Ana sayfa Yazılım Uzayın Derinliklerinde

Uzayın Derinliklerinde

Bol renkli bir uzay manzarası yapacağız

1 sayılık aradan sonra yeniden matte painting derslerimize devam ediyoruz. Bu sayımızda bol renkli bir uzay manzarası yapacağız. Şu ana kadar fütüristik yıkılmış şehirler, kanyonlar, ortaçağ şehirleri, dağlar tepeler çöller yaptık ama hiç uzaya çıkmadık. Bu sayımızda Photoshop”ta sıfırdan gezegen yapımı ile uzay manzaramızı yıldızlar ve supernovalarla süslemeyi göreceğiz. (resim1)

Bu sayıda ele aldığım resimler, tamamını Türklerin yaptığı ilk online bilimkurgu browser oyunu Cruel Eye için yaptığım birçok manzaradan birkaçı. Oyunun senaryosu dolayısıyla dünyanın bulunduğu koordinatlarda birçok nebula yapmamız lazım ama ilk başta arkaplan uzay görüntümüzü yapalım. (resim2)

çalışmamıza arkaplan oluşturması bakımından yoğun olarak yıldız kümelerinin göründüğü klasik bir uzay görüntüsü yapmamız gerekiyor. Bunun için boş bir resim açıp arkaplanını tamamen siyah yaptıktan sonra Filter menüsünden Noise = Add Noise diyoruz. Açılan menüde Gaussian ve Monochromatic seçeneğini işaretledikten sonra noise seviyesini ne çok fazla ne de çok az olacak şekilde ayarlıyoruz.  (resim3)

Ardından Image = Adjustements = Curve menüsünden resmin aydınlık ve karanlık değerleriyle oynayarak alışık olduğumuz uzay görüntüsünü elde edebiliriz.

Sıra geldi nebulaları yapmaya. Burada biraz dokulu bir fırça kullanmanız daha iyi olur. Ben mesela biraz pütürlü bir fırça ile zik zak bir çizgi çekerek başlıyorum. Ama klasik fırça uçları da işe yarar. Nebulanızın genel olarak şekline benzer bir çizgi çektikten sonra smudge tool ile bunu etrafa yayıyoruz. (resim4)

Tabi tüm bunları yaparken hepsini ayrı layerlarda yapmaya özen gösterin çünkü bazı layerları üst üste bindirip çeşitli ayarlar uygulayarak özel etkiler yapabilirsiniz. Mesela iki tane nebula layerı yapın ve bunları üst üste koyup bir tanesini screen yada overlay yapın. Farkı hemen göreceksiniz. (resim5)

Böyle böyle ince ince en ufak damarlarına varana kadar uğraşırsanız resimde olduğu gibi birçok renkte nebulanız olur. Bu arada renklerden de çekinmemeniz gerektiğini söylemek zorundayım. Renkler ve şekiller uzayda sadece hayalgücünüzle sınırlı. Daha geçen ay el şeklinde bir bulutsunun bulunduğunu hatırlatırım. (resim6)

Manzaramız sadece uzay arkaplanı ve çeşitli nebula & supernovalarla da güzel görünüyor ama kompozisyonumuzu daha zenginleştirmek adına buraya bir gezegen koyabiliriz. Gezegen yapımının abartıldığı kadar zor olmadığını göreceksiniz. Gezegenimizi yaparken ayrı bir dosya açıp mümkünse bunun normal resmimizden birkaç kat büyük olmasına özen gösterelim çünkü gezegeni kompozisyona çeyrek yada yarım olarak koymamız daha artistik bir görüntü olacağından mümkün olduğunca çok çözünürlüğe ihtiyacımız var. Gezegeni ufak yaparsak büyüttüğümüzde kalitesizleşir. (resim7)

Şimdi pratik olarak gezegen yapımını göstereceğim ama bunun sadece pratik bir yol olduğunu, Star Wars yada Star Trek gibi filmlerdeki gezegen görüntüleri için devasa çözünürlükte pratik olmayan yollarla didik didik boyama yapıldığını da unutmayalım. Ama ilk adım olarak böyle başlayabilirsiniz. İlk önce bir daire çiziyoruz. Ardından bu daireyi seçip içine bir kaya resmi koyuyoruz. (resim8)

Ardından bazı yerlerine mavi okyanuslar boyuyoruz (tabi çöl gezegeni yapmak istemiyorsanız, size kalmış).  Genel görünüş olarak bir gezegen yüzeyine benzettikten sonra buraya bulutlar ekleyeceğiz. (resim9)

Internet”te NASA tarafından yayınlanmış, çok yüksek çözünürlüklü siyah arkaplan üzerine çıkarılmış ve dünya haritasının üzerine uyumlu olarak çekilmiş çeşitli bulut görüntüleri var. Google”a cloud texture yazıp extra large olarak aratırsanız hemen görebilirsiniz. (resim10)

Bu resimlerden birisini yada istediğiniz birkaç tanesini birbirine geçirerek Screen olarak dünyamızın içine Paste Into seçeneği ile ekliyoruz tıpkı kaya dokusunda olduğu gibi.

Ardından geriye tüm layerları birleştirip (merge seçeneği ile) blending options”tan inner glow ve outer glow vererek atmosfer ışıklarını yapmak kalıyor. Gerçekçi bir atmosferik mavi ile gezegene doğal bir görüntü verebiliriz. (resim11)

Şimdi gezegeni kompozisyona oturtuyorum ve karartılması gereken yerleri kolayca Curves ve Hue&Saturation seçenekleri ile karartıyorum. Bir uzay resmine yapabileceğiniz trilyar şey var. O nedenle mümkün olduğunca resminizi zenginleştirebilirsiniz. Güneş ışığının yoğun parlamasını biryere koymak kompozisyonel açıdan bir uzay resmine çok şey kattığını farkettim. Uzaydaki en büyük sorun kompozisyon. Resmin odağı çok kolay birşekilde kaçabilir ve resim salataya dönebilir. Ama biryeri parlatıp diğer yerleri de ufak nebulalarla yada gezegenlerle orta aydınlık seviyesinde tutmak resme çok dengeli bir kompozisyon verecektir. Hatta uzay gemisi yada asteroide benzer birşeyler de oraya buraya serpiştirirseniz de mükemmel olur. (resim12)

önümüzdeki sayıda the Hunt for Gollum filmi için yaptığım bir manzaranın yapılış evrelerini göreceğiz. Bu arada film nihayet yayınlandı ve www.thehuntforgollum.com adresinden izleyebilirsiniz.
Son olarak söylemem gerekirse Cruel Eye ( www.crueleye.com ) oyunu oldukça güzel olacağa benziyor. Sanırım dergimizin bu sayısının bayilerde olduğu tarihlerde yani siz bu satırları okurken oyun internette oynanabilir vaziyette olacak. Bu güzel bilimkurgu strateji oyununu oynamanızı tavsiye ediyorum. Diğer sayıda görüşmek üzere… (resim13)

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here