Bu yılın temmuz ayında yapılan bir araştırma, Türkiye genelinde navigasyon uygulamaları kullanan kişilerin alışkanlıklarını ve eğilimlerini gözler önüne serdi.
Araştırmanın sunumunu yapan Ipsos Temsilcisi, araştırmayı 1500 kişiyle online olarak gerçekleştirdiklerini belirtti.
Yandex Ads Araştırmasının Sonuçları
- Navigasyon uygulamaları kullanıcılarının çekirdek kitlesi evli, 25-44 yaş aralığında ve ortalama tek çocuk sahibi kadın ve erkeklerden oluşuyor.
- Kullanıcıların yüzde 62’si üniversite mezunu. Bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 67.
- Kullanıcıların yüzde 47’si yüksek gelir grubunda, bu oran Yandex Navi kullanıcılarında yüzde 53.
- Satın alınan ilk 3 ürün arasında gıda, giysi ve hazır gıda yer alıyor. Kullanıcıların bir önceki ay içinde en çok aradıkları hizmet noktaları kuaför, otomobil ya da lastik servisleri oldu.
- Kullanıcıların yüzde 41’i paket yemek siparişi verirken, yüzde 38’i restoranda yemek yemeyi tercih ediyor. Her 2 Yandex Navi kullanıcısından biri öğle yemeği siparişi veriyor veya restoranda yemek yiyor.
- Kullanıcıların yarısından fazlasının (yüzde 59) evcil hayvanı var. Yandex Navi kullanıcılarında bu oran yüzde 68. Kullanıcılar arasında en popüler evcil hayvanlar sırasıyla kediler, kuşlar ve köpekler oldu.
- Her 3 navigasyon kullanıcısından birinin bir yatırım hesabı bulunuyor. Yandex Navi kullanıcıları diğer navigasyon kullanıcılarına kıyasla daha fazla yatırım hesabına sahip.
- Kullanıcıların yaklaşık yarısı yeni bir ev veya daire satın almayı planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının büyük kısmı gayrimenkul sahibi ve yüzde 47’si ev satın almayı, yüzde 30’u da arsa almayı planlıyor.
- Kullanıcıların yüzde 76’sı, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 83’ü araç sahibi. Kullanıcıların yüzde 71’i, Yandex Navi kullanıcılarının ise yüzde 80’i aracını değiştirmeyi planlıyor. Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 44’ü 1-2 yıl içinde, yüzde 33’ü 3-5 yıl içinde aracını değiştirmeyi planlıyor.
- Navigasyon kullanıcılarının yüzde 30’u, Yandex Navi kullanıcılarının yüzde 38’i aynı zamanda motosiklet veya bisiklet gibi araçları kullanıyor.
Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, navigasyon uygulamalarını kullanan tüketicilerin eğilimlerini ortaya koyan araştırmanın dijital reklam sektörü açısından da önemli bir metrik oluşturacağını belirtti.
Zueva, “Araştırmada navigasyon uygulaması kullanıcılarının birçok farklı özelliğini ortaya koyduk. Yandex Navi’nin markalar açısından çok daha önemli ve faydalı bir reklam mecrası haline geleceğinden hiç şüphemiz yok” dedi.
Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, “Araştırma sonuçları genel tüketici profilini ve alışkanlıklarını anlamak açısından bizim stratejik bir rota oluşturmamızı sağladı” dedi ve şu şekilde devam etti:
“Bugüne kadar Yandex Navi ile Türkiye’nin her yerine akıllı telefonlardan aylık 81 milyon rota çizildi. Bizler de reklam sektörünün önemli bir ihtiyacını karşılıyoruz. Türkiye'deki yaygın iş ortağı dijital ajans ağımızla, şehirlerin yoğun caddelerinden ülkemizin tüm tatil yörelerine rota çizen kullanıcılara markaların mesajlarını anlık ve yerinde iletmeleri artık çok kolay…”