YouTube aramalarında insanların önüne nasıl çıkacağınızı araştırdıysanız muhtemelen VidIQ eklentisi karşınıza çıkmıştır. Peki, YouTube içerik oluşturucuları arasında epey popüler bir eklenti olan VidIQ nedir?
Bu rehberde VidIQ ile neler yapabileceğiniz, size neler sunabileceği de dahil olmak üzere merak edebileceğiniz tüm soruları yanıtlıyoruz.
VidIQ Nedir?
VidIQ, YouTube için içerik üreten kişilere yardımcı olmak için geliştirilen bir analiz aracıdır. Video paylaşım platformunda yer alan tüm videolar hakkında ayrıntılı istatistik sağlar ve video paylaşımından kanal gelişimine kadar birçok noktada etkili araçlarla içerik oluşturuculara yol gösterir.
Google Chrome, Mozilla Firefox ve Microsoft Edge tarayıcıları için eklenti olarak mevcuttur. Tarayıcı uzantısı yüklendikten sonra video istatistiklerini görmeye başlayabilir ve kanalınızla ilgili önemli verilere ulaşabilirsiniz.
VidIQ Nasıl Kullanılır?
VidIQ aracının ücretsiz ve ücretli olmak üzere iki temel sürümü vardır ancak yeni başlayan içerik üreticileri için ücretsiz planı da oldukça kullanışlı özelliklere sahiptir. Dilerseniz gelin, VidIQ’nun nasıl kullanılacağını çeşitli başlıklar altında hızlı bir şekilde açıklayalım.
VidIQ Hakkında Bilinmesi Gereken Temel Şeyler
VidIQ’yu kullanmaya başlamak için öncelikle Google Chrome, Mozilla firefox veya Microsoft Edge tarayıcılarından hangisini kullanıyorsanız onun eklenti mağazasına gidip VidIQ eklentisini yüklemelisiniz.
Eklenti kullanıma hazır olduktan sonra YouTube arayüzünde küçük değişiklikler meydana gelecektir. Sol kısımda yer alan seçeneklere günlük fikirler, anahtar kelime kontrolü, rakipler, trend bildirimleri, en fazla görüntülenenler, kanal inceleme ve başarılar olmak üzere 7 seçenek daha gelecektir.
Günlük fikirler, size hangi tür videolar yükleyebileceğiniz konusunda önemli fikirler sağlarken anahtar kelime bulucu ise herhangi bir konu ile ilgili aranan terimleri bulmanıza olanak tanır.
Rakipler bölümünden rakip kanalları takip edebilirken trend bildirimleri ise trend takibini kolaylaştırır. En fazla görüntülenenler bölümünde kullanıcıların en çok görüntülediği videolar yer alır.
Trend videolar arasında anahtar kelimelerle de araştırma yapmanız mümkündür. Ayrıca abone, içerik türü, saat başı görüntüleme gibi özelleştirmelerle en çok görüntülenen ancak sadece sizin nişinizle ilgili olan videoları daha kolay bulabilirsiniz.
Kanal inceleme bölümünde kendi analitiklerinizden önemli tavsiyelere erişebilirken başarılar kısmında sosyal medyada paylaşabileceğiniz bir sertifika elde ediyorsunuz.
Kanal Verilerini İnceleme
YouTube’un sağ üst köşesinde yer alan video yükleme simgesinin hemen solunda izleme, görüntüleme ve abone artışını takip edebileceğiniz bir kısım mevcuttur. Bu tamamen oturum açılmış hesabınıza ait kanaldan gelen verilerdir. YouTube Studio’dan analytics bölümüne gitmenize gerek kalmadan kanalınızla ilgili verileri kolaylıkla takip edebilirsiniz.
Anahtar Kelime Araştırma
VidIQ ile anahtar kelime araştırması yapmak için YouTube’da arama yapmanız yeterlidir.
VidIQ, bunu yaptığınızda arama sonuçlarının hemen yanında anahtar kelimenin rekabet zorluk seviyesini gösterirken bu anahtar kelime ile ilgili videoların en fazla ne kadar görüntülediği, ortalama görüntülemenin ne kadar olduğu, bu anahtar kelime için en iyi kanalın hangisi olduğu gibi önemli bilgilere ulaşmanıza da imkân sunuyor.
Videoların hemen yanında saat başı ne kadar görüntüleme aldığı gibi bilgiler bulunuyor. Bu, videonun ne kadar popüler olduğunun öğrenilmesine yardımcı oluyor. Videoya tıkladığınızda hemen yanında video yayınlandıktan belirli bir gün sonra ne kadar görüntüleme aldığını da görebileceğiniz bir grafik görüyorsunuz.
VidIQ özellikle yeni başlayan ve kitlesi olmayan içerik oluşturucularına bu verilerle önemli katkılarda bulunuyor. Verileri doğru bir şekilde kullanarak çok iyi rakip analizi yapabilir ve rekabette öne geçebilirsiniz.
Yorum Yap