Xbox Game Pass Microsoft Hedefinin Altında Kaldı

Xbox Game Pass abonelikleri Microsoft'un hedefinden uzak kaldı. Abonelikler artsa da şirketin hedeflediği oranda bu artış gerçekleşmedi.

Microsoft tarafından yayınlanan yeni belgelere göre Game Pass abonelikleri 2021 mali yılında yavaşladı. Microsoft, yeni bir mali açıklamada, Xbox Game Pass aboneliklerinin %37,5 oranında arttığını; ancak %47,8’lik dahili hedefin altında kaldığını açıkladı. Buna karşılık, geçen yıl Microsoft, Xbox Game Pass’i büyütme hedeflerinde aşırı performans gösterdi. Abonelikleri %71’lik bir hedefin üzerinde yaklaşık %86 artırdı.

Bunun anlamı, Microsoft’un Xbox Game Pass aboneliklerinin geçen yıl yavaşladığıdır. Xbox Game Pass’in en önemli vaatlerinden biri, birinci taraf oyunların hizmet gününde ve tarihinde mevcut olacağıdır. 2021’de şimdiye kadar birinci taraf oyunlar çoğunlukla Age of Empires remasters, Microsoft Flight Simulator ve Psychonauts 2’ye düşürüldü.

Age of Empires 4 ve Halo Infinite gibi yeni birinci taraf oyunlarına daha aylar var. Game Pass’in büyük birinci taraf gün ve tarih sürümleri vaadini yerine getirecek.

Xbox Game Pass, Microsoft’un Odak Noktası

Xbox Game Pass, genel olarak Microsoft için önemli bir odak noktası olmaya devam ediyor. Hizmeti büyütmek, Microsoft yöneticileri için önemli bir performans metriğidir. Yani, istenen büyüme hedeflerine ulaşmak, Microsoft’un liderlik ekibinin üyeleri için ikramiye ile sonuçlanacaktır. Axios’un bildirdiği gibi, Game Pass büyümesi; yönetici ödeme planındaki tek saf oyun metriğidir ve önemini vurgulamaktadır.

Microsoft’un birinci taraf teklifleri arttıkça, muhtemelen Xbox Game Pass’in abonelik numaralarını etkileyecektir.

Xbox Game Pass, genellikle oyundaki en iyi fırsat olarak lanse edilir. Abone sayısı, Microsoft’un oyun başarısının kısa bir ölçüsüdür.

Sadece gerçek abone sayılarını görmek isteyenler için işin püf noktası bu. Microsoft son zamanlarda bunları paylaşmıyor. En son teyit edilen rakam Ocak ayı itibariyle 18 milyondur. Hizmet, konsol veya PC oyuncuları için ayda 10 ABD dolarıdır.

Microsoft’un bir hedefi kaçırdığı dikkate değer olsa da; Game Pass abonelerinin bir hedef olması da ilgi çekicidir. 2019’da şirket, CEO Satya Nadella da dahil olmak üzere üst düzey yöneticiler için kısa bir performans hedefleri listesine Game Pass abone büyümesini ekledi.

Game Pass, Microsoft’un oynayabileceğiniz kadar hizmetine abone olduğu ve oyunlarını Xbox konsollarında, PC’lerde, telefonlarda ve nihayetinde akıllı TV’lerde akış yoluyla oynadığı, Microsoft’un oyun geleceği modelinin özüdür.

 

Exit mobile version