Ana sayfa Haber Web”de hit şampiyonu olmanın yolları

Web”de hit şampiyonu olmanın yolları

0

Sitenizi hit”te liderliğe taşıyın

İnternet hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldikçe, günlük yaşantımızın her anında daha da etkili hale geliyor. Alışverişimizi internet üzerinden yapıyor, arkadaşlarımızla konuşuyor, video ve görüntü paylaşıyor, hatta günlüğümüzü bile internet ortamına taşıyoruz. Böyle bir ortamda internet tabii ki iş hayatının da en önemli mecralarından biri haline geldi. ?irketler için müşterileriyle internet üzerinden buluşmak, kullanıcıların farkındalığını bu şekilde de artırmak artık çok önemli. Birçok firmanın kampanyaları için kendi siteleri dışında eğlenceli internet siteleri oluşturmasına her gün şahit oluyoruz. İnternet iş hayatında bu denli vazgeçilmez bir hale gelmişken, kullanıcıların internet sitelerine sadece bildikleri adresleri yazarak girdiklerini düşünmek de saçma oluyor. Artık web sitelerinin popülerliklerini artırmalarının ve daha yüksek hit almalarının yolu, arama sonuç sayfalarında kullanıcılara ulaşabilmelerinde yatıyor. Bu yüzden firmalar, arama motorlarına yazılan anahtar kelimelerin sonuç sayfalarında da kullanıcıların karşısına çıkmayı amaçlıyor. Ancak birçok araştırma, arama sonuçlarında ilk sayfaların son sayfalara göre doğal olarak çok daha popüler olduğunu gösteriyor. Siz de internet kullanıcılarının arama sonuçlarında daha yüksek noktalarda olmak istiyorsanız, yapabileceğiniz birkaç şey mutlaka var. Bunun dışında da birkaç küçük ipucuyla sitenizin daha çok insana ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz. Dosyamızda bunları sizlerle paylaşıyoruz.
 

 

 

İnternet kullanıcılarına ulaşmak
Aslında internet sitenizin daha çok insana ulaşmasını sağlamak gerçekten düşündüğünüzden çok daha basit. Harcamanız gereken daha çok zaman, ancak işi gücü bırakıp bir webmaster olmanıza da gerek yok. öncelikle her alanda yaptığınız gibi, bu alanda da trendleri takip ederek doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz. İnternette uzun zamandır en önemli trendlerden biri, blog”lar. “Web günlükleri” olarak da tanımlayabileceğimiz blog”lar, sizin de hedef kitlenize daha yakın olmanızı sağlayabilir. Bu yöntemin en önemli avantajlarından biriyse bedava bir blog”unuz olabilmesi. Birçok büyük şirketin, kendi sitelerinin yanı sıra ürünlerini sevenler ya da çalışanları tarafından kurulan blog”ları bulunuyor. Bunlar tabii ki ürünlerin ve markaların popülerliğini artıran öğeler olarak dikkat çekiyor. Blog”unuzda ürünlerinizle ilgili olduğu kadar, ilgi çekici ve farklı konular da yayınlayabilirsiniz. Ayrıca alanınızla ilgili ipuçları içeren makaleler ve görseller de yayınlamanız mümkün. Böylece bu konuda araştırma yapan biri, herhangi bir şeyin nasıl yapılacağı sorusuna internette cevap ararken sizinle karşılaşacaktır. üstelik verdiğiniz bilgiler, size daha büyük ve ilgili bir kitle olarak dönebilir. Bu noktada makale yazmaya dahi vakit bulamıyorsanız, bir ekip kurup yazıları dönüşümlü olarak yazmanız da mümkün. Ancak arkadaşlarınızın yazdıklarıyla ilgili ilginç yorumlar yapmayı unutmayın. Burada önemli bir nokta, blog”unuzun kullanıcılar için “sık kullanılan” bir adres haline gelmesi tabii ki. Bu yüzden, kullanıcıların blog”u rahatlıkla “bookmark” yani yer imi olarak işaretleyebilmeleri de büyük önem taşıyor. Kullanacağınız blog servisinin bu özelliğini araştırmanız bu konuda size oldukça fayda getirecektir.
 
