Ana sayfa Yazılım Vray For Rhino İle Okyanusta Gün Batımı

Vray For Rhino İle Okyanusta Gün Batımı

0
Bu sayımızda Rhinoceros Programı”nın Vray for Rhino eklentisini (plug-in) inceleyeceğiz ve bu eklentiyle ilgili bir kaç örnek yapacağız. Daha önce her örneğimizde karşılaştığımız fakat üstünde pek durmadığımız bu eklentiyi sizinle daha yakından incelemeyi istiyorum.
 

 
İndirme

öncelikle şunu söyleyelim Vray for Rhino programının deneme sürümünü, aynı zamanda programın geliştiricisi olan, Asgvis firmasının sitesinden indirebilirsiniz. Sitenin adresi www.asgvis.com”dur. Bu deneme sürümü sadece 30 günlük kullanım içindir.

 

Vray zaten bir çoğunuzun duyduğunu düşündüğüm bir 3ds Max eklentisi. Bu eklenti render alma aşamasında kullanılmaktadır. Asgvis firması bu programın Rhinoceros ve Google SketchUp programlarına eklenti versiyonlarını geliştirdi. Bu eklenti sayesinde bir çok rhinocu modellerini 3ds Max programına atarak render almaktan kurtuldular.
 

-Resim 1-
 
  Yansıma ve Kırılma
Temel bazı tanımları yaptıktan sonra örneklerle devam edeceğim. Bu eklentiyi kurduğumuzda resimdeki gibi bir araç çubuğu göreceğiz. (resim 1)
Eğer bu araç çubuğunu göremiyorsak render menüsünün altından current renderer ksımandan vray for rhino”yu seçmemiz gerekiyor. Bu araç çubuğundaki M harfiyle sembolize edilen ilk buton malzeme editörüdür. Malzeme katmanlarımızı bu kısımda oluşturup ojelerin üstüne atayacağız. (resim 2)Bu kısımdan malzemelerimize yansıma, transparanlık, kırımla gibi özellikler verebiliriz; kaplamalarını değiştirebiliriz. Yapacağımız bir kaç örnekte bunlarla ilgili bilgiler vereceğim.  
-Resim 2-

 

Bu kısımda yeni bir malzeme katmanı oluşturmak için scene materials”ın üstüne sağ tuş ile basarak add material kısmından advraymaterial seçeneğini seçmeliyiz. Bu katmanın malzeme özelliklerini seçerek istediğimiz objelerin üstüne atayacağız. üstüne atamak istediğimiz objeyi seçip, katmanı seçerek sağtuş menüsünden apply material to objects seçeneğini seçiyoruz. (resim 3)
 

-Resim 3-

 

Bu katmanları bir örnek üstünde görmek için 100×100 birim boyutlarında bir düzlem çiziyorum. (Surface > Plane > Corner to Corner) Malzeme editöründen yeni bir katman oluşturup adını zemin koyuyorum. Bu zemini objenin üstüne atamak için önce bahsettiğimiz gibi objeyi seçip zemin katmanına sağ tuş ile basarak apply materials to objects seçeneğini seçiyorum. Bu zemini siyah beyaz damalarla kaplamak istiyorum. Bunun için yine material editor penceresinden diffuse kısmının özelliklerinden color kısmının yanındaki m ye basarak buradan chacker seçeneğini seçiyorum. Checkerın özelliklerinden de repeat kısımlarına 10 yazıyorum. Bu damaların daha sık olmasını sağlayacaktır. (resim 4)
 

-Resim 4-

 


-Resim 5-
 
  Şekildeki gibi yarı çapları 15 olan iki küre çizelim ve zeminin üstüne yerleş tirelim. (resim 5) Kürelerden birine yansıma diğerine de kırılma özelliği vermek isti yorum.
Bunun için mal zeme editörü pen cere sinden iki yeni katman oluştura lım. Bunlara kırlma ve yansıma isimlerini verelim. Yansıma katmanına resimdeki gibi bir reflection katmanı ekliyorum. (resim 6) Bunun için katmanın solundaki artı işaretine basarak buradan reflection layerın üstüne sağ tuş ile basarak add new layer diyorum.  
-Resim 6-

 


-Resim 7-
 
  Sağ tarafta yansıma özelliklerinin açıldığına dikkat edin. Oluşturduğumuz kürelerden birini yine önceki yöntemle yansıma katmanına atayalım. Sonucu görmek için bir render alalım. Renderınız resimdeki gibi gözükmeli. (resim 7)
Daha net bir yansıma elde etmek için reflection özelliklerinden reflection kısmının yanındaki M harfine basarak buradan none seçeneğini seçiyoruz ve tekrar render alıyoruz. Bu kez resminiz 8. şekildeki gibi gözükmeli. (resim 8)
 

-Resim 8-

 

Bu kez kırılma katmanını diğer küreye atayarak bu katmana kırılma özelliği eklemek istiyoruz. öncelikle sağ taraftaki diffuse kısmından transparency özelliğinin rengini açık gri yapıyorum. Bu objeye belli bir transparanlık verecektir fakat kırılma sağlamayacağı için gerçekçi bir görüntü elde edemeyeceğiz. (resim 9)  
-Resim 9-
 
Sol kısımdan refrac tion layer seçe neğine sağ tuş ile basarak add new layer diyorum ve bir render daha alıyorum. Renderımız şekildeki gibi gözükmeli. (resim 10)
Reflection (yansıma) ve refraction (kırılma) öezlliklerinin altındaki glossiness ayarıyla oynarsanız yanısma ve ya kırılmadaki netlikleri değiştirebilirsiniz.
 

-Resim 10-
 

 

Okyanus örneği

Şimdi bu gördüklerimizi bir uygulamada kullanalım. Bir asgvis eğitim videosunda gördüğüm örneği sizinle paylaşacağım. Yeni bir sayfa açarak bu sayfayı okyanus adıyla kaydedelim. Okyanusta güneş batımı görüntüsü oluşturmak istiyorum. Modelleme aşamasında sadece bir düzlem ve bir ışık kullanarak bütün ayarlamaları vray for rhino menülerinden yapacağım. Bu örneği yaparken birçok ek bilgi de göreceğiz.Yine 100×100 birim boyut larında bir düzlem çizelim ve şekildeki gibi bir directional light koyalım. (resim 11) Directional light oluşturmak için render menüsünün altından create directional light seçeneğini seçelim. Kameramızı aynı resimdeki perspektif penceresindeki gibi yerleştirelim. Burada istediğim düzleme okyanus görüntüsü vermek ve okyanusun üstünden bakıyormuş gibi kameramı yerleştirmek ve güneşi karşıdan görmeyi sağlamak.
 

-Resim 11-

 


-Resim 12-
 
  öncelikle directional light”ımızı güneşe çevirmek için seçerek klavyeden vismakesunlight yazalım. Şimdi ışığı seçerek obje özelliklerine girdiğimizde ve bu kısımda yukarıdan light seçeneğini seçtiğimizde güneşe ait özelliker seçebildiğimiz görüyoruz (boyut, parlaklık gibi). Bu kısımdaki özellikleri resimdekilerin aynısı yapalım. (Resim 12)Bundan sonra bu güneşi arka plan görüntüsü haline getirmek istiyorum.
Bunun için önceki örnekte kullanmadığımız, vray araç çubuğundaki, O harfi ile sembolize edilen, vray options (vray ayarları) isimli butona basmamız gerekiyor. Buradan enviroment başlığının altındaki GI (genel aydınlanma) ve Background (arkaplan) ayarlarını güneşimize bağlamamız gerekiyor.  Bunun için bu iki özelliğin yanındaki m sembollerine basarak sky seçeneğini seçiyoruz. çıkan seçeneklerde sunlight source tuşuna basarak koyduğumuz ışığı seçmeliyiz adı light 01 olmalı. Son olarak bu tuşun yanındaki override sun”s properities seçeneğini kapamamız gerekiyor. (resim 13) Backgruond için de aynı adımları tekrarlarsak render aldığımızda sonuç ekrandaki gibi olmalı. (resim 14)
 

-Resim 13-

 

Backgruond için de aynı adımları tekrarlarsak render aldığımızda sonuç ekrandaki gibi olmalı. (resim 14)Bu aşamadan sonra okyanusumuzu oluşturalım. Malzeme edtörünü açarak yeni bir katman oluşturalım. Katmana okyanus ismini verelim. öncelikle rengini diffuse özelliklerinde koyu lacivert gibi bir renk seçelim. Bundan sonra sol kısımdan bir reflection layer (yansıma katmanı) ekleyelim. Düzlemi bu katmana atamayı unutmayalım. Render aldığımızda sonuç resimdeki gibi gözükmeli. (resim 15)
 

-Resim 14-
 
-Resim 15-

 


-Resim 16-
  Son olarak dalgaları oluşturmalıyız. Bunun için sağ kızımdaki maps sekmesine bakıyourm. Buradan displacement katmanını solundaki tik işaretine basarak aktif ediyorum. Sağındaki m harfine basarak buraya bir harita atamam gerekiyor. Bu haritayı atamadan önce oluşturmam lazım. Bunun için bir ara veriyorum ve photoshop programını açıyorum. Photoshop programı olmayanlar için bu haritayı http://www.upload.gen.tr/resim.php/s11/uk7h24ru/okyanus_disp.jpg.html adresine yükledim isteyen buradan indirebilir. (resim 16)
Photoshop Programı olmayan ve bu linkten de indiremeyen arkadaşlar bana mail atarlarsa onlara dönerim. Photoshop programı olanlar 512×512 pixellik bir sayfa açıp burada filter menüsünden render kısmından clouds seçeneğini seçsinler. Haritanın siyah beyaz olması için önceden seçili renklerimizin siyah beyaz olduğuna dikkat edelim. Bunu sağlamak için “d” kısa yolunu kullanabilirsiniz.

 

Rhinoceros programına geri dönelim. Displacement”a harita atamaya çalışıyorduk. Sağındaki m sembolüne bastıktan sonra karşımıza çıkan menüden bitmap kısmını seçiyoruz ve buradan tekrar bitmap kısmının altındaki m sembolüne basıyoruz. Karşımıza gelen pencereden photoshop ile oluşturduğumuz haritayı seçiyoruz. Aynı zamanda sol kısımdaki multiplier (çarpan veya burada güç) seçeneğini 4 veya 5 yapıyoruz. (resim 17)
 

-Resim 17-
 
Render aldığımızda sonuç büyük resimdeki gibi olmalı. Vray opsiyonları gördüğünüz gibi çok çeşitli. En iyi keşfetme yolunun kurcalamak olduğunu söyleyebilirim. Oynayarak değişik renderlar elde etmeye çalışın. Sorunlarınızı yine gokcegunmail @gmail.com”a atabilirsiniz. Bir dahaki sayıda Vray for Rhino”ya devam ederek ampuller ve neon ışıkları oluşturmayı ve deri ve ya mum gibi ışığı yarı saydam objeler oluşturmayı incelemeyi düşünüyorum. Tabi farklı fikirlere açığım. Maillarınızı bekliyorum. Aldığınız güzel renderlar olursa da bana atabilirsiniz buradan paylaşırız.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here