Özgür Semerci, ürün fotoğrafçılığı için ipuçları siz okuyucularımızla paylaştı.
Günlük hayatımızda birçok eşyayı severek kullanıyor, alışveriş yaparken kendimize göre sebeplerle onları tercih ediyoruz. Aslında yapılan her tercihin bir nedeni var ve ihtiyaçlarımızdan, kültürümüze, kişisel zevklerimize kadar pek çok şey bu seçimleri etkiliyor.
Seçimleri etkileyen bir diğer şey de ürün tanıtımlarıdır. Ürün fotoğrafçıları ürünlerin hikayelerini tüm bu etkenleri göz önünde bulundurarak, diğerlerinin arasında istenilen ürün ya da hizmeti seçmesini sağlayacak şekilde anlatırlar.
İşte Ürün Fotoğrafçılığı İpuçları
Herhangi bir ürünün çekimini yapmadan önce ürünü iyi tanımak, hedef kitlesinin kimler olduğunu araştırarak onları anlamaya çalışmak gerekir. Ürünlerin yararlı işlevlerinin olduğu, kullanmanın mutluluk verdiği duygusunu iletebilmek için yaratıcı bir plan yapmak iyi olur. Doğru tasarım ürünün insanlara hoş gelmesini ve bir anlam ifade etmesini sağlayabilir.
Ürünün hikayesini doğru anlatabilmek için de elbette bazı teknikleri bilmek ve o ürünlere özel ekipmana sahip olmak önemlidir. Ürün fotoğrafçılığı tek bir kalıba sığdırılamaz ve her bir ürün çekiminin arasındaki farkı ve en iyi çekimin nasıl yapılabileceğini anlamak gerekir. Ürün her ne olursa olsun aydınlatma temellerini iyi bir şekilde kavramak büyük rol oynar. Işık fotoğraflanan objelerin önemli özelliklerini ortaya çıkarabilmek için kontrol edilerek şekillendirilebilir. En iyi ürün çekimlerinin bazılarının sırrı sadece ışıktır.
Doğal ışık fotoğrafçıların en çok kullandığı ışık olsa da konuyu aydınlatmak ve tüm çekici özelliklerini yakalamak için hem doğal hem de yapay ışık kullanılabilir. Tek bir aydınlatma düzeni her ürün için geçerli değildir. Bazı ürünler stüdyo ışıklarıyla elde edilen cesur ve yaratıcı çekimlere uygunken, bir başkası doğal ışığın etkisiyle daha etkileyici görünebilir. Örneğin bir pencereden gelen ışığın tek bir yönü vardır ve bu doğal gölgeler oluşturarak çekimi yapılan ürüne üç boyutlu bir etki verebilir. Dış ortamlarda kullanılan bazı ürünler de doğal ortamlarındaki ışıkla daha ilgi çekici ve sıcak görünebilir.
Doğal ışıkta çekilen rahat ve günlük yaşamın içinden görüntüler potansiyel alıcıların ürünü kendi yaşamlarında hayal etmelerini sağlayabilir. Alıcıların kullanmayı veya giymeyi kolayca hayal edebildikleri ürünleri satın alma ihtimalleri her zaman daha yüksektir. Stüdyoda yapılan çekimler daha stabil ve güvenilir olabilir. En önemlisi profesyonel aydınlatma kurulumuyla çalışırken hava olaylarından etkilenmez ve zaman açısından da büyük esneklik sağlayabilir. Bu durum tam bir yaratıcı kontrol sağlar. Işığın yoğunluğuna, şekline ve geldiği yöne yaptığımız tasarım doğrultusunda kendimiz karar verebiliriz.
Stüdyo ortamında çekilen fotoğraflar ürünlerin daha kaliteli görünmesini de sağlayacaktır. Böylece daha profesyonel ve etkileyici bir görüntü sağlayarak marka değerini artırabilir.
Başlangıç olarak evin bir bölümü sürekli ve yanıp sönen flaş ışıklarla bir çalışma alanı olarak kullanılabilir. Yumuşak ve sert ışığı, şekil, boyut ve dokuyu tanımlamak için ışığın nasıl kullanılacağını, ışıkların ürünlerin etrafında nasıl konumlandırılacağını öğrenmek biraz çaba ve zaman alacaktır.
Ürün Fotoğrafçılığında Ekipmanın Önemi
Ürün fotoğrafçılığı için fotoğraf makinası ve objektif seçimleri de aynı derecede önemlidir. Makinanın manuel olarak ayar yapabileceğimiz, değişik objektiflerle uyum sağlayabilen yüksek çözünürlüğü olan bir makine olması gerekir.
Objektiflerin ürünün görüntüsü üzerinde büyük etkisi vardır. Objektifler bizi sınırlandıran birçok şeyi değiştirebilir ve farklı anlatımlar yapabilmemizi sağlayabilir. Fotoğraflanmak istenilen ürüne göre objektif seçmek en iyi sonuçların elde edilmesine yardımcı olur. Örneğin mücevher ve benzeri küçük nesneler için yakın ve ayrıntılı çekim yapılması gerektiğinde, bu tarz hassas çekimleri yapabilmek için ihtiyaç bir makro objektiftir. Bir makinanın yüksek çözünürlüğe sahip olması daha iyi görüntü kalitesi ve daha ince detayları yakalamak anlamına gelir ve bu ürün fotoğrafçılığında çok önemli bir şeydir.
Ürün fotoğraflarının en yaygın olanı, ürünün temiz ve dikkat dağıtıcı olmayan bir şekilde görüntülendiği beyaz arka plan fotoğrafçılığıdır. Bu şekilde ürünün çekimdeki tek odak noktası olmasını sağlanır ve net görüntüler oluşturularak ürünün ayrıntılarının incelenmesine olanak tanır. İyi bir aydınlatma ile sonsuz beyaz bir arka plan oluşur. Modellerle yapılan birçok moda fotoğrafı da aynı şekilde beyaz fon üzerinde yapılmaktadır. Sonuçta arka fon önemli bir detaydır ve doğru arka planı oluşturmak fotoğrafı çekilen ürüne olan odaklanmayı sürekli hale getirebilir.
Ürün açıklamalarında olmayan tüm soruların görsel olarak yanıtlanması gerekir. Bu nedenle ürünü farklı açılardan fotoğraflamak ve temel özelliklerini sergileyecek farklı bakış açıları sunmak önemlidir. Çok yönlü bir görünüm sağlamak müşterilerin ürünü kullanırken kendilerini hayal etmelerine yardımcı olacağı için daha çok ilgi çekici olacaktır. Ürün açıklamalarında bir objenin boyutları hakkında bilgi verilse de ürünün gerçek boyutları hakkında yanılsamalar olması yaygın bir sorundur. Alışveriş yapanlar ürünün doğal ortamlarda bulunan nesnelere oranla ne kadar büyük ya da küçük olduğunu anlayabilecekleri fotoğraflara ihtiyaç duyarlar.
Alışverişe fiziksel olarak gidilen bir mağazanın aksine müşteriler ürünü gerçek anlamda hissedemez, deneyemez, tadamaz. Ürün fotoğrafları tüm bunları telafi etmek için vardır.
Bir tavan lambasını ya da bir sehpayı ev ortamında yerleştirilmiş bir şekilde görüntülemek lambanın diğer eşyalara oranla ne kadar büyük olduğunu anlatacaktır. Etrafında insanların oturduğu bir masanın kaç insanın oturabileceği ve ne kadar rahat edebilecekleri sorusuna olabildiğince cevap verebilir.
Günümüzde ürün fotoğrafçılığı E-ticarette de önemli bir rol oynamaktadır ve daha çok uzun yıllar boyunca iyi fotoğrafçılara ihtiyaç duyulacaktır. Artık iyi ürün fotoğrafçılığı, bir ürünü iyi bir şekilde sergileyebilmek kadar, görsellerle dolu günümüz dünyasında diğerleri arasında dikkatini çekebilmektir. Ürün fotoğrafçılığının en iyi yanlarından biri, yaratıcılığın keşfedilmesine izin vermesidir. Bazen sıradan olduğu düşünülen ürünler bir fotoğraf çekimi sonrası olağanüstü görünebilirler.
Özgür Semerci
Yorum Yap