Kendi kitlenizi yaratın
İçeriğin yeni olması, sitenizde ve blog”unuzda yeni içeriklerle kullanıcıların karşısına çıkmak tabii ki büyük önem taşıyor. Ancak okuyucuların sizin yeni içeriklerinizden haberdar olması da en az içerik kadar önemli. Bu yüzden yine uzun zamandır konuştuğumuz trendlerden RSS uygulaması, bugün popüler bir site için vazgeçilmezlerden. RSS”i hem siz sunabilir, hem de sektörde ve dünyada neler olup bittiğini takip etmek için kullanabilirsiniz.
RSS, genellikle haber sağlayıcıları, bloglar ve podcastler tarafından kullanılan, yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan özel bir XML dosya formatı. Kullandığı dosya uzantılarıysa .rss ve .xml. RSS kısaltması zaman içinde farklı açılımlarla anıldı, Rich Site Summary (RSS 0.91), RDF Site Summary (RSS 0.9 and 1.0) ve Really Simple Syndication (RSS 2.0.0) olarak da anılıyor. Avantajlarıysa, internet kullanıcılarının RSS teknolojisi ile düzenli olarak içerik sunan sitelere abone olabilmeleri ve çeşitli RSS istemcileri sayesinde içeriği takip edebilmeleri. Bu hizmeti sunmak için bir takım teknik düzenlemeler yapmanız ve uygun formatta XML’i RSS istemcisi talep ettiğinde göndermeniz gerekiyor. RSS olarak sunulan içerik web sitesinde sunulan içeriğin tamamını, özetini veya sadece başlığını içerebiliyor. RSS okuyucular ise, üye olunan kaynaklardaki yeni bilgileri size haber veriyor. Blog”unuza RSS ekleyebilmeniz ve bunun gibi kullanıcılara kolaylık sağlayacak “widget”lar kullanmanız ziyaretçi sayısını destekleyecektir. Bu yüzden, WordPress gibi, bu işlemlerin basit biçimde yapılabildiği blog servislerini kullanırsanız zaman kazanabilirsiniz. Sayfanızdaki RSS ikonu da mutlaka görünür ve dikkat çeker bir şekilde yerleştirilmiş olmalı.
 

 

 

Metinden çok daha fazlası
“Yüzyılın icadı” olarak da görülen YouTube”den sonra, artık internetteki en önemli gelişme ve en ilgi çekici içeriğin videolar olduğunu biliyoruz. Sitenizin içeriğine videolar eklemeniz ziyaretçi sayısını artıran bir faktör olacaktır. Dediğimiz gibi, bu videolar ziyaretçilere bilgi veren, neyin nasıl yapıldığını gösteren ipucu videoları olabileceği gibi, gerçekleştirdiğiniz etkinliklerin videoları da olabilir. Ancak video gibi ilgi çekici içeriklerin site üyelerine RSS”le ulaşması da bahsettiğimiz gibi bir o kadar etkili.

Uyarılar “alerts”, sizin hep takipte olmanızı sağlayan bir diğer araç. İnternette olan bitenleri en yakın şekilde ve bilimsel, istatistiki bilgilerle elde etmek için ise, Feedburner doğru bir çözüm gibi görünüyor. Feedburner aslında gelişmiş bir rss okuyucusu. Ve artık bu okuyucunun Google tarafından satın alınmış olması önemli bir desteği de beraberinde getiriyor. Dediğimiz gibi bu sayede siteniz için birçok istatiki bilgiye sahip olmanız mümkün. Günümüzde insanların internet mecrasıyla ilgili akıllarındaki en önemli sorulardan birinin geri dönüşleri nasıl analiz edebilecekleri olduğu düşünüldüğünde, Feedburner avantajlı ve uygun bir yöntem. Ayrıca Feedburner’ı istediğiniz domain”de de kullanma şansınız da bulunuyor. RSS okuyucusuna üye olmak da oldukça basit. Siteye girdiğinizde gördüğünüz kutucuğa sitenizin adını yazarak başlıyor ve sonrasında sitenin sizi yönlendirmesine izin veriyorsunuz. Ancak Feedburner”ın sunduğu uygulamaları mutlaka inceleyerek neler yapabileceğinizi görmeniz çok önemli, atlanmayacak bir nokta.

Arama motorlarından güç alın…

Sitenizin güç alacağı bir diğer kaynak ise arama motorları. Giriş kısmında da belirttiğimiz gibi, arama sonuç sayfalarında üst sıralarda görüntülenmek, sitenizin hit sayısını büyük ölçüde artırabilecek bir faktör. Bunun farkında olan birçok kurum, uzun süredir üst sıralarda görülmenin yollarını arıyor. Eğer siz henüz bu konuya eğilmediyseniz, paylaşabileceğimiz birkaç ipucu bulunuyor.
 

öncelikle aranan kelimelerin sizin sitenizle kesişmesi için, sitenizi hangi kelimelerle ifade edeceğiniz çok önemli. Birçok site içeriğinin ne kadar harika olduğunu vurgulayan kelimeler seçiyor. Ancak kullanıcıların arama çubuğuna “harika arabalar” yazdığını pek sanmıyoruz. Bu yüzden, sitenizin niteliğinden çok içeriğini tam olarak anlatmak önem taşıyor. örneğin sitenizde birden çok ürün ya da konu bulunuyorsa, bunlara sırasıyla yer vermek arama sonuçlarında size daha büyük başarı kazandırabilir. Tabii ki belli verilerle hareket etmek gerekiyor. Peki, bu verilere nasıl ulaşacağız? Yine Google sahneye çıkıyor ve bir başka uygulamasıyla bize yol gösteriyor.

Google Keyword Tool”u kullanarak, Türkiye için özelleştirilmiş sonuçlara ulaşmanız mümkün. https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal adresinden ulaşabileceğiniz uygulama, sizi belli örneklerle yönlendiriyor. Uygulamayı kullanarak site içeriğinizi temel alan anahtar kelimeler bulmanın yanında hedef kitlenize odaklanmanız da sağlanıyor. öncelikle temel anahtar kelimeler bulma noktasında, işletmenizin web sitesinin veya işletmenizle ilgili herhangi bir sitenin URL’sini giriyorsunuz. Bunun ardından, AdWords sistemi sayfanızı tarıyor ve alakalı anahtar kelimeler öneriyor. Ayrıca birden çok konu ya da ürünün arasından sadece birine ya da birkaçına dikkat çekmek istiyorsanız, örneğin bir kampanyayı öne çıkarmak istiyorsanız, sonuçta çıkan anahtar kelimeleri farkl listelere bölerek de kullanabiliyorsunuz. Bu arada tabii ki konunuzla alakalı, ancak sitenizde yer almayan ürün ya da konularla ilgili anahtar kelimeler de görüntülenebiliyor. Bu da size bu anahtar kelimelerle yapılan aramalarda görüntülenmek istemiyorsanız, tam da bunu yapma imkanı veriyor. örneğin el yapımı takılar yapıyor ve çok değerli taşlar kullanmıyorsanız, altın, pırlanta gibi kelimeleri negatif anahtar kelimeler olarak tanımlayarak, sizin içeriğinizi arayan kullanıcılara odaklanma şansınız bulunuyor. Bunun gibi, eşanlamlı kelimeleri seçme ya da seçmeme, dil ve yer belirtme gibi imkanlara da sahipsiniz. örneğin Almanya”da yaşayan ve Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek dil ve yer belirterek çok daha kolay olacaktır. Son olarak, içeriğinizi tanımlayan anahtar kelimeleri yazarken, genelden özele gitmeniz de size avantaj sağlayabiliyor. Bir müzik grubunuz varsa, tür sıralamasını genelden özele doğru yaparak daha çok insanın size ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca, anahtar kelimelerinizi sıralarken, aynı şeyi tekrarlamak da yer kaybından başka bir şey olmayacaktır. Eğer anlamları birbirine çok yakın terimler kullanıyorsanız, biraz daha düşünün ve içeriğinizin farklı yönlerini ortaya çıkarmaya çalışın.

Anahtar kelime konusunda, birkaç kelimenin size yettiğini düşünüyorsanız belki de biraz daha düşünmeniz gerekiyordur. Sitenizi anlatmak için kelimeler size yetmiyorsa yaratıcı süreç daha iyi işlemiş olabilir. Bu yüzden adresinizi, yani URL”nizi de içeriğinizi anlatacak şekilde oluşturabilirsiniz. Böylece hem arama motorları, hem de kullanıcılar size çok daha rahat ulaşacaklardır. Büyük firmalar kampanyaları için kampanya isimleriyle yeni yeni sayfalar oluştursa da, bilinirliğin artması için tek bir sayfanız olması her zaman daha avantajlı olacaktır. Sizin de tek bir internet sayfanız ve dolayısıyla tek bir URL adresiniz olması işlerin daha derli toplu yürümesini sağlar. Tabii ki buradan yukarıda bahsettiğimiz blog”unuza ya da diğer dikkat çekmek istediğiniz adreslere linkler verebilirsiniz. Ancak ana üssünüzün siteniz olduğunu unutmayın.

Dilbilgisi sizin için sıkıcı bir konu olsa da, dilbilgisi hataları hem size ulaşmak isteyen kullanıcıların, hem de arama motorlarının ilgisini azaltabilir. Ayrıca dilbilgisi hataları olan bir sayfa kullanıcı gözünde de saygınlığından çok şey yitirecektir. Bu yüzden, her şeyin anlık olduğu ve her işin bilmeden de yapılabileceği bir çağda yaşasak da, siz sitenizin içeriğinin hataları görebilecek bir kişi tarafından görüldüğünden emin olun. Aynı şekilde anahtar kelimelerinizi de gözden geçirmenizde fayda var. Diğer yandan, eğer elinizde içeriğinizle ilgili bir terimin arama motorlarında çoğu kullanıcı tarafından ısrarla yanlış yazıldığına dair bir bilgi varsa, yeni çağın kural tanımaz ticaret düzenine uyum sağlayıp, doğru yazılmış anahtar terimin yanına bir de yanlışını ekleyebilirsiniz.

Bulutlar avantaj kazandırıyor
Eminiz siz de birçok sitede “tag cloud” tabir edilen kelime bulutları ya da etiket gruplarıyla karşılaşmışsınızdır. Bu yöntem, içeriğinizi yaratıcı ve estetik bir biçimde kullanıcılarla paylaşmanızı sağlayan yeni sayılabilecek bir trend. Bu bulutlar içinde içeriğinizi anlatan kelimeler alfabetik sırayla yer alıyor ve siz özellikle dikkat çekmek istediğiniz kelimeleri font ya da renk olarak farklı bir şekilde sunabiliyorsunuz. Böylece kullanıcılar aradıkları kelimeyi ister alfabetik yolla, isterlerse de öne çıkan, popüler kelimelere dikkat ederek bulabiliyorlar. Bu etiket bulutlarını tasarlamak için de üç yolunuz buluyor. İlk yöntemle, etiketler tıklanma sayılarına göre büyük ya da küçük olarak görüntüleniyorlar. Böylece daha çok tıklanan popüler içeriklerin etiketleri daha büyük oluyor. İkinci yöntemde ise, bir etikete bağlı ne kadar çok konu ya da yazı varsa o etiket de aynı ölçüde büyük görünüyor. Son yöntem, aslında biraz ikincisine benziyor. Ancak bu kez, bir etikete bağlı ne kadar alt etiket varsa, kelimenin büyüklüğü de o oranda oluyor.
 
Son olarak, bir kullanıcı için hem sitenin içeriği, hem de estetik sunumunun önemli olduğunu hatırlatalım. İçeriğiniz ne kadar güçlü olursa olsun, eğer benzer bir içeriği sunan ve çok daha estetik tasarlanmış bir site varsa kullanıcıların eğilimi o site yönünde olacaktır. üstelik ilk kez girilen bir sitenin tasarımından memnun kalınması, kişinin o siteye olan ziyaret sayısı önemli ölçüde artıracaktır. Bu noktada zaman ve kaynaktan kaçınmamak ileride site doğru bir yatırım olarak geri dönebilir. Bu noktada tasarımın estetiği derken arayüzün önemini de vurgulamak gerekiyor tabii ki. Artık teknolojide “”ara yüz” dönemini yaşadığımızı inkar etmek pek de mümkün değil. Bu yüzden site tasarımınızın güzel olmasının yanında kullanıcılar için pratik ve kolay anlaşılır olması da büyük önem taşıyor. Yukarıda bahsettiğimiz “etiket bulutu” gibi yeni görsel yöntemlerin gelişmesi bu konuyla çok yakından ilgili.

msı

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here