WhatsApp işletme hesabı nedir ve benzeri sorulara cevap arıyorsanız muhtemelen WhatsApp’ta tek bir hesap türü olmadığını fark etmişsinizdir. Birçok kullanıcı, WhatsApp Messenger’ı sadece kişisel amaçla kullandığı için işletme hesabını keşfetme fırsatına sahip olamıyor.
Siz de bu kullanıcılardan biriyseniz muhtemelen ilk kez gördüğünüz işletme hesap türü hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsunuzdur. Öyleyse doğru yere geldiniz çünkü bu yazıda söz konusu hesap türü ile ilgili tüm soru işaretlerinden sizi kurtaracağız.
WhatsApp İşletme Hesabı Nedir?
WhatsApp’ta işletme hesabı, işletmelere özel olarak sunulan bir hesap türüdür. Kullanıcılardan gelen mesajlara otomatik yanıt verme, hızlı geri dönüş yapma gibi normal hesap türünde olmayan birçok özelliği sunarak işletmelerin müşteriler ile engelsiz, hızlı ve kusursuz bir şekilde iletişim kurmasına olanak tanır.
Bu hesap türü ayrıca işletmelere fiziksel adres, e-posta adresi ve web sitesi gibi müşterinin mutlaka bilmek isteyeceği bilgileri göstermeyi de mümkün kılar.
WhatsApp İşletme Hesabı Nasıl Yapılır?
- İlk olarak normal WhatsApp uygulamasından sohbetlerin yedeğini alın.
- WhatsApp yedekleme işlemi için “Ayarlar > Sohbetler > Sohbet Yedeği > Yedekle” adımlarını takip edebilirsiniz.
- WhatsApp Business uygulamasını Play Store veya App Store’dan indirip açın.
- Ekrandaki talimatları takip ederek hesap kurulumunu yapın.
- Uygulamaya gerekli izinleri verin.
- Sohbeti başlatabilirsiniz.
WhatsApp İşletme Hesabı Ücretli mi?
Hayır, WhatsApp işletme hesabınızı tamamen ücretsiz bir şekilde edinip kullanabilirsiniz. WhatsApp Business uygulamasını indirip hesap kurulumunu yaptıktan sonra işletme hesabınızın size sunduğu avantajlardan ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz.
WhatsApp ile WhatsApp Business Farkı Nedir?
- Etiket
- Otomatik yanıt verme
- Önemli bilgileri paylaşma
WhatsApp’ın normal uygulaması ile WhatsApp Business uygulaması arasında birkaç önemli fark vardır. Bunlar yukarıda sıralanmıştır. Dilerseniz gelin, her birini ayrı ayrı ele alalım.
Etiket
Bu özellik, sohbetleri ve mesajları düzenlemenizi ve onlara daha kolay bir şekilde ulaşmanızı sağlar.
Otomatik Yanıt Verme
Müşterilere çok hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilirsiniz. Örneğin birisi işletmenizin sattığı bir ürün hakkında soru mu sordu? Ona hemen geri dönüş yapabilir, böylece geri dönüş hızınız sayesinde başka bir markaya yönelmeden önce sizin işletmenize şans verir.
Önemli Bilgileri Paylaşma
Bu özellikse işletmelerin adres, e-posta adresi, web sitesi gibi bilgileri paylaşmasını mümkün kılıyor.