uygulanacağını ve içerik oluşturucuların verileri üzerinde hangi kontrole sahip olduklarını açıklayacağı belirtiliyor. Blog yazısı şu anki halini belirtmiyor. Bunun yerine şirket, bilgilerin reklam amaçlı kullanılmayacağını belirtti. Kişiler ayrıca istedikleri zaman bilgilerini iptal etme ve silme olanağına da sahip olacak.
Blog gönderisinde “Sistemlerimizde belirli toplulukları etkileyen herhangi bir sorun bulursak, bunları düzeltmek için çalışmaya kararlıyız” deniyor.
Anketlerin ne zaman yayınlanacağına dair güncel bir zaman çizelgesi yok, ancak proje hakkında daha fazla bilgi 2021‘in başlarında yayınlanacak.