Teknoloji devi Xiaomi, uzun süredir merakla beklenen Xiaomi SU7 isimli elektrikli otomobil modelini duyurdu. Xiaomi Grup Kurucusu, Başkanı ve CEO’su Lei Jun, elektrikli araç teknolojilerine yönelik önemli açıklamada bulundu.
Elektrikli Otomobil Xiaomi SU7 Tanıtıldı
Xiaomi’nin otomotiv sektörüne girişinin akıllı telefon sektöründen başka bir sektöre önemli bir geçiş olduğunu belirten Jun, “İnsan x Otomobil x Ev” stratejisi açısından büyük bir adıma işaret ettiğini söyledi.
100 yılı aşkın bir geçmişe sahip otomotiv sektöründe günümüzde manevra yapacak alanın çok kısıtlı olduğunu ifade eden Lei Jun “Xiaomi olarak olağanüstü bir araç ortaya koymak için öncelikle temel teknolojileri geliştirmeye odaklanarak büyük yatırımlar yaptık. Önümüzdeki 15-20 yıl içerisinde dünyanın en büyük ilk beş otomotiv üreticisi arasında yer almayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
Etkinlik esnasında Xiaomi’nin elektrikli arabasının temelini oluşturan beş teknolojinin geliştirilmesi ile ilgili oldukça önemli yenilikler tanıtıldı. E-Motor, Batarya, Xiaomi Kalıp Döküm, Xiaomi Pilot Otonom Sürüş ve Akıllı Kabin gibi kritik alanlarda Xiaomi’nin kendi geliştirdiği çeşitli teknolojiler türünün ilk örneği olarak hem yerel hem de küresel çapta ilklere imza attı.
E-motor
Xiaomi tarafından geliştirilen ve üretilen HyperEngine V6/V6s ve HyperEngine V8s isimli e-motorlar da etkinlikte yer aldı. Bu e-motorlar, Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojileri kullanıyor.
HyperEngine V8s 27.200 rpm maksimum hız, 425kW güç ve 635N-m tepe torku ile elektrikli motor alanında küresel rekor kırıyor. Bu e-motor, 27.200 rpm’lik sektör standardını aşmak için, 960MPa gerilme direncine sahip sektörün ilk ultra yüksek dirençli silikon çelik plakasını kullanıyor.
Batarya
Xiaomi, Ters Hücre Teknolojisi, çok yönlü bir elastik ara katman ve aerodinamik bir kablolama sisteminden yararlanarak CTB Entegre Batarya Teknolojisi’ne bağımsız olarak öncülük ediyor. Yüzde 77,8 oranında pil entegrasyonu verimliliğine sahip bu teknoloji dünya çapında CTB bataryalar arasında en yüksek verimliliğe ulaşıyor.
Bunun yanı sıra yüzde 24,4 oranında genel performans artışı ve 17 mm’lik azaltılmış yükseklik sergiliyor. Maksimum batarya kapasitesi 150 kWh’ye ulaşan CLTC’nin teorik şarj menzili ise 1200 kilometreyi aşmayı başarıyor.
Xiaomi Kalıp Döküm Teknolojisi
Teknoloji devi, geliştirdiği kalıp döküm teknolojisi Xiaomi Die-Casting T9100 kümesi ve tescilli kalıp döküm alaşım malzemesi Xiaomi Titans Metal’i tanıttı. Böylece hem büyük kalıp döküm hem de malzeme konusunda aynı anda kendi araştırmalarını yapan Çin’deki tek yerli otomobil üreticisi olmayı başardı.
Xiaomi Die-Casting T9100, toplam ağırlığı 1050t ve kilitleme kuvveti 9100t’a ulaşan 840m²’lik bir alanı kapsıyor. Teknoloji devi ayrıca tek tek parçaların denetimlerini 2 saniye içerisinde tamamlayabilen ve manuel denetimden on kat daha yüksek bir verimlilik sunan bir kalıp modeli kalite değerlendirme sistemi de geliştirdi.
Bu kümenin uygulanması, 72 bileşeni bir araya getiren, kaynaklı bağlantıları 840 oranında azaltan, toplam araç ağırlığını yüzde 17 oranında azaltan ve üretim saatlerini yüzde 45 oranında kısaltan arka alt gövde ile elektrikli araç üretiminde kayda değer bir başarı sağlıyor.
Xiaomi Pilot Otonom Sürüş
Şirket, Adaptive BEV, Road-Mapping Foundational Model ve Super-Res Occupancy Network teknolojileriyle sektöre öncülük ediyor. Adaptive BEV Teknolojisi, senaryoya göre farklı algılama algoritmalarını devreye sokuyor. Algılama alanı minimum 5 cm ve maksimum 20 cm olup, tanıma aralığı 5 cm’den 250 m’ye kadar çıkabiliyor.
Bu teknoloji şehir içi kullanımda daha geniş görünürlük, yüksek hızda daha uzak görüş ve park ederken daha fazla hassasiyet sağlıyor.
Road-Mapping Foundational Model, yol koşullarını gerçek zamanlı olarak algılayıp akıllı bir şekilde daha uygun bir sürüş güzergahına geçirmekle kalmıyor, aynı zamanda karmaşık kavşak senaryolarından ve deneyimli sürücü alışkanlıklarından öğrendiği bilgiler sayesinde yüksek çözünürlüklü haritalara ihtiyaç duymadan karmaşık kavşaklarda sorunsuz şekilde seyredebiliyor.
Akıllı Kabin
Xiaomi EV Smart Cabin, 16,1 inç 3K merkezi konsol, 56 inç HUD ekran, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki tablet cihazın monte edilmesine imkân tanıyan iki koltuk arkası uzatma yuvası içeriyor. Snapdragon 8295 araç içi çipinin yer aldığı araç, 30 TOPS’a kadar yapay zeka hesaplama gücüne sahip ve 5 farklı ekranın birbirine bağlanmasıyla üst düzey deneyim sunuyor.
Sistem, kapı kilidi açıldıktan sonra araç işletim sisteminin 1,49 saniyede başlatılmasıyla sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Akıllı telefonlar ve elektrikli araç arasında kesintisiz karşılıklı cihaz bağlantısı da mümkün.
Yorum Yap