Ana sayfa Sektörden Uber 2018’in ikinci çeyreğinde 891 milyon dolar zarar etti

Uber 2018’in ikinci çeyreğinde 891 milyon dolar zarar etti

Kayıplara ek olarak firmanın büyümesi de yavaşladı

2607
0

2018’in ikinci çeyreğinde 2,8 milyar dolar kazanç sağlayan Uber, yaptığı harcamalar hesaba katıldığında 891 milyon dolar ekside kaldı. Bu kadar zarar etmenin sebebi Bloomberg raporuna göre firmanın gittikçe artan harcamaları.

Hala özel olarak yönetilen fakat her çeyrek ekonomik verilerini paylaşmayı tercih eden firma, dünya çapında işlerini büyütmek için çok büyük bir efor sarf ediyor. Bunun etkisiyle inanılmaz paralar harcayan araç paylaşım platformu, büyüme sancıları çekiyor diyebiliriz. Geçen yılın aynı çeyrek verileriyle karşılaştırıldığında iyiye giden Uber, o dönemde 1,1 milyar dolar kayıp rapor etmişti. Firmanın 2018 birinci çeyrek verileri dikkate alındığında ise büyük bir gerileme söz konusu. Geçen çeyrekte Güney Doğu Asya ve Rusya’daki operasyonlarını yerel firmalara satan Uber, nâdir gerçekleşen bir şekilde kâr etmişti.

İlgili Haber: Uber’in otonom aracının yayaya çarpma anı yayınlandı

Uber CEO’su Dara Khosrowshahi tarafından yapılan açıklamaya göre firma 2019’un ikinci çeyreğinde hisselerini halka arz etmeyi planlıyor. Bu durum Uber’in aşırı harcamalarına bir destek sağlayabilir. Firma geçen yıl toplamda 4,5 milyar dolar zarar etmişti ve 2009’dan bu yana toplam harcaması 11 milyar dolara ulaştı. Bu kadar harcamaya karşılık firma, Bloomberg’e göre, elinde hala 7,3 milyar dolarlık nakit bulunduruyor.

Firmanın büyümeyi kazançtan önde tutan politikası sebebiyle bu kadar harcama yaptığını ve zarar ettiğini Bloomberg’e açıklayan CEO, firmasının bazı maliyetli ve dikkat çekici projelerinin sonlandırılmasına dair yatırımcılardan baskı aldığını da belirtti. Bu projelerden en büyüğü diyebileceğimiz otonom sürüşler, The Information raporuna göre her çeyrek 200 milyon dolar civarında harcamaya sebep oluyor. Uber’in yatırımcıları bu projelerin sonlandırılıp firmanın nakit kaynaklarının artırılmasını istiyor.

Uber çalışma şeklinin gerektirdiği ölçüde kendisini genişletmeyi kâr etmekten önde tutuyor. Firmanın en son gerçekleştirdiği satın alım, Jump bisiklet paylaşım platformu olmuştu. Firma ayrıca bu satın alımdan elde ettiği tecrübe ve altyapıyla alanda kendi girişimini de yapmayı planlıyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here