WhatsApp link oluşturma özellikle küçük işletmelerin ya da bireysel olarak herhangi bir alanda hizmet ya da ürün sunan kişilerin nasıl gerçekleştirileceğini merak ettiği bir işlemdir. Bir hizmet ya da ürün karşılığında ödeme alıyorsanız insanların o ürün veya hizmeti satın almadan önce kafasındaki bazı soru işaretlerini gidermek isteyeceğini göz önünde bulundurmalısınız.
Bütün işletmelerin bu nedenle potansiyel müşterilerin WhatsApp üzerinden sorunsuz bir şekilde iletişim kurmasını sağlaması gerekiyor. Bunu yapmanın en iyi yolu da doğrudan işletme ile iletişime geçilmesini sağlayacak bir bağlantı oluşturmaktır.
Bu bağlantıya web sitesinde ve diğer sosyal medya platformlarında yer verilebilir. Bağlantının kullanılmasının amacı zaten potansiyel müşterilerin hızlıca iletişime geçmesini sağlamaktır. Bunu nasıl yapacağınızı ise aşağıdan öğrenebilirsiniz.
WhatsApp Link Oluşturma ve Paylaşma
Doğrudan WhatsApp sohbetine yönlendiren bir bağlantı oluşturmak için wa.me bağlantısını kullanmak gerekiyor. Örneğin telefon numarasının 1111111111 olduğunu varsayalım. Bu durumda wa.me bağlantısını “https://wa.me/1111111111” şeklinde oluşturmamız gerekiyor.
Wa.me bağlantısından sonraki kısımda telefon numarasının yer almalıdır. Bu oluşturulan bağlantıya tıklayan kişi, o numara rehberinde olmasa bile doğrudan sohbete yönlendirilir.
Görüldüğü üzere direkt WhatsApp sohbetine yönlendiren bir bağlantı oluşturmak karmaşık bir işlem olmaktan çok uzaktır. Buradaki asıl sorun, müşterinin ne konuda iletişime geçtiğini anlamanın zor olmasıdır.

Bu sorunun üstesinden hazır mesaj belirleyerek gelebilirsiniz. Örneğin kişinin hangi ürün ile ilgili sorusu olduğunu belirlemek için sohbete o ürünün belirtildiği bir mesaj ekleyebilirsiniz. Kişi sohbete yönlendirildiğinde ise mesaj kısmında o mesaj yer alacaktır. Peki, bunu nasıl yaparız?
“https://wa.me/1111111111” bağlantısının sonuna “?text=” ibaresini ekliyoruz. Bağlantımız şu şekilde değişmiş oluyor: “https://wa.me/1111111111?text=”. Bu kısımdan sonrasına ise mesaj bölümünde yazılması istenen mesajı yazıyoruz. Boşluk bırakmak istediğimizde ise “%20” karakterlerini kullanıyoruz.
Bir örnek üzerinden anlatalım: “https://wa.me/1111111111?text=Merhaba,%20X%20ürünü%20hakkında%20bir%20sorum%20vardı”
Burada “X” yerine ürünün adını yazarak kullanıcının hangi ürün hakkında bilgilenmek istediğinizi bulabilirsiniz. Bu yöntemle hem işletmenizin müşteri hizmetleri bölümünde çalışan personeller hem de müşteri zamandan hayli tasarruf edecektir.
Kullanıcı için oluşturulacak hazır mesajı dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz ama bunu yaparken işletmenizin ve müşterilerinizin lehine mesajlar oluşturmanız gerektiğini unutmayın.
Bu sizin için biraz zahmetli bir işlemmiş gibi görünüyorsa WhatsApp bağlantı oluşturma hizmetlerini de kullanabilirsiniz.








Yorum Yap