Yeni veriler, X ya da eski adı ile Twitter’ın yapılan köklü değişme rağmen hâlâ kazanç elde edemediğini ortaya çıkardı.
NY Times, X CEO’su Linda Yaccarino’nun reklamverenlerin sosyal medya platformuna olan ilgisini yeniden diriltme görevine dair yeni bir rapor yayınladı.
X’in Kâr Oranı Hâlâ Düşük Seyrediyor
Paylaşılan bilgilere göre elde edilen belgeler, X’in bu yılın ikinci çeyreğinde ABD’de 114 milyon dolar gelir elde etti. Bu kazanç ise ilk çeyreğe göre yüzde 25, bir önceki yıla göre ise yüzde 53’lük bir düşüş olduğunu gösterdi.
Belgeler, şirketin olimpiyatlar, futbol ve siyasi kampanyalarla ilgili reklamlarla desteklenen üçüncü çeyrekte 190 milyon dolarlık ABD gelirine ulaşmayı hedeflediğini gösterirken bu hedef, şirketin 3 aylık kazancını geçen yıla göre yüzde 25 daha aza indirecek.
Social Media Today tarafından paylaşılan bilgilere göre Elon Musk’ın şirketi henüz devralmadığı 2022’de Twitter reklamlar aracılığı ile 4,4 milyar dolar gelir elde etti. Musk’ın şirketteki ilk yılı olan 2023’te ise bu sayı, reklam gelirlerinin önemli ölçüde düşmesi ile 3,4 milyar dolar civarına geriledi.
X, personelin yaklaşık yüzde 80’inini işten çıkararak genel giderlerini büyük ölçüde azalttı. Dolayısıyla X’in kâr oranı da artık daha iyi sayılır ancak Musk, uygulamayı 44 milyar dolara satın almak için aldığı kredilerin sonucunda X’e büyük bir borç yükü de yükledi. X personel maliyetlerini düşürse de borçlar için de yıllık yaklaşık 1,2 milyar dolar maliyeti karşılaması gerekiyor.
Veriler incelendiğinde de anlaşıldığı üzere X kârlılık açısından hâlâ iyi durumda sayılmaz. Twitter’ın gelirlerinin önemli bir kısmını şimdiye kadar ABD’de yaşayan kullanıcılar oluşturdu. ABD gelirlerinin toplam gelirlerin yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor.
X’te durumun hâlâ böyle olup olmadığı bilinmiyor ama öyleyse bu X’in yılın ikinci çeyreğinde toplam 230 milyon dolar civarında gelir elde ettiğini gösteriyor. NY Times’ın da belirttiği üzere bu sayı ilk çeyreğe kıyasla yüzde 25’lik bir düşüşe işaret ediyor.