Ana sayfa Haber Xiaomi kurucusu Lei Jun: “Ürünlerimizdeki kâr oranı %5″in üzerine hiçbir zaman çıkmayacak”

Xiaomi kurucusu Lei Jun: “Ürünlerimizdeki kâr oranı %5″in üzerine hiçbir zaman çıkmayacak”

0

çin’den çıkan uygun fiyata kaliteli ürünler satan Xiaomi, ekonomik tahminlere göre iyi bir çizgiyi takip ediyor. Firmanın rakipleriyle kıyaslanamayacak seviyedeki fiyat-performans oranı altında yatan strateji ise şirketin kurucusu ve eski CEO’su tarafından açıklanıyor.

2018’in birinci çeyreğinde 12 milyon akıllı telefon satmayı başaran Xiaomi, bu başarıya çok düşük kâr oranı sayesinde ulaşabiliyor. Bu düşük oranlar çinli üreticilerin hepsi tarafından ulaşılabilse de bu fiyatta kaliteli ürünler sunmak genellikle sektörün devleri tarafından vadedilen bir şey olarak karşımıza çıkıyordu. Bu durumu değiştiren Xiaomi’nin eski CEO’su Hugo Barra bu başarıya nasıl ulaştıklarını açıkladı. Satışa ilk çıkarıldığı zaman maliyetine satış yapan firma, ürünlere rakiplerine kıyasla çok daha uzun bir raf ömrü veriyor. Bu süre içerisinde komponentlerin fiyatlarındaki düşüş ile birlikte maliyet de düşüyor ve firma işini sürdürmeyi başarıyor. 

Bu açıklamayı destekler biçimde bugün basın konferansında şirketinin stratejisini açıklayan Lei Jun, firmanın hiçbir zaman hiçbir ürününde %5’lik kâr oranının üzerine çıkmayacağını ifade etti. 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here