Her ülkede farklı otomobil üreticileri faaliyet gösteriyor. Bu nedenle bazı insanların kafasında hangi araba markasının hangi ülkeye ait olduğu konusunda soru işaretleri olabiliyor. Ülkelere göre araba markaları değişiklik gösterdiğinden dolayı hepsini öğrenmenizi sağlayacak bir liste hazırladık.
Bu listede ülkelere göre çeşitli otomobil markalarını sıraladık. Aşağıdan hangi araba markasının hangi ülkeye ait olduğunu öğrenebilirsiniz.
Ülkelere Göre Araba Markaları Listesi
- Türkiye: TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu)
- İtalya: Abarth, Alfa Romeo
- İngiltere: Lotus, MG, Caterham, Aston Martin, Jaguar, Bentley, McLaren, Mini, Rolls Royce, Land Rover
- Almanya: Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Smart, Volkswagen
- İsveç: Volvo, Saab
- Japonya: Toyota, Datsun, Suzuki, Subaru, Nissan, Isuzu UTE, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Infiniti, Honda, Daihatsu
- Fransa: Bugatti, Citroen, Peugeot, Renault
- Amerika: Tesla, Jeep, Ford, Dodge, Chevrolet, Chrysler, Cadillac
- Çin: Chery, Great Wall, Haval, LDV
Otomobiller her ne kadar belirli bir ülkede kurulsa da üretim yerleri elbette değişiklik gösteriyor. Kapalı bir pazarda kazanç elde etmek mümkün olmadığı için dünyanın dört bir yanında faaliyet göstermelerini gerektiriyor.
Listedeki her markanın bir kuruluş hikâyesi bulunuyor. Örneğin TOGG ya da diğer bir deyişel Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu, Türkiye’de yerli otomobil üretmek için çeşitli kuruluşların ortaklığı ile kurulan bir otomobil üreticisidir.
2020 yılında fabrikanın yapımına başlandı ve aynı yıl içinde şirketin Togg markası ile üretim yapması üzerinde karar kılındı. 2021 yılına gelindiğinde Togg’un yeni logosu tanıtıldı. Takvimler 29 Ekim 2022’yi gösterdiğinde ise ilk otomobil seri üretime hazırdı.
Bazı otomobil markaları çok daha uzun bir geçmişe sahipken bazıları yeni ortaya çıkarabiliyor. Uzun yıllardan beri faaliyet göstermeleri hem dünya genelinde daha çok bilinmelerini hem müşteri sadakati kazanmalarını hem de yeni markaların yanında çok daha güvenilir olmalarını sağlıyor.
Tabii, bir markanın tüm bunlara sahip olabilmesi için çok uzun bir süreden beri otomobil üretmesine gerek yoktur. Bazen sadece girişimin arkasındaki isim bile markanın bilinmesini sağlarken bazen de yeni markalar yenilikçi tarafı ile öne çıkıyor.
Daha önce hiç görülmemiş ya da az görülmüş bir özelliğe yapılan vurgu, tahmin edilmesinin mümkün olmadığı hızda bir yükseliş elde ettirebiliyor.
Yorum Yap