Ana sayfa Yazılım Yıldırım etkisi

Yıldırım etkisi

0

Berk Bilgin bu kez “elektrik akımı” ya da “yıldırım” etkisi olarak adlandırdığı görsel etkinin nasıl yapılacağını anlatıyor. İlgiyle okuyacağınıza eminiz
 

Bu ayki çalışmamda yıldırım ya da elektrik akımı olarak adlandırabileceğimiz bir görsel etkiyi yaratmaya çalışacağım. Bu maksatla kuracağım kompozisyonumu Michelangelo”nun tanrının Âdem”e dokunuşuyla can verişinin tasvir edildiği “Âdem”in Yaratılışı” adlı eserini temel alarak oluşturdum (Fotoğraf: 1).
 
berk bilgin
Fotoğraf 1
 
  photoshop
Fotoğraf 2
 
çalışmama İlk olarak fonum olan çatlak duvar fotoğrafını Photoshop ara yüzünde açıp üzerinde çalışacağım katman olması için backround”un bir kopyasını “Layer” menüsünden “duplicate layer” ile alarak başladım. Bu katmanın adını “Layer” menüsünden “Layer Properties” seçeneği ile değiştirip “FON” yaptım. çalışmamda kolaylık sağlaması için bu işlemi çalışmamın tüm adımlarında tekrarlayarak her katmana uyguladım.

Fonda yer alan yüzey dokusunun keskinliğini ve genel kontrastı arttırarak belirginliğini sağlamak için “Filter” menüsünden “Sharpen/Unsharp mask” filtresini sırasıyla “amount:80, radius:250, threshold:0” değerleriyle kullandım. Aralarındaki bütünlük sebebiyle kompozisyonumun ana öğeleri olan beyaz fonda çekilmiş el fotoğraflarını “Move” aracı ile fon fotoğrafımın üzerine sürükledim. Her ikisini de “Edit” menüsünden “Transfom/Rotate” ile kenarlarından döndürerek birbirlerine uygun açılarda yerleştirdim
(Fotoğraf: 2).

 

Ellerin üzerinde bulunduğu zeminleri beyaz renkte olmaları nedeniyle “quick selection” aracıyla kolayca seçtikten sonra görselimi %300 büyültüp “polygonal lasso” aracı ile seçili alanımın kenarlarını düzelttim. Bu sayede hızlı ve doğru bir seçim alanı oluşturmakla birlikte çalışmamın büyük ebat baskısında görünebilecek birleştirme kusurlarının da önüne geçmiş oldum. Seçili alanlarımın kenar keskinliğini korurken geçişlerin kaynaşmasını “Select” menüsünden “Modify/Feather” 1 birim ile sağladıktan sonra “Edit” menüsünden “Clear” seçeneği ile tek seferde sildim (Fotoğraf: 3).
 

Fotoğraf 3
 
  photoshop elektrik akımı
Fotoğraf 4
 
Şu haliyle kadrajım temiz ve yalın hale gelmiş olsa da ellerin gölgesi bulunmadığı için kompozisyonum ihtiyacı olan görsel zenginliğe sahip değil. çalışmamın zenginleşmesi için ellerin fonla olan ilişkisinden faydalanarak gölgeleri oluşturmak için önce “Layer” penceresinden “Create new layer” ikonuna iki kez tıklayarak her el için birer boş katman oluşturdum. Ardından ilk olarak birinci elin formunu bir seçili alana dönüştürdüm. Bunu yaparken her bir eli ayrı ayrı “Select” menüsünden “Load selection” seçeneği ile birer seçili alana dönüştürüp herhangi bir seçim aracıyla tutup istediğim noktaya taşıdım. Gölgenin fon üzerindeki sınır keskinliğini tamamen yumuşatmak için de yine “Select” menüsünden “Modify/Feather” 20 birim kullandım. Ardından “Brush” aracı ile seçili alanların içini siyaha boyadım.

Gölge her ne kadar konum ve görünüş olarak başarılı olsa da aslında düz siyah bir lekeden ibaret ve parmakların ucundan aktarılacak olan elektrik akımının dalgalanan parlama etkisini taşımamakta. Gölgelere dalgalanan parlamanın dinamiğini kazandırmak için gölgenin seçili alanını “Select” menüsünden “Deselect” yapıp, “Filter” menüsünden sırasıyla “Blur/Motion blur” seçeneğinden faydalandım. Hareket eden bir objenin netsizliğini andıran etkisi sebebiyle tercih ettiğim “Motion blur”u soldaki el için hareketin yönünü sağdan sola, yukardan aşağı olması için “Angle: 10 derece”, şiddeti için “Distance: 300” birim kullandım
(Fotoğraf: 4).

 

Aynı işlem sırasını sağdaki el için takip ederken sadece “Angle” seçeneğini -10 derece kullanarak hareketin yönünü soldan sağa çevirdim. Her iki gölge katmanını el katmanlarının altına taşıyıp fonun da seçilebilmesi için “Layer” penceresinden opasitelerini %50 düşürerek transparanlık kazandırdım. El katmanlarımın üzerindeki yumuşak kontrast ve sıcak renk tonlarını hafifletmek için önce “Image” menüsünde “Adjustments/Levels” ile siyahları 20, grileri 1,25 değerlerine taşıdım. Ardından aynı menüde bulunan “Hue/Saturation” seçeneğinden “Saturation: -20” birim ile renkerin doygunluğunu azalttım (Fotoğraf: 5).
 

Fotoğraf 5
 
  photoshop yıldırım etkisi
Fotoğraf 6
 
Şu anki haliyle görselimin yapısal olarak ana hatları tamamlanmış olsa da iki temel eksiği bulunmakta: Bunlardan biri yıldırım/elektrik akımı, diğeri ise akımın ışık yoluyla yarattığı görsel etki. Yıldırımı en son yaratmayı planladığımdan görsel etkilerini basit ama etkili yollarla yaratmaya çalışacağım. Temelde bu etkiler ellerin arasında parlama, avuç içinde aydınlanma ve ellerin girintilerindeki gölgelerdir. Saydığım etkilerin her birini ayrı katmanlarda oluşturacağım için “Create new layer” ikonuyla 3 ayrı boş katman açtım. İlk olarak ellerin arasındaki parlamayı yaratmak için “Brush” aracını maksimum (2500px) büyüklüğünde ve geçişlerin yumuşaklığı için “%70 opacity” ile “%0 hardness” ile beyaz renkle kullandım. Yine “Brush” aracını (300px) beyaz renkle kullanarak avuçların içindeki aydınlanmayı oluşturdum. Ellerdeki gölgeleri arttırmak içinde aynı yolu izleyerek “Brush” aracını bu sefer siyah renkle kullandım. Parlamanın fotoğrafın genelindeki etkisini abartmak için bir başka boş katman açıp kadrajın köşelerini “Brush” aracıyla siyaha boyadım (Fotoğraf: 6).

 

Geriye, çalışmamın merkezini oluşturan yıldırım/elektrik akımının yaratılması kaldı. Bunu gerçekleştirmek için ilk olarak açtığım boş bir katmana “Rectangular marquee” seçim aracıyla diklemesine bir seçili alan oluşturup içine “Gradient” aracı ile tam siyahtan tam beyaza kontrast bir degrade attım. Ardından “Filter” menüsünden sırasıyla “Render/Difference clouds” filtresini kullanarak kontrastın ortadan kalktığı, ara tonların içerisinde yıldırımı andıran diklemesine siyah bir hat elde ettim (Fotoğraf: 7).
 

Fotoğraf 7
 
 
Fotoğraf 8
 
Akımın görsel etkisi, doğası gereği beyaz vb. olduğundan “Image” menüsünden “Invert” ile yarattığım efektin negatifini oluşturarak renkleri terse çevirdim.

Yumuşayan kontrastı tekrar arttırarak tam bir yıldırım/elektrik akımı izlenimi oluşturmak için “Image” menüsünden “Levels” ile grileri 0,10, siyahları 180″e taşıdım
(Fotoğraf: 8).

 

Kontrastın artması görsel etkinin artmasını sağlamış olsa da siyah alanlara ihtiyacım bulunmamakta. Bu alanları silmek zahmetli olacağından “Layer” penceresinden katmanımın görüntü modunu “normal”den “screen”e çevirerek en pratik yoldan siyahları yok etmiş oldum. Yaratmış olduğum etki her ne kadar başarılı olsa da ne yazık ki ellerin formuna uymamakta. Ellere uyması için “Polygonal lasso” aracıyla ana hatlarının dışından kabaca seçtiğim kesitleri “Edit” menüsünden “Free transform/Warp” seçeneğiyle çeşitli formlara sokup uygun konumlara yerleştirdim
(Fotoğraf: 9).
 

Fotoğraf 9
 
 
Fotoğraf 10
 
Akımın görsel etkisini daha canlı ve gerçekçi kılmak için akımın genişliğinden daha büyük olan bir brush ile açtığım boş bir katmanı akımın ana hatlarını zaman zaman taşırarak takip edip açık mavi tonunda boyadım (Fotoğraf: 10).

Yaptığım bu son işlemle tamamladığım çalışmamın katmanlarımın ham olanlarını gizleyip ileriki çalışmalarımda kullanmak ya da üzerinde değişiklik yapabilme amacıyla PSD formatında kaydedip sonlandırdım (Fotoğraf: 11).
 


Fotoğraf 11

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here