Maw, World of Warcraft: Shadowland oyununun en polarize edici özelliği. Oyuncular orada daha fazla zaman geçirdikçe The Maw’da hayatta kalmak daha da zorlaşıyor. Bölgenin Eye of the Jailer debuff’ı sonunda Azeroth kahramanlarını ertesi güne kadar geri çekilmeye zorluyor.
Bir yandan The Maw, oyuncuları düşmanca bir alanda baskı altında hissettirmek için harika bir iş çıkarıyor – sonuçta, World of Warcraft’ın cehenneminin en helli versiyonu. Ancak bu herkesin en sevdiği özellik değil. World of Warcraft’ın başlıca oyun tasarımcılarından biri olan Jeremy Feasel, “The Maw’ın olduğu kadar baskıcı hissini göndermenin eğlenceli yanlarından biri, oyuncuların bu konuda ne düşündükleri açısından biraz kutuplaşmasıdır” dedi.
Diablo II: Resurrected konsol ve PC’ye geliyor
BlizzConline’ın açılış töreninden önce Polygon ile yaptıkları bir röportajda, Feasel ve World of Warcraft’ın teknik direktörü Frank Kowalkowski, The Maw’ın World of Warcraft: Shadowlands’in gelecek 9.1 yaması Chains of Domination’da nasıl genişleyeceği ve gelişeceği hakkında konuştu. Maw, ironik bir şekilde Azeroth Şampiyonları için burayı çok daha güvenli bir yer haline getiren bir savaş bölgesi haline gelmek üzere.
Chains of Domination’ın başlangıcında The Jailer, Broker’ın krallığı Korthia’yı The Maw’a sürükler. Jailer, bu yeni alanı oynanabilir alanın yan tarafına yerleştirirken, oyuncuların tamamen yeni bir alanı keşfetmelerine olanak tanıdığından, bu, bölgenin bölümlerini temelden değiştirir.
Feasel, “Bitişik bir alan gibi hissetmesini istiyoruz” dedi. “Yani [The Maw ve Korthia] artık tek bir kesintisiz bölge olacak.”
9.1 Maw, yeni ve tanıdık bir karışım olacak – ancak Kowalkowski, yeni karakterler için Maw’ın Korthia öncesi bir örneği olacağını doğrulasa da. Oyuncular, düşman bölge içinde güvenli bölge üsleri kuracak olan Antlaşmalarıyla birlikte bu yeni topraklara saldıracaklar.
Bu üsler net oyunculara birkaç nimet. The Maw’ın mevcut kısıtlamaları hakkında Feasel, “Bu bölgeye yapılan bir saldırı ve gerçekten tüm [Antlaşmalar] güçlerin katlanmasını sağlamak, bu baskının çoğunu geri itiyor,” dedi. “Antlaşmaların varlığı ve orada bir ana üsse sahip olmak, Jailer’in Gözü’nün etkilerini hafifletecek. Bu, The Maw’da çok daha fazla zaman geçirmenizi sağlayacak. ”
Oyuncular, Covenant’ın güçlerini, Jailer’ın Gözü’ne odaklanan biri gibi yan görevlerle genişletebilirler. Bu görev, oyunculara sadece zayıflatmanın neden var olduğunu ve bu gizemli varlığın geçmişini öğretmekle kalmayacak, aynı zamanda zamanla kendilerini zayıflatmadan arındırmalarına da olanak tanıyacak.
Oyuncular ayrıca, elde edilmesi zor olan iki çok özel bineğin dışında The Maw’da kendi bineklerini kullanamazlar. Bu, The Maw’ı özellikle Paladins, Death Knights ve Warlocks gibi yavaş sınıflar için sıkıcı hale getiriyor. Jailer’a karşı savaş bu sorunu da çözecektir.
Feasel, “Mutabakatların burada, uzayda olması, aynı zamanda bineklerinizin çağrınıza bir kez daha cevap vermesine izin verecek,” dedi. Ancak, Blizzard, 9.1’de Shadowlands’e uçarken, oyuncuların The Maw’da asla uçamayacağını doğruladı.
Feasel ve Kowalkowski, The Maw’daki bu yeni savaşın, tıpkı Covenant’larının son birkaç aydır tanımaya başladıkları zorlu dünyada bir fark yaratması gibi, oyuncuları özgür hissettirmesini istiyor. Feasel, “Sözleşmelerin bu etkiye sahip olduğu duygusu, daha önce uğraşılması biraz zor olan şeyler olmasaydı mümkün olamazdı” dedi.
The Maw bizi ve diğer oyunculardan oluşan bir lejyonu zaman zaman kesinlikle hayal kırıklığına uğratsa da, Feasel kesinlikle iyi bir noktaya işaret ediyor. Oyuncuların bu yıl içinde Chains of Domination piyasaya sürüldüğünde bu değişikliklerin ne kadar etkili olacağını bekleyip görmeleri gerekecek